Lijkt me zwaar @MamaChantal om 3 kinderen met een stoornis te hebben. Krijgen jullie hier ook hulp bij? En is kindgebonden budget dan iets voor jullie? @Elena22 fijn dat jullie er even uit gaan binnenkort! Dat heb je ook af en toe nodig, zeker als het druk is. Ik ben heel benieuwd naar de sollicitaties! Hopelijk heb e snel goed bericht. @hier, niet echt rustig. Van de week 5 zakken naar de kledingcontainer gebracht, ik had nog zoveel liggen.... Alles wat ik al een jaar niet heb aangedaan of te klein of te groot was heb ik weggedaan. Ruimte joehoe! Ook een pakket kinderkleding heb ik weggedaan, al 4 x op Mp gezet en fb om gratis op te halen (was nog prima maar al 4e hands en niet echt modern meer) en het stond me zo in de weg dat het nu maar naar de kledingcontainer is gebracht. Ook heb ik los nog wat op Mp verkocht, voor 20 euro. We hebben extra geld uitgegeven aan een bed voor zoon, een nieuw in de uitverkoop voor 75,-. Matras van de Lidl, dekbed van mijn ouders. Van de week zetten we hem op, ik ben benieuwd hoe zoon erop reageert. Ook hebben we makelaars benaderd omdat we echt willen verhuizen. En we moeten beneden de muren opnieuw verven, het huis verkoopkant maken. De to-do-list is: woonkamermuren opnieuw verven (stoottanden van box, voormalige hondenmand, speelgoed), kitranden in de douche en woonkamervloer vernieuwen, garagedak vervangen. Dat laatste doen we samen met de buren, zij hebben iemand in de familie dit dit voor zijn werk doet. Gaat even wat kosten maar deze investering gaat zich hopelijk snel lonen. Ik hoop dat ik wat Mp spullen snel kan verkopen, dat scheelt wat. Dan kunnen we die inkomsten voor de extra uitgaven inzetten. De laatste tijd heb ik ook meer gegeten (fijn, bijwerkingen van medicatie) en dat is aan de voorraad/boodschappen wel te merken. Dus vanaf vandaag ben ik weer streng aan het opletten.
@MamaChantal Echt zo pittig. Ik zou ook niet goed weten hoe te handelen in jullie situatie. Ik weet ook niet echt wat de huurprijzen zijn voor woningen die geschikt zijn voor jullie. Zelf betalen we 530 euro voor een huis met 4 slaapkamers, wel klein maar prima voor een gezin met niet teveel wensen. Dus dat is heel netjes. Het dorp waar we wonen is meer een gehucht dus weinig voorzieningen, maar wij vinden dat nu wel prettig. Met twee auto's is het allemaal prima te doen. @Lelie137 Waarom willen jullie verhuizen? Fijn, ruimt lekker op! Ik ga vrijdag naar een kledingbeurs waar ik zelf ook kleding heengebracht heb. Hopelijk scoor ik mooie koopjes en verkopen mijn eigen spullen ook goed. Ik krijg 50% van de opbrengst.
@Triangel wij willen verhuizen om dichter bij familie en vrienden te wonen. Waar we nu wonen hebben we een leuk huis met een fijne tuin, maar niemand in de buurt... echt een soort uithoek voor ons gevoel.
@MamaChantal Vervelende situatie met de kindjes en wel/niet werken. Wonen jullie in een regio waar de huurprijzen nog normaal zijn? Als wij een ander huis (met genoeg kamers) willen huren in de gemeente waar wij nu wonen dan betaal je gemiddeld 1200 euro per maand. Kopen is in dat geval goedkoper. Hoe is de operatie gegaan? @Lelie137 Succes met de verbouwing en de verkoop!
Hallo dames, ik breek even in, het lijkt me leuk met jullie mee te kletsen en wat jullie te leren! Bezuingen, we proberen het altijd weer maar uiteindelijk blijf ik mezelf afvragen waar ons geld in hemelsnaam naartoe gaat. We hebben beide een vaste baan, we mogen niet klagen en toch is het altijd op of moeten we overboeken. Ik zou hier graag verandering in willen aanbrengen en ik raak gemotiveerd als ik jullie verhalen lees. Mag ik vragen wat jullie gemiddeld per week aan boodschappen uitgeven? We zijn met vier personen en als ik voor mijn gevoel op let.... ben ik 100 euro kwijt per week, let ik niet op is het zo 150 euro en voor mijn gevoel is dit best heel erg veel. Ik kook te uitgebreid soms, maak te vaak recepten, haal te veel voorraad en ga te vaak naar de AH en zou moeten aanleren vaker naar de Lidl of de Aldi te gaan. Er is dus wel werk aan de winkel.
