Consuminder en bespaartopic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @zafira, zo wat een inhoud met de boxen! Heb je het inmiddels nog een keer gedaan? En zo ja, dan ben ik heel nieuwsgierig naar de inhoud :).

    @Krulpeterselie, leuk je hier ook weer te 'zien' :thumup:.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Leuk weer dames :)

    Ik heb niet actief mee gekletst vanwege een operatie aan mijn hand en herstel wat wat langzamer ging dan ik dacht/had gehoopt.

    Deze week is er bizar veel geld uit gegaan aan de boodschappen :eek: Zal later even mijn lijstje posten. Hopelijk kan het de rest van de maand beperkt blijven want holy smokes.
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik maak dus wel echt een uitzondering als iets ergens echt stukken goedkoper is. Dat klinkt heel egoïstisch maar aan het eind van de maand moeten wij ook nog kunnen blijven leven en ik kan niet in mijn eentje de wereldproblematiek oplossen. Wij dragen ons steentje bij door te minimaliseren, tweedehands te kopen, te recyclen, ik zelf heb geen auto en doe dus alles op de fiets, lopend of met het ov (ben wel bezig met mijn rijbewijs maar gezien de huidige kosten van alles twijfel ik sterk over een tweede auto, alhoewel het eigenlijk nodig is voor werk) en wanneer het kan koop ik lokaal.

    Ben niet bekend met Boerschappen. Wij hebben enkele boerderijen op fietsafstand waar ik regelmatig zuivel, kaas en eieren haal. Hebben jullie zoiets niet in de buurt? Ook weet ik bijv dat de Olmenhorst op hun boerderij ook een winkel heeft met andere producten dan wat van hun boerderij af komt.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb de shampoo bar van Dille en Kamille. Eerste keren inderdaad wennen maar eenmaal droog is het prima.
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @zafira Ik haal ook graag de tgtg boxen bij de Lidl. Ik bestel meestal als ik weet dat ik er langs fiets op de weg naar huis vanaf werk (ik ben kraamverzorgende en werk all over the place). Haal er ook weleens een bij de bakker.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    En het lastige is ook dat zelfs wanneer je een duur merk koopt, je natuurlijk óók niet weet hoe er met personeel is omgegaan. Vaak is het bij de grote merken even erg (of erger), maar doordat ze ontzettend veel geld uitgeven aan marketing denken mensen dat dat bij hen wel goed zit. Ik meen me te herinneren dat er uit een onderzoek van jaren terug bleek dat het bij merken als Esprit/Mexx en ook bv Prenatal slechter gesteld was qua arbeidsomstandigheden dan de Primark.
    En ook lokale winkels of netjes te boek staande webwinkels als bol.com verkopen gewoon dingen van Aliexpress... Alleen veel duurder dan wanneer je het er zelf zou bestellen.

    Overigens heb ik al heel lang niet bij Aliexpress besteld, dan betaal je je blauw aan douanekosten hier, maar zou het sowieso niet zo snel doen. Maar zo zwart-wit is het m.i dus niet.
     
    Saartje33 en Elena22 vinden dit leuk.
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hoi meiden,
    wat leuk weer dit topic!!!
    ben benieuwd naar je lijstje elena!, altijd leuk te lezen!
    Ik kom net terug van de lidl heb gehaald
    2 kilo mandarijntjes
    2 kilo jonagold
    2 keer 3 kilo aardappelen
    verse boerenkool
    2 volkorenbrood
    koffie
    suiker
    koffiemelk
    8 donuts
    eieren
    kaas
    peren
    bananen
    tartaar
    rookworst
    spekjes
    sla
    komkommer
    tomaatjes
    flesje witte wijn
    zak nootjes
    tonijnsalade
    eisalade
    toastjes
    zakje chips frites sticks
    was voor bijna 50 euro:eek:
    vanavond komt zus met kinderen op visite, vandaar de donuts en chipsjes
    voor ons glaasje wijn en toastje, nootjes
    kinderen morgen vrij en wij ook:roflmao:
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  8. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    voor de kids uiteraard ook toastjes:roflmao:
     
  9. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Weekmenu:
    Dinsdag: Spaghetti met kip, prei, ui en tomatenpuree en ketjapsaus
    Woensdag: Spinazie met gehaktballen (aardappels en spinazie nog in voorraad)
    Donderdag: Boerenkool met worst (voorraad)
    Vrijdag: Pompoensoep en tomatensoep (allebei een kleine pan maar met broodjes genoeg voor twee dagen). Broodjes uit voorraad
    Zaterdag frietjes met snacks. Snacks op voorraad.
    Zondag restjes soep, spaghetti en wat er verder nog over is.

