Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

@Lelie137 Goed dat je die afspraak hebt gemaakt. Succes met zoon!!

@MamaChantal Wat fijn dat er toch nog wat wegen zijn om te bewandelen. Succes en sterte met alles!

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , ik heb in 1ste zwangerschap al last van hoge bloeddruk. Toen met 35 weken bevallen door een andere reden.
    2de zwangerschap bevallen omdat het vermoeden was van zwangerschap vergiftiging...

Nu 2 weken geleden begonnen met goede bloeddruk. Nu voel ik dat hij omhoog gaat. Het is vooral druk van het werk, daar reageer ik echt heel gestresst op.

Op zich wist ik het van te voren, maar gynaecoloog was wel positief over nog een keer zwanger worden en op zich hebben de kinderen er niet onder te lijden. 2de kindje was 4,5 kg, dus bloeddruk heeft geen invloed gehad toen.

3. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    Hey meiden hier ben ik ook weer eens:D
    oh wat heb ik het druk met werken maar wel heel leuk,en erg leuke collega,s dat is ook erg fijn!
    @Elena22 jeetje hoe gaat het met je naar je val?
    wat fijn dat jullie weer een lekker weekje weg kunnen gaan in de zomer heerlijk! gaan jullie in een tent slapen?
    Ik heb van de week bij de zeeman een mega spaarblik gekocht en wil daar ook iedere keer wat instoppen voor ook weer eens op vakantie te gaan,maar dit jaar nog niet.
    hoe doe jij dat elena? doe je dat ook apart in een spaarpot voor vakantie?
    Triangel ik gebruik ook gewoon mijn kleine telefoon en ik mis het totaal niet! ik vind het ook veel meer rust geven.
    Waar heb jij hem besteld voor 50 euro als ik vragen mag?
    Hier komt zus vanavond weer eten ik ga maken aardappelkroketjes uit de oven,salade , bak komkommer,
    en tartaartjes.
    Wat gaan jullie maken met Pasen? hier is het volle bak dan zus komt met kinderen en broer komt,wel erg gezellig!

4. Triangel

Dat is een leuk spaardoel! Succes ermee...

Het is een nieuwe Nokia 3310, de gewone versie, niet met 3G. Besteld bij bol.com. Ik denk dat je zo'n simpel toestelletje nog wel goedkoper kunt vinden, maar deze is rood en dat vind ik wel errug leuk.

5. Triangel

Nog geen idee wat we met Pasen doen, zat er vandaag aan te denken idd.

6. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik heb mijn telefoontje toen bij kijkshop gekocht 12 euro en ook nog 5 euro beltegoed heb hem al bijna 7 jaar:roflmao:

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh die is leuk triangel!!

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wat naar van je val elena! Hoe gaat het nu?

Vervelend zeg met die bloeddruk vlinder. Hier juist altijd andersom. Veeeel te laag. Laatste keer bij de anasthesie ook nog 90/48.

Hier helaas weer ziek. Twee weken geleden ook al. Nu weer spugen en diaree. Vraag ik aan mijn man of hij de kinderen naar school kan brengen is hij nog boos ook. Want hij had slecht geslapen en of ik echt geen brood kon klaarmaken etc. Wat denk je zelf! Zit zeker voor mijn lol iedere vijf minuten op of voor het toilet. Kan daar zo slecht tegen!! Als hij ziek is of wat heeft draai ik alles alleen. Ben ik ziek dan moet ik maar gewoon doorgaan.

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Wat naar @Krulpeterselie , helaas herkenbaar :(. Ik krijg ook niet echt rust als ik ziek ben.
    Nu dat ik zwanger is mijn man erg lief hoor, soms zo lief dat ik altijd zwanger zou willen zijn ;).

Maar helaas wel herkenbaar...
    Beterschap!

@lievemandie , hoe is het met jou??

10. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Gaat goed hier! En met jou? Ik heb de afgelopen week druk gehad en de komende week ook druk. De winkels in het outlet zijn langer open.

11. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja gaat wel, vanmiddag weer een echo en de bloeddruk meten in het ziekenhuis. Ben benieuwd :).

Langer open voor de Pasen?
    Werk je dan meer?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.566
    3.068
    113
    Herkenbaar krulpeterselie :(
    Beterschap!

