Consuminder en bespaartopic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik ken veel tuinders en die leveren nu toch echt voor hogere prijzen af dan voorheen. Echter, rekenen veel groothandels daar een percentage overheen en dan de retail ook weer. En de consumenten betalen uiteindelijk een veel hogere prijs.

    Maar overal het goedkoopste vandaan willen halen is niet echt duurzaam. Meewerken aan prijsstunters met groente en fruit nu, daar heb je echt de kwekers mee. Die staan met hun rug tegen de muur.
     
    citroenrasp, Zoe123 en Saartje33 vinden dit leuk.
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik maak er regelmatig gebruik van. Het leuke vind ik dat ik toch wel wat aan het uitbreiden ben qua recepten.
    Ook omdat er soms groenten tussen zitten die ik eigenlijk niet zo snel zelf zal kopen.
    Spitskool bijvoorbeeld.
    Overigens gebruik ik alleen de box van de Lidl en soms de box van de bakker.
    Na een paar keer Vomar en Deen geprobeerd te hebben ben ik daar mee gestopt.
    Te veel kant en klaar spul. Te veel eten waar ik zelf niks mee heb.
    Ik probeer alleen biologisch vlees op tafel te zetten hier dus aan vlees heb ik dan weinig aan in zo’n box.

    Oh en wat mij opvalt..de afgelopen weken toch zeker 1x per week een box gescoord.
    Van het ene op het andere moment lukt het nu niet meer?
     
    Fruity90 en Merlino vinden dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hoe is die hier dames?
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; gisteren gezakt voor mijn afrijden :cry: Herexamen geboekt + 2 x 2 uur lessen en ik ben gewoon bijna 550 euro armer :eek: Het totaalbedrag wat er in mijn rijbewijs zit is echt te bizar voor woorden. Broekriem gaat hier dus op het strakste gaatje. Ik ben volgende week jarig dus dat weekend ook weer wat extra kwijt aan boodschappen. Vier het niet heel uitgebreid maar alsnog toch wat extra dingen nodig. Ik ga zo naar de Appie voor wat boodschappen, zal straks mijn lijstje plaatsen + weekmenu.
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Balen zeg! En wat een geld!
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, te bizar voor woorden. Inc alles (gezondheidsverklaring betaal je tegenwoordig ook over de 40 euro voor) zit ik om en nabij de 3800 euro :eek: Mag er nog wel een baan bijnemen als ik het rijbewijs voor de jongens wil betalen over een paar jaar.
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Dat is ook écht niet leuk meer.
    Hier staat hij ook nog op het lijstje voor 'ooit als we geld over hebben' maar poeh.
     
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Wat een prijzen .
    Via vrije begeleiding ben je er in België vanaf met 200euro
    Met rijschool en lessen is dat een pak meer maar echt niet 3000 of meer.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oke, ik ben terug van de Appie en heb gehaald;

    1 kg mandarijnen 1.79 (bonus)
    1 kg appeltjes 2.49 (bonus)
    3 x brood van gisteren (1 x 10 bolletjes, 1 x bakkersbollen, 1 x krentenbollen) 0.75
    8 blikjes Pepsi 3.16 (bonusbox)
    2 blikjes Dr.Pepper 1.38
    2 x spekreepjes 5.58
    2 x ontstopper 3.99 (1+1 gratis)
    4 x 1 l volle melk houdbaar 3.96
    500 gr boter 0.64 (35% korting)
    2 x kookzuivel 1.58
    6 x kattenvoer (Sheba + Gourmet) 4.26
    30 eieren 6.39
    2 x volkoren beschuit 0.90

    Totaal 36.87 euro.

    Ons menu;

    Donderdag; Chili con carne met rijst en salade
    Vrijdag; Mac and cheese met groenten en pompoen (verspakket van de Appie)
    Zat; Bij schoonouders ivm oppassen
    Zon; Zelfgemaakte pannenkoeken
    Maan; Stamppot zuurkool
    Din; Rollade, zelfgemaakte aardappelpuree, stoofpeertjes
    Woe; Vlaamse groentenschotel + kipbraadworst
    Don; Restjesdag/opmaken wat er in huis is

    Vrijdag doe ik weer boodschappen

    Meestal krijgen we van schoonouders nog een tas met boodschappen als we naar huis gaan op zaterdag, vaak ook met groenten en rauwkost. Heb dus niet heel veel gehaald maar heb nog genoeg in huis ook (1 kg snoeptomaatjes, 3 komkommers, 6 romaine sla, 2 courgettes, 1 aubergine, 15 bananen, 3 kg sinaasappels, andijvie en dan nog ea in de koelkast en/of vriezer). Komende tijd staat dus in teken van voorraad aanspreken zoveel mogelijk.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Prijzen en eisen zijn bizar hier in Nederland. De reden waarop ik ben gezakt is ook echt onzin. Wachtlijsten bij het CBR lopen inmiddels op tot 6 maanden. In eerste instantie kon ik pas over 3 maanden (!!!) herexamen doen. Het is een grote geldshow geworden hier. Het is echt schandalig. Het CBR zou zijn monopoly positie kwijt moeten raken want het is niet oke.
     