    plus:
    1kg gehakt. 1/3 voor bij de spinazie. 1/3 voor soepballetjes en 1/3 voor voorraad
    2x prei
    Komkommer
    Verspakket pompoensoep
    1,5 kg peren
    Soepgroenten
    Boerensoepgroenten
    2x dubbelvla
    1x rond wit
    2x rond volkoren
    3x witte lang lekker bollen. Deze waren al €6,50 en gaan met een vriend mee naar man die in Oostenrijk zit. Zijn ruim een week houdbaar en in Oostenrijk kennen ze geen brood zoals hier.
    1x bolletjes voor thuis
    Airfryer friet
    Pindakaas
    Spaghetti
    2x tomatenpuree
    Krenten
    Rozijnen
    Schouderham
    Sate gehakt
    Grillworst
    2x jonge kaas

    totaal €48,07 en €3,08 aan korting.


    Ah:
    10x italiaanse roerbakgroente
    6x nutella
    2x dubbelfriss
    2x chips

    totaal €20,87 met €19,85 als korting
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  10. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wat een mooi lijstje krulpeterselie!!
    en een lekker week menu.
    wat zijn de boodschappen toch duur he?
    ik heb nog vlees in voorraad, maar voor weekend moet ik ook weer gaan naar de winkel.
     
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    moet ook nog wasmiddel en verzorgingsspullen hebben en toiletpapier,keukenrol enz.
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Boodschappen zijn inderdaad duur geworden.
    We hadden zaterdag wat boodschappen gedaan, gewoon 70 euro.
    Had geen tijd om naar 2 winkels te gaan dus moest alles bij ah halen.
    Za hadden we bolletjes, altijd brooddag.
    Zo pannekoeken
    Ma krieltjes, gehaktballen en bloemkool
    Di lasagne
    Woe gaan we uit eten
    Do kip, opgebakken aardappels en ? Nog groenten halen.

    Verder nog even kijken voor de rest van de week.
    Denk vrijdag nog iets van pasta
    En zaterdag denk ik quiche met soep.

    Ze lusten hier allemaal weinig en dat maakt het altijd lastig.
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  13. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    De boodschappen zijn idd behoorlijk duur geworden. Ik ga altijd eerst naar de lidl en daarna naar de Plus. Ik kijk van te voren de folders en aanbiedingen na. Aan de hand daarvan maak ik een weekoverzicht. En dan boodschappen doen. Ik heb gelukkig ook een behoorlijke voorraad aan maaltijden in de vriezer. Eens in de zoveel tijd kook ik de vriezer vol. Dit is vooral ivm het onregelmatige werk van mijn man, zodat het soms handiger is met klaarmaken.
    Door die voorraad kan ik in weken dat er weinig interessante aanbiedingen zijn toch nog redelijk voordelig eten. En bij goede aanbiedingen kook ik weer extra voor de vriezer. Op deze manier kan ik wel iets bezuinigen op de boodschappen.

    Benzine is nu ook zo belachelijk duur. En wij hebben de pech dat onze auto geen e10 mag. Wij moeten de wat vroeger super 98 was tanken. Momenteel ruim 2.20 de liter. Van de week zelfs 2.25 dacht ik. Wij rijden gelukkig niet heel veel en doen ong een maand met een tank benzine bij gemiddeld gebruik, maar toch is het een flinke hap geld.
    Wij doen dus ook maar 1 keer in de week boodschappen (dichtstbijzijnde supermarkt ligt 8 km verder dan ons dorpje) en is iets op dan hebben we pech haha.

    En dan nog de huidige energieprijzen. Ons contract loopt in januari af en dan gaan we dus megaveel betalen voor gas en elektra.
    Gelukkig hebben we een redelijke spaarrekening waardoor we niet in de problemen komen, maar ik word van dit alles wel erg onrustig.
    Bezuinigen was hier nooit noodzaak, maar voor nu absoluut wel het slimste om te doen. Vooral in deze onrustige tijd.
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Jeetje wat duur! Tanken jullie aan de snelweg? Ik heb voor twee weken getankt voor 2,02 en rij nu steeds naar een pomp 10km verderop om CNG te tanken. Dat is 1,59 dus dat scheelt veel tov benzine. Er zit er ook eentje op 7 km afstand maar daar kost de CNG 1,73.
    Ik moet ook Euro98 tanken in mijn auto anders. Het nadeel is nu dat ik maar 200 km kan rijden op een tank gas en ik dus iedere week 10km moet rijden maar onderaan de streep is het nog steeds goedkoper.