Vakantie, hier misschien kamperen.. krijgen wel wat terug van de belasting en man krijgt vakantiegeld.
    Maar spaar aanvullen is ook hard nodig.

Hier duur weekje.
    Printer gehaald, nodig voor zoon zijn pictogrammen. Ging eerst naar bieb of man printte op zijn werk maar met dit gaat dat niet. Moet met een progamma alles op een bepaald formaat maken.
    En blijven telkens nieuwe picto's bijkomen.

Zoon is vrijdag jarig, dus ook weer duur en dan nog Pasen.
    Kids wilde graag gourmetten.

13. Triangel

@Krulpeterselie Beterschap! Wat flauw.. Hier gelukkig echt een lieverd aan de haak geslagen. Ik was dit weekend bepaald niet fit, maar dan is ie heel begripvol en laat ie me lekker met rust.

@vlinder12345 Sterkte met je bloeddruk!

@MamaChantal Balen zeg. Kun je niet bij iemand anders thuis printen?

14. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier denk ik ook gourmetten,dat vind iedereen lekker en gezellig! wat doe jij altijd erbij mama chantal?
    wil ook graag aardappeltjes erbij maken en salade en kijken wat nog.
    oh en dan heb je ook nog een verjaardag!
    jeetje wat vervelend krulpeterselie, ja dat is bekend als mannen zelf wat hebben en ze hoesten 2 keer zijn ze al bijna dood:D

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.566
    3.068
    113
    Gourmetten,.. we zijn maar met zijn 5en dus dat valt mee
    Lijstje daarvoor was nu:
    Gehakt (balletjes en slavinken)
    Kipfilet
    Speklapjes
    Schnitsel
    Diepvries hamburgers
    Pannekoekenmix
    Groenten (champignons en paprika)
    Stokbrood & kruidenboter
    Blikfruit (ananas en perziken)
    Salade
    Misschien nog aardappelkroketjes erbij.

Is zat met zijn 5en waarvan er 2 alleen stokbrood en hamburgers eten

Verjaardag houden we vrij simpel.
    Toastjes met allerlei smeersels, chips nootjes en wat kaasstengels enzo.
    Komen ook niet zoveel mensen.
    En dan hema taart.
    Blijven wel mensen eten savonds, weet nog niet wat ik dan ga maken.
    Zoontje wilde als avondeten taart haha.

Vorige keer hadden we turks brood met lam en kip shoarma.

Denk deze keer mini broodjes hamburger.
    En soep en salade erbij ofzo.
    Of bak gewoon patatjes.

16. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Nee, dezelfde uren alleen andere werktijden. Ik moet bijv donderdag van 13 tot 21 werken. Alleen ze zijn deze week tot 9 geopend.

17. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh lekker allemaal mamaChantal!

18. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Mijn echo was goed gisteren, mijn bloeddruk 170/80 en het hartje klopte :).

Alleen vandaag gesprek teamleider gehad en kan geen aangepast werk krijgen. Moet eigenlijk blijven door werken totdat me bloeddruk weer toren hoog is en ik me ziek meld.
    Echt achterlijk.
    Hij wil ook alleen maar een zwangerschapsverklaring zien, dan kan hij zichzelf in dekken.
    Nou voel me dus echt weer heel alleen :(.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @butterfly24 Action kan ik me altijd heel goed beheersen. Kramenhuis ken ik niet, zit volgens mij niet in deze regio. Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

@vlinder12345 Was het nog gelukt met het huis poetsen? Gefeliciteerd met de goede echo! Wel al een behoorlijk hoge bloeddruk hoor! Gebruik je ook medicatie hiervoor?

@Triangel Hoe bevalt het leven zonder smartphone?

@MamaChantal Fijn dat er toch weer wat deuren voor jullie open gaan :).

@Lelie137 Succes met de zindelijkheidstraining! Volgens mij is jou zoon iets ouder als de mijne. Wij hebben een potje in de huiskamer staan. In principe loopt hij zonder luier als we thuis zijn. Dat gaat de ene dag beter dan de andere. Ik merk vooral dat mijn peuter er nog geen zin in heeft als hij heel druk aan het spelen is. Ik zag van de week iets voorbij komen of een Woezel en Pip zindelijkheidstracker die je kan printen. Misschien dat ik dat ook eens ga proberen.

