Voor de tweeling. Als we soep eten bijvoorbeeld. Zo lastig voor ze, ze doen het wel maar krijgen niet zoveel binnen om voldoende te hebben gegeten. Dus dan vul ik het aan met een potje.
Als ik tot laat moet werken. Mijn vriend is te beroerd om eten te maken voor de kleine. Ik maak dan ook gewoon eten. En vries dat in. Hij eet allang mee. Pittig of niet. Lekker met de pot mee
Ons weekmenu; Ma; Heel eerlijk ben ik dit alweer vergeten Di; Wraps met rauwkost en een Mexicaans prutje met berlotti bonen en rundergehakt Woe; Pizza gehaald met de actie van New York Pizza (ik was echt doodmoe) Don; Zelfgemaakte shoarma, pita's uit de oven en gedraaide frietjes uit de Actifry (man had gekookt) Vrij; Zoete aardappel stamppot met andijvie, paprika en pijnboompitjes Zat; Volkoren pasta met zelfgemaakte groentensaus en rundergehaktballetjes Zon; Spruitjesstoof met champignons, krieltjes uit de oven en kalkoenfilet van de grill Al het vlees was met 35% korting gekocht en de shoarma 1 + 1 gratis (1 portie in de vriezer). Zoete aardappel, spruitjes, krieltjes en pijnboompitjes allemaal van de voedselbank. Pasta ook met 35% korting (toen vier zakken gekocht dus ook nog voldoende op voorraad). Ik ga maar eens recepten bedenken met rijst, daar heb ik nog heel veel van. Qua boodschappen hoeft er niet heel veel gehaald te worden deze maand. Hier en daar nog wat fruit (krijg echt veel van de voedselbank steeds en ook nog in de diepvries), verse groenten, brood en soms wat vlees. Oh en de boter is bijna op maar dat is niet zo duur, wij hebben altijd die van Alpro, die is 0.89 euro bij de AH.
Even zwaar balen hier.... geen financiële tegenslag maar een brief van de gemeeente voor aanmelden bij basisscholen en de open dagen erbij. Nou, eh, komend weekend al!!! En ik moet dat weekend werken... met zoveel zieken in ons team kan ik echt niks ruilen (want er staan nog open diensten in dat weekend). Ik kan zo snel ook niet vinden of er nog eens dit jaar een open dag is. Afspraak maken om een ander keertje te kijken kan bij de meeste wel, maar ik zou zo graag een open dag mee willen maken, wat ze dan uit de kast trekken, hoe ze doen en reageren en welke kinderen er rondlopen. Baal baal baal!
@Lelie137 Oh dat is zeker balen. Misschien valt er nog iets te regelen met je werk, eerder weg misschien? Kan je man anders niet naar de open dag gaan?
Mijn man kan wel gaan, dat scheelt wel wat. Eerder weg op het werk gaat niet lukken, de routes zitten overvol en zelfs de pauze hebben we maar geschrapt. Niks zo variabel als werken in de thuiszorg Lekker Weekmenu Elena! Recepten met rijst, rijst met spruitjes en pindasaus was erg lekker. Groente met rijst en een beetje tomatensaus/kokosmelk/andere saus en een stuk vlees erbij. eigenlijk kan er overal wel wat rijst doorheen. @vlinder12345 inderdaad thuiszorg, kou valt wel mee. Warme auto en dikke jas doet veel! Waarom ga je oefenen met injecteren? Belastingaangifte nog niet gedaan, vandaag sturen we een mail of de belastingman dat komt doen. Dit ivm de schulden. Gelukkig een kennis dus we zijn maar een klein bedrag kwijt. @Triangel mooi lijstje! Welke vleesvervangers had je bij de bloemkool?
Lelie Balen zeg maar wij zijn juist niet naar een open dag geweest. Als je zomaar langsloopt proef je veel meer de echte sfeer van een school. Op zn opendag vonden wij alles zo opgepoetst. Zo van: ‘kijk ons eens een goede school zijn’. Uiteindelijk hebben wij voor jenaplanonderwijs gekozen. Een school die niet eens mee doet aan de open dagen Hier eigenlijk niet veel te melden. De belastingaangifte gaat bij ons altijd later ivm de zaak. Zijn op het moment ook super druk zoals gewoonlijk haha. Vandaag een dagje thuis dus ik ga die maar besteden aan poetsen en opruimen. Hoognodig!
@Lelie137 Ik werk op een school, wij hebben we kijkochtenden voor peuters maar is heel kleinschalig. Verder komen nieuwe ouders gewoon onder schooltijd een gesprek met directeur voeren en dan krijgen ze een rondleiding door de school en zien dus hoe het er écht aan toe gaat. Ik denk persoonlijk dat je daar veel meer aan hebt dan aan een open dag. En de vleesvervangers zijn de falafel, want persoonlijke bonus. Niet echt vleesvervanger, bedenk ik me nu, want het smaakt niet naar vlees natuurlijk. Maar is wel lekker voor erbij, want alleen aardappels en bloemkool is zo saai.
Ik ben weer eens zelf pizza aan het voorbereiden, altijd heel budget als je alleen gebruikt wat je nog hebt liggen in de koelkast! 750 gram combi volkoren meel en bloem 10 gram gist Scheutje olijfolie Oregano 450 ml water Theelepel zout Deeg kneden doe ik in de broodbakmachine. Pomedori van de AH (gezeefde tomaten) met oregano, zout peper en olijfolie mengen. Blikje tonijn Uien Kaas Vleeswaren Paprika Nu al zin in!!
hier druk bezig met werken heb een nieuwe baan wel in ploegendienst maar bevalt goed. heb alleen al 2 weken de griep en blijf toch doorwerken,denk wel dat ik morgen huisarts even bel voor receptje heb al 2 weken geen smaak en reuk meer.
ben toch even naar lidl geweest,en heb gehaald 1 bruin brood 1 zak bolletjes,1/2 krentenbrood,kipfilet voor op brood,cervelaat en kaasplakken. sinasappels,bananen en druiven. wat ik straks maak weet ik nog niet ik proef toch niks
@Hier; Vandaag eten we Turks brood uit de oven met hapjes uit de oven en Actifry. Heb de hele keuken opgeruimd, gepoetst etc dus had geen zin om uitgebreid te koken. Spruitjesstoof schuift naar van de week.
@Hier; Gisteren en vanochtend even bij Appie geweest, totaal nog geen 40 euro kwijt. Ben alleen mijn bonnetje van gisteren kwijt. In ieder geval ons menu deze week; Ma; Man en kinderen aten thuis kipshoarma met pita's, rauwkost en frietjes uit de Actifry. Ik at op mijn werk stamppot andijvie met een mini rookworst. Di; Ik eet op mijn werk en man krijgt een vriend te eten thuis met de jongens. Ik maak een grote pan gele curry met groenten en een beetje kip. Daarbij rijst en naanbrood. Woe; Gebakken rundergehaktballetjes, ragout met groenten en rijst. Don; Gevulde courgette met tonijn en volkoren couscous uit de oven. Vrij; Vegetarische saus van diverse groenten met volkoren bio pasta. Zat; waarschijnlijk bij schoonouders. Zon; Restjes dag.