    De boodschappen worden inderdaad ook echt duur! Maar ja wat niet
     
  15. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Nee wij tanken niet op de snelweg. Jammergenoeg hebben de meeste onbemande pompen hier in de buurt geen e5 (euro 98) dus wij tanken dat bij de shell een dorpje verderop. Maar er zit momenteel bijna 15 cent per liter verschil in met de e10. En die is hier nu rond de 2.08.
    Echt niet grappig meer. Gelukkig rijden wij niet zoveel. Man heeft bus van de zaak, dus dat scheelt.
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Mooie lijstjes weer dames! Alles wordt inderdaad zo ongelofelijk duur. Mijn man tankt 2 x per week, rib uit ons lijf momenteel. Zelfs de reiskostenvergoeding dekt dit niet meer.
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Oke hierbij mijn gigantische lijst :oops: Veel is voorraad waar we lang mee toe kunnen.

    Online bestelde ik;

    10 kg kipfilet
    1 kg venkelzaad
    1 L maple syrup
    4 scrub daddy sponzen
    2 x 500 gr Pink Stuff schoonmaakspul
    1 x dr.Beckmann vlekkenborstel reiniger

    Bij Picnic bestelde ik het volgende;

    1 Tijgerbrood
    2 x witte bollen
    6 L volle melk
    1 x 400 gr jonge kaas
    18 blikjes cola
    3 x volkoren beschuit
    1 x 500 gr andijvie
    850 gr bananen
    30 st eieren
    500 gr geschrapte wortels
    1 x boter
    2 x vloeibare bakboter
    1 x kipfilet (beleg)
    2 x Heinz ketchup
    3 x ecologisch afwasmiddel
    1 kg snacktomaatjes
    2 granaatappels
    400 gr sugar snaps
    150 gr bio gember
    400 gr verse spinazie
    1,5 kg appels
    4 kg perssinaasappels
    2 x vegan nuggets
    2 x 1 l Fristi
    1 x Proper popcorn
    2 komkommers
    1 kg rundergehakt
    2 x SM Crispy chicken mix
    1 SM salsa
    1 x 400 gr hagelslag
    1 x Gourmet kattenvoer
    1 x 10 l kattenbakvulling
    2 x yoghurt rijstwafels
    1 x 6 st 500 ml sprite huismerk
    100 gr ossenworst
    125 gr salami
    500 gr roomboter
    700 gr verse friet

    Gratis 4 baby avocado's + 500 gr blauwe bessen

    Bij Action haalde ik;

    2 x Inecto kokos shampoo
    4 x FA douchegel
    1 x wonderspons
    1 x mr.Proper wonderspons

    Bij de Appie haalde ik;

    3 x Oxi poeder
    636 gr broccoli
    1,5 L coolbest
    448 gr verse zalm
    Grana Padano stuk kaas
    2 komkommers
    1493 gr pompoen
    1 x Venco katjes
    1 x Pompoenpitten
    1 x schuursponsjes
    1 x Nivea creme
    1 x pannenspons
    1 x Zaanse mayo
    4 x 800 gr kattenbrokken
    4 x Unox Party knaks
    1 x AH volkoren crackers
    1 x netje citroenen

    Totale kosten van alles; 290,64 :eek::eek:
     
    Poppy4 en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja inderdaad alles is zoooo duur!
    wil binnenkort kijken voor een nieuwe fiets weer, was aan het denken voor een auto,maar is mij gewoon veel te duur zeg ik eerlijk.
    Ik doe alles op de fiets iedere dag,heb de bushalte om de hoek,en de winkels bijna tegenover me,dus dat is goed te doen.
    Ik ben vandaag nog even naar de markt geweest dus vandaag hebben we broodjes dag:roflmao:
    heb 10 harde broodjes gehaald en bij de jumbo nog hamburgers en kroketten gehaald,
    en nog fles tomaten ketchup en pak ijsthee,was totaal 8,45 kwijt.
     
  19. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    :eek: wauw wat een mega lijst elena!!
    wel lekker veel voorraad! wel mooie lijst!!!
    leuk weer al die boodschappenlijstjes te lezen!!
     
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik maak ook regelmatig gebruik van to good to go. Echt prima waar voor je geld en je maakt nog eens wat anders. Wat ik niet gebruik geef ik weg in mijn omgeving.

    Qua besparing hebben wij zonnepanelen op het dak. Een forse investering maar wel een met resultaat. Een (hybride) warmtepomp is helaas geen optie. Die zijn op dit moment nog veel te kostbaar in vergelijking met de opbrengst. Zeker in de winter gebruik je alsnog de cv. Goed isoleren is dan beter.

    Een beetje simpele tip is biologische honing. Gewone honing heeft toegevoegde suiker. Behalve ongezond zorgt het er ook voor dat je een behoorlijk deel niet kunt gebruiken en weg moet gooien (dat wordt zo'n harde klont). Sinds ik de biologische honing gebruik kan ik het hele product gebruiken en heb geen verspilling meer.
     

Deel Deze Pagina