@Krulpeterselie Beterschap! Vervelend van je man ook.

@bloemetje1 Fijn dat je nieuwe werk je zo goed bevalt! :) Gaat nu beter hoor, vandaag een week geleden dat ik ben gevallen. Nog wel pijn en inmiddels flinke korsten op de wonden. Nee, in de zomer slapen we in een stacaravan. Mijn broertje gaat ook mee op vakantie, hij betaald dus ook een deel mee aan de caravan. Ik neem een deel boodschappen van huis mee om te besparen. Ik spaar elke maand een klein deel (als het lukt tussen de 50 en 100 euro, gewoon door zuinig te doen) en een deel is gewoon van mijn vakantiegeld. Verder spaar ik al mijn kleingeld in een spaarpot, dit is een extraatje voor op vakantie.

@Paasweekend; Wij gaan goede vrijdag dus naar de Efteling. 1e en 2e paasdag niet iets speciaals gepland. Denk lekker rustig samen zijn en bijkomen. Heb mijn schoonouders uitgenodigd om te komen eten (denk dat ik mijn moeder en broertje ook nog vraag) en dan komt iedereen hier lekker eten. Ik dacht eerst gourmetten (gourmetstel moeten schoonouders dan meenemen) maar mijn man vindt dat teveel stinken. Moet nu dus iets anders verzinnen.

@Hier; Zometeen komt Appie bezorgen. Heb nog 24 euro aan statiegeldkratten staan dus dat gaat mooi gelijk van het bedrag af. Verder neus ik even wanneer ik kan in de kortingshoek bij onze plaatselijke Appie, hij gaat volgende week voor 1,5 week dicht dus de kortingen worden steeds hoger. Nu is alles met 50% korting, van de week 3 flessen limo voor 2,25 euro. Kunnen we weer even vooruit. Het is zwarte bessen limo, dit vindt ik zo lekker met licht bruisend water :D. Verder vandaag en morgen niet zo heel veel op de planning. We hebben zondag een gratis schoenen komplement gehaald voor onze Pax kast, die ga ik dus zo installeren en alle schoenen uitzoeken en erin opbergen, verder thuis ook gewoon even lekker opruimen en soppen. Hoog nodig soms he haha :rolleyes: Morgen alvast alles voorbereiden voor vrijdag. Neem wel een tas mee met eigen drinken en snacks en wat fruit. Avondeten doen we dus wel daar maar ga echt niet alles daar kopen, veel te duur.

20. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    @Elena22 betaal jij dan altijd voor de kratten? Ik doe altijd als ze in de gang zetten altijd alles eruit halen en overzetten. Dan nemen ze voor mij gelijk de kratten mee. Ik laat niet meer zovaak bezorgen. Misschien beetje salade maken en wat soep en gesneden stokbrood? Kunnen ze wat van alles pakken.

Vrijdag komt de boodschappen weer. Gratis bezorgd als je 6 flesjes fuze tea afneemt. Ze zouden op di,wo, do en vrij graris bezorgen. Niks minder waar! Even contact gehad en vrijdag toch voor gratis kunnen laten bezorgen! Top service van ze!

Ik heb vannacht een hele beroerd nacht gehad. Lekker met de wc geknuffeld. (Komt het niet uit mijn kontje, kwam wel uit mijn mondje). Mijn zoontje en ik zijn beroerd. Vriend is vannacht maar op de bank gaan slapen. (We hebben afgelopen weekend friet gehad maar dat was niet zo goed bevallen!)

Met beide pasen moet ik werken. Maar wel 200% dus de maand erop met vakantie geld is wel fijn. Binnenkort misschien een nieuwe baan! Nog één gesprek te gaan. En ben best wel een beetje voorzichtig. Ben bang voor veranderingen. En het heeft mij nooit om geld gedraaid om voor deze baan te solliciteren. Ik ga minder werken en er voor mijn zoontje en toekomstige kindje te zijn. Ik voel mij dus dubbel!

@vlinder12345 gewoon lekker ziek melden. Wat een flapdrol. Ik zou lekker op zoek naar een andere baan gaan.

Deel Deze Pagina