@Hier; Eergisteren een flinke smakkerd gemaakt toen ik moest rennen voor de metro. Had onmiddellijk veel pijn, broek helemaal stuk, bloed. De hele rataplan. Ondanks de pijn toch mijn mega drukke avonddienst gedraaid. Gisteren toch maar nog de huisarts geweest, mijn rechterknie is gekneusd en links een wond die ik in de gaten moeten houden. Komende dagen dus wat rustiger aan. Ook ruzie in de familie daardoor de back-up oppas kwijt. Gaat dus lekker hier
Welkom! Wij hebben een maandbudget van 350 tot max 400 euro per maand (in een dure maand bezuinigen we op de boodschappen en is het dus 350 euro pm, hebben we het iets ruimer dan 400 euro). Wij zijn met 2 volwassenen, 1 7-jarige en een peuter. Wij hebben 2 huis tuin en keuken katten en een kleine bejaarde hond. Bij die max 400 euro per maand zit alles inbegrepen. Eten, drinken, verzorging producten en alles voor de dieren. Ik kom voornamelijk bij de AH. Ik maak heel veel gebruik van de persoonlijke bonus aanbiedingen en de kortingshoek + kortingsstickers. Mijn advies zou zijn; maak zo veel mogelijk op van de voorraad en hou daarna een basis voorraad aan. Pas recepten aan met de dingen die je in huis hebt. Kijk goed waar je wat koopt, Aldi/Lidl is niet altijd goedkoper dan de AH. Heb je voorbeelden van wat je zoal uitgebreid kookt?
Voorbeelden zijn vaak recepten uit de allerhande, of ik kook gewoon graag uitgebreid en zoek zelf recepten uit mijn kookboeken waar je toch wel eens extra dingen voor moet halen, weet he, dat kan ook best wel een keer, maar niet 4x in de week. Of ik ging ineens weer een ander dieet doen en moest voor mezelf hele andere boodschappen halen dan voor de rest van mijn gezin. Mijn man is jaren geleden zijn baan eens kwijt geraakt en toen moesten we ook anders leven en weet je, dat kon, ik ging de aanbiedingen af en dat zou ik nu weer willen doen. @Elena22 knap hoor je dat je van dit budget rond kunt komen en dan ook nog dieren hebt. Je hebt wat mindere dagen lees ik, gevallen, ruzie waardoor je de oppas kwijt bent, wat naar. Is de pijn inmiddels minder?
@butterfly24 Ik kook ook graag uit de Allerhande of mijn kookboeken (heb een enorme collectie) maar pas recepten dus regelmatig aan om de kosten binnen de perken te houden. Pijn heb ik nog steeds behoorlijk maar heb eventueel voldoende pijnstilling in huis. Het is eigenlijk de back-up oppas als mijn moeder of man niet kunnen. Het is niet anders, verzin ik ook wel weer een oplossing voor.
@Elena22 , beterschap wat naar van de val . Hopelijk is de ruzie snel opgelost. @butterfly24 , welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn even ver wat leuk! @hier, van het weekend komen de kopers van ons huis dingen opmeten. Dus veel schoonmaken en ben al zo moe/misselijk. Wij krijgen zelf over een week de sleutel dus je kan je wel voor stellen hoe het er hier uit ziet. Maandag echo in het ziekenhuis, mijn bloeddruk gaat helaas weer flink omhoog . Heel erg duizelig .
@Elena22 daarnaast ga ik regelmatig even naar de action, kramenhuis, koop dan echt veel te vaak te veel kleine dingen. Nou, ga hier vast van jullie veel leren. Net nog in de action geweest en naar de lidl geweest . Heb nu boodschappen tot aan dinsdag denk ik dus pas dan pas weer haha. En dan even goed bezig ermee. @vlinder12345 jij ook gefeliciteerd dus!! Beetje drukke periode bij jou dus en wat vervelend dat je bloeddruk zo omhoog gaat. Hier vlagen van misselijkheid, trekt ook wel weer weg maar is er ook steeds en ben echt steeds aan het eten haha.
@butterfly24 , bedankt ! Ja heb ik ook constant eten en dan misselijk . Zeker druk hier. Dochter heeft het ook door van het verhuizen, ze wil alleen maar mama....
@Elena22 Wat rot allemaal. Blegh. Die ruzie ook... Heel vervelend. @butterfly24 Gezellig! Ik vind dat zulk soort recepten ook veel ingrediënten hebben. Ik laat gewoon wat dingen weg en verander wat zodat het low budget wordt. Denk dat je prima bij de AH kan blijven komen hoor. Gewoon 1 of bij hoge uitzondering twee keer per week en dan altijd met lijstje. @vlinder12345 Pittig, sterkte met alles. Hier gaat het wel lekker. Vanavond naar een kledingbeurs. Heb gisteren een Nokia 3310 besteld. 50 euro. Wordt zo onderhand dol van mezelf icm smartphone. Iedere keer al die prikkels en dingen die ik moet. Ik wil ook niets missen dus iedere keer het voornemen hem minder te gebruiken, loopt uit op niets. Dus ik ga denk ik rigoureus zijn... Maar goed, mn telefoon is mn camera, agenda, tomtom en weet ik veel wat nog meer. Daar moeten dan wel andere dingen voor in de plaats komen. Iemand tips?