  11. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Ik zou eigenlijk net aan het begin van de coronacrisis starten met rijlessen. Het was toen al zo'n puinzooi overal met alle coronaregels werd dat er niet beter op. Ik wacht nog wel een jaar of misschien twee. Grote kans dat het lessen dan nog duurder is maar een half jaar moeten wachten op herexamen is ook een duur grapje.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ga nu naar een andere stad en mag godzijdank over 5,5 weken. Maar dat vind ik alsnog bizar. Herexamens moeten gewoon snel kunnen.
     
  13. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Dat krijg je met alle achterstanden bij het CBR en er worden steeds weer nieuwe regeltjes bedacht. Zo willen ze straks dat een 2e rijschool moet gaan bepalen om je wel mag afrijden om zo de slagingskans te vergroten en de wachtlijst verkorten. Dat gaat de snelheid van de herexamens echt niet ten goede komen.
     
  14. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Hoi dames,

    Ik kom hier meelezen en schrijven!
    Ik ben gek op besparen, waar maar kan. Het is niet nodig qua inkomen en spaarrekening, maar ik spaar het liefst zo veel mogelijk en geef het liefst zo min mogelijk uit.

    Ik ben niet heel veel met het milieu of andere maatschappelijke vraagstukken bezig eerlijk gezegd, eigen portemonnee gaat toch vaak voor.

    Dus ik koop wel bij goedkope winkels, maar ik heb ook geleerd dat goedkoop echt duurkoop is. Soms moet je wat meer uitgeven om er langer mee te kunnen doen en het dus voordeliger te laten zijn.

    Dankzij dit topic ben ik papieren zakken gaan gebruiken in de supermarkt voor groenten en fruit, ipv plastic. En ik scheid mijn afval, maar alleen omdat ik anders een boete krijg als ik dat niet doe :rolleyes:

    De auto laat ik eigenlijk altijd voor de deur staan en ik ga lopen of fietsen. Auto kost 20 euro in de maand aan verzekering dus is niet veel, maar wel zonde van het geld. Man rijdt diesel maar auto staat ook al twee jaar stil. Een auto weg doen is helaas een no-go.

    Ik probeer zo veel mogelijk te bezuinigen op boodschappen. Maar ik vind verse groenten en vers fruit wel heel belangrijk om elke dag te eten. Wij koken niet uit potten, blikken en pakjes. En dat is toch vaak wel wat duurder jammer genoeg.

    Ik heb 4 maanden volledig plat gelegen door zwangerschap. Daardoor heeft mijn man boodschappen gedaan. Hij kijkt niet naar geld. Hij koopt wat hij nodig heeft, en kijkt niet naar aanbiedingen of het feit dat 3 paprika's bijna even veel kosten als één. Hij komt nooit met een voordeelpak thuis haha. Kan het hem blijven uitleggen. Dus fijn dat ik nu meestal zelf weer even naar de supermarkt kan lopen om voordeliger in te slaan.

    Ik ben ook voornemens om weekmenu's te gaan maken!

    Verzorgingsspullen koop ik altijd in bulk bij de Kruidvat, als het in de aanbieding is. Alles 1+1 gratis bijvoorbeeld, en dan koop ik in een keer 10x tandpasta, 6x conditioner, 4x nivea etc. Wij hebben dus altijd een voorraad in huis.

    Nu we een kindje krijgen wil ik ook zo goedkoop mogelijk kopen. Kleding voor hem koop ik in de uitverkoop bij Prenatal, Zeeman, Hema en H&M.
    Verzorgingsspullen is nog even zoeken. Luiers en billendoekjes al binnen maar of die bevallen geen idee..

    Ik hoop hier ook de aanbiedingen te kunnen delen met elkaar. Zo heb ik via een ander topic een aanbieding van wasmiddel (ariel pods) gezien en meteen besteld. Ik geloof 180 pods voor weinig. Daar doe ik langer dan twee jaar mee! Met kind geen idee.....

    Op dit moment niks nodig maar als jullie een tip hebben voor houdbare of schoonmaakmiddelen of Verzorgingsspullen, dan graag!
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hoe gaat het met jullie?
    Ik ben wel een beetje bang voor de prijsstijgingen overal..energie,benzine en dan nu de boodschappen er nog bij o_O
     

Deel Deze Pagina