Consuminder en bespaartopic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hier nog wat weekend boodschapjes gedaan
    harde broodjes verschillende
    zachte broodjes
    vegetarische filet
    eisalade
    pakjes chocomel
    pak ijsthee 2 maal
    snoeptomaatjes
    botherhamworst
    totaal 12,40
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.095
    15.609
    113
    Vrouw
    Mijn lijst voor volgende week is vrij lang maar ik vind dat ik veel heb voor 130 euro (huismerken, promotie, kortingen).
    Quarantaine gehad, geen winkels die aan huis leveren dus alles op :roflmao:.
    Zo bestellen en afhalen deed ik ook nog nooit eerder maar deze winkel heeft nog een verse beenhouwerij dus het leek mij wel eens handig om te proberen

    Vlees en gevogelte : kip(2dagen), spekblokjes, gehakt, vlees voor stoofvlees te maken.

    Groenten : broccoli, bloemkool, wortels, prei, lenteui, champignons, ui, aardappelen, sla, tomaat paprika en komkommer

    Fruit :clementines, bananen, appels, granaatappel

    Brood en granen : 3 grote broden, 1 zak sandwiches, 2 kleine broden voor de vriezer, volkoren crackers en 1 pak havermout

    Koeken en sneukels : speculooskoeken, suikerwafels, maïswafels met paprika, 2 zakken chips.

    Vriezer: oven frietjes, fishsticks, donuts , oven snacks en 3pizzas

    Melkproducten en zuivel: 6×melk, 2×chocomelk, 2×drinkyoghurt, 6× fruit yoghurt, 6×magere yoghurt, 12 eieren, 3× alpro cuisine, alpro vloeibare boter

    Drinken: 1brik fruitsap, 1 brik appelsap, 1 fles cola zero, 1 fles ice tea, 2 flessen spuitwater citroen, doosje met thee zakjes, 1 pak koffie pads.

    Bokalen : 2 potten appelmoes

    Beleg hartig en zoet : martino, kalkoen sneden, salami, tapenade, jonge kaas, Philadelphia dille en zalm, choco, confituur, speculoos pasta

    Huisdieren : grote zak whiskas en 6 potjes natvoer van Shiba.

    Extra : toilet papier, keukenrol, deo voor mijn man en bruine suiker.

    Onze menu deze week :

    Groentensoep (gaat ook een deel van in de vriezer)

    -Kip met currysaus en rijst met paprika en champignons.
    -Wrap met kip en rauwkost
    -Stoofvlees met appelmoes, rauwkost en oven aardappelen
    -Gehakt met bloemkool en gekookte aardappelen.
    -Brocoli met puree en fish sticks
    -Wortels met spek, ui, aardappelen (soort van stoemp)
    - Oven frietjes met oven snacks en dan wat komkommer salade

    Dessertjes
    Donut
    Pudding met speculoos
     
    bloemetje1 en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik ben vanochtend even lekker met geld bezig geweest. Ik regel bij ons thuis eigenlijk alle geld zaken. Mijn man brengt het binnen en ik geef het uit daar waar nodig is, en het overige gaat naar de spaarrekening. Voor ons werkt dit heel fijn op deze manier. Nu sparen wij al jaren gewoon op 1 rekening. Nooit geen verschillende potjes oid gedaan. Het was altijd op de grote hoop ( die hoop is nooit groot geweest, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel haha).

    Nu willen wij volgend jaar wat gaan opknappen in ons huis en daar komen flinke kosten bij kijken. Ook moet onze oudste dochter redelijk onverwachts versneld een beugel. Haar tanden worden in rap tempo scheefgeduwd door haar kiezen en er staat een behoorlijke druk op, dus wachten is geen optie meer. Ook dit gaat dus flink geld kosten. Nu hebben wij best een redelijk bedrag op de spaarrekening, maar lang niet genoeg. En ik wil ook ten alle tijden geld achter de hand houden voor noodgevallen. Risico was alleen dat ik het overzicht kwijt ging raken door het op 1 hoop te laten.

    Ik ben dus vanochtend via de bank verschillende potjes gaan maken en heb al ons spaargeld over deze potjes verdeeld. En wat geeft dat meteen een rust in mijn hoofd zeg!!
    We hebben potjes voor korte termijn en lange termijn. Het enige wat we nu nog moeten doen is ze lekker vol sparen haha.
    Dit zijn de potjes die ik heb gemaakt.

    Noodgeld. (daar mag nooit minder als 2000 euro in)

    Studie kinderen
    Zorgkosten oa beugels
    Auto, onderhoud en sparen nieuwe
    Verbouwing
    Kleding gezin
    Vakantie en dagjes uit
    Cadeaus en decembermaand
    Extra aflossing hypotheek
    Pensioen (gewoon extra spaargeld voor later)
    Voorraad (wat extra boodschappengeld zodat er bij mooie aanbiedingen flink ingeslagen kan worden)
    Rijbewijs kinderen (bijdrage).

    Werken jullie ook met potjes en zoja welke dan? Misschien brengen we elkaar nog op ideeen haha.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hoi zafira,
    wat leuk dat je mee schrijft.
    ik werk niet met potjes, maar zorg wel dat ik altijd wat achter de hand heb!
    zeker ook voor als de dieren naar de dierenarts moeten ofzo onverwachts.
    en inderdaad voor verjaardagen,feestdagen enz.
    Ik ben zojuist nog naar de winkel geweest, kinderen willen vanavond frietjes eten
    nou vooruit vind mama ook lekker,
    ik heb gehaald
    1 zak friet diepvries
    1 doos kipnuggets
    1 blik knakworstjes
    1 doos viandellen
    1 pot mayo
    1 krop sla
    tomaten
    uien
    satesaus
    nog 1 zak bruine broodjes
    totaal 12,25
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.095
    15.609
    113
    Vrouw
    Ik werk niet echt met potjes.