@vlinder12345 Wat balen nu al een hogere bloeddruk! Heb je de vorige keer iets van PE gehad? Succes met de verhuizing! @Triangel De ruzie wordt ook niet zo makkelijk opgelost. Het is een ruzie tussen mijn schoonmoeder, haar zus en een nicht van mijn man, dit speelt al 2,5 jaar. Mijn man en ik waren eigenlijk altijd Zwitserland maar die nicht heeft afgelopen zondag een heel naar bericht gestuurd naar mijn schoonmoeder, zo uit het niets. Wij hebben het bericht gelezen omdat mijn schoonmoeder zo overstuur was en nu zijn wij genoodzaakt een standpunt te maken. Uiteraard hebben we in dit geval voor mijn schoonmoeder gekozen. Komt het goed, zou dat heel fijn zijn anders zetten we ons er ook wel overheen. Wat knap dat je zonder smartphone wilt gaan! Ga je je smartphone verkopen of hou je die toch als back-up? Ik zou echt niet zonder kunnen haha. Moet wel zeggen dat mijn Samsung beter bevalt dan mijn Iphone qua meldingen. Ik kreeg de meldingen bij Iphone nooit weg waardoor ik sneller wou kijken. Ook werd mijn mail niet gefilterd en kreeg ik zoveel mail op een dag, nu wordt alles netjes gefilterd en krijg ik alleen al minder prikkels van mijn mail. Sowieso is mijn Samsung stukken minder "agressief" in meldingen. Als ik op mijn Iphone een app ofzo kreeg bleef hij meerdere keren trillen (op stil) nu merk ik het vaak niet eens. Vindt het echt een stoere stap van je
Ons menu komende week, gebaseerd op een deel voorraad en boodschappen die we maandag gaan halen; Ma; Kookt mijn man. Denk iets van kipsate met frietjes uit de Actifry. Ik maak er een salade bij. Di; Volkoren mie met roerbakgroenten. Woe; Volkoren pasta met zelfgemaakte bolognese saus met groenten en vegagehakt. Don; Volkoren couscous met groententajine en chipolate worstjes Vrij; Gaan we een dagje naar de Efteling (met kortingskaarten), wij eten ook hier omdat de Efteling pas om 11.00 uur open gaat en het voor ons ver rijden is. Zat; Eten we bij schoonouders ivm oppassen. Zon; Restjes dag.
Oké, ik snap het. Ik hoop dat het goed komt!! Ik ga m houden hoor. Mocht het echt niet gaan of mocht die van m'n man stuk gaan of zo. Mijn man wil eigenlijk ook zonder maar ziet het niet zitten. Hij is er nog niet klaar voor. We hebben beiden een Sony, hele fijne telefoons met goede camera. Ik kijk er echt zo naar uit dat ik straks meer rust heb en hopelijk meer kan doen, efficiënter leef en ook bewuster in het hier en nu ben. Minderen met smartphone lukt me gewoon niet. Het is denk ik net als dieet, ik kan ook niet aan de lijn doen als er van alles in huis is.
Hier ook foon verslaafd. Lukt me gewoon niet om zonder te zijn. Zo irritant. Het ergste is nog dat ik ook echt doelloos bezig ben dan. Operatie was goed gegaan, wel veel pijn gehad. Knapt gelukkig weer op. Andere zoon, donderdag overleg gehad. Hij heeft veel kleine problemen waardoor hij niet naar regulier onderwijs kan. Dus word het sbo met extra ondersteuning vanuit een taal school. Thuis nog meer structuur bieden, meer met pictogrammen werken en alles duidelijk benoemen. Hij heeft problemrn met prikkels waarnemen en daar gaan we waarschijnlijk hulpmiddelen voor krijgen/kopen. Bijv verzwaarde potloden,ballen enz. Hij voelt het minder goed. Doordat hij minder prikkels voelt is hij zo druk. Verder krijgen we weer hulp thuis. Gastouder wilt leren hoe ze met hem om moet gaan. Dus kan ik wel werken
Welkom @butterfly24 ! @Elena22 vervelend van de familie ruzie. En balen dat je flink gevallen bent, kun je een paar dagen wat rustiger aan doen? Smartphone, ik heb hem en typ er nu op maar ik kan hem ook rustig een paar uur kwijt zijn. En savonds zet ik hem op stil. Mijn man daarentegen zoekt zowat iedere scheet op, kan uren op facebook en dumpert scrollen, vreselijk. Gisteren toevallig de afspraak gemaakt dat hij er minder op moet kijken en dus met een wekker moet werken. Na een kwartier ding aan de kant en met je zoon spelen. Over zoon gesproken, ik ga een beloningssysteem verzinnen voor de zindelijkheid. Hij voelt het en snapt het en als ik zeg dat ik hem oo het potje zet begint hij in de luier te plassen. Of hij houdt het op en plast zodra de luier om is. Van de week wel trots op het potje gepoept, helaas eenmalig. Nu op vaste tijden op het potje en ik heb stickers gehaald.