    Sinds vorig jaar hebben we nog 1 zichtrekening en 2 spaarboekjes.
    Op spaarboek 1 komt het geld dat via de automatische spaaropdracht gaat en op spaarboek 2 komt het geld dat op het einde van de maand nog over is en geen doel heeft.
    Spaarboek 2 is echt enkel om te sparen en daar gaan we NIET aan.
    Op spaarboek 1 staat op dit ogenblik ook nog een flink bedrag maar als dat zou minderen en terug aangevuld moet worden dan word er voorlopig niet gespaard op spaarboek 2.

    De kinderen hebben alle drie, 2 spaarboekjes.
    1tje waar ze weet van hebben en 1tje waar ze niets vanaf weten.

    Onze oudste moet ook een beugel en daar komt onze verzekering een deel tussen en de rest komt dan ( afhankelijk van het bedrag) van de spaar of zichtrekening.
    De verbouwingen en aanpassingen doen we gewoon op rustig tempo ( ons huis is van begin jaren 2000 dus het zijn eerder luxe aanpassingen dan echt zaken die dringend zijn).
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.095
    15.609
    113
    Vrouw
    Mijn boodschappen onine bestellen is trouwens goed meegevallen.
    Ik vond het al heel praktisch dat ik de acties allemaal in 1 keer kan bekijken en niet in de winkel moet staan rekenen en kijken of ik er bonnetjes bovenop kan leggen maar het is ook allemaal bijzonder vers.
    Ik ben al terug begonnen met het lijstje voor volgende week en ik denk dat deze manier wel eens kan werken en tegen het einde van de week is er dan mss wat minder aanbod maar geen ramp toch? Mijn man vroeg of ik wel doorhad hoeveel geld er nog op de rekening stond , want die vond het maar triestig zondag.
    Maar eigenlijk gaat het mij daar niet zozeer om want ik weet ook wel dat we niet moeten opletten.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Zeker jammer. Voor mij persoonlijk is typen nu niet fijn. Mijn computer is ijskoud en dat doet pijn aan mijn litteken. Ook heeft de eerste week werken behoorlijk in mijn energieniveau gehakt.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wij werken niet echt met potjes maar hebben ons spaargeld wel in 4 kopjes verdeeld; buffer (onverwachte uitgaven), vakantie, rijbewijs/auto en geplande uitgaven.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Geld gaat weer veel te hard hier. Cadeautjes voor Sint, knutselspul voor de surprise, boodschappen, iets extra aan voorraad ivm zeer waarschijnlijk een nieuwe lockdown. Drie keer knipperen en je halve salaris is al weg, vreselijk. En koop toch echt geen A merk of dagelijks biefstuk, sterker nog heb in geen maanden biefstuk gehad :roflmao:
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  10. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hoi elena,
    wat leuk weer wat van je te horen!
    wat vervelend dat je niet meer uitgebreid kunt meeschrijven!
    vond je lijstjes altijd erg leuk te lezen.
    inderdaad vliegt het geld eruit! echt niet normaal.
    wat halen jullie zoal op voorraad voor als een nieuwe lockdown komt?
    ik had laatst al stofzuigerzakken,batterijen,lampjes enz. gehaald bij de action.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Kaarsjes, extra houdbare melk (voor koffie, pannenkoeken en bakken), batterijen inderdaad, bloem, schoonmaakartikelen (haal ik vaak bij Action), wat extra fruit en rauwkost (lang leve een trapkast), een extra fles limonade, zulke dingentjes. Niet overdreven maar wel de dingen die we veel gebruiken en vorige lockdowns steeds op waren of hardstikke duur.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag is mijn laatste vrije dag alweer. Ik ga wat in het huishouden doen, de voorraadkast opnieuw indelen en als het vanmiddag droog is dan ga ik op de fiets naar het tuincentrum (anders moet ik de echtgenoot vanavond zien te strikken) om plantjes voor de vissen en vissenvoer te kopen. Wij hebben gewoon huis tuin en keuken goudvissen maar ze krijgen wel het betere voer en niet de goedkope vlokjes uit de supermarkt. Ze zijn ook behoorlijk groot aan het worden haha en ze eten altijd de planten op.
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Oh en ik heb ook extra zeep en shampoo en een extra gel gehaald bij de Action.
     
  14. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja visjes zijn altijd leuk he! kun je naar blijven kijken
    ik kocht altijd voer bij de dierenwinkel,ze doen er erg lang mee
    welk voer geef jij?
    plantjes zijn inderdaad erg goed voor hun!
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik zal ook weer proberen mee te schrijven.
    Houd dat nooit zo lang vol:rolleyes: sorry.
    Morgen weer weekboodschappen doen en zal het lijstje even delen.
    Morgen ook sint inkopen doen, ben bang dat alles dicht gaat.

    Visvoer en plantjes kopen wij altijd bij de dierenwinkel. Hadden het een keer bij tuincentrum gehaald maar kreeg daarvan een slakken en alg probleem o_O
    Wij hebben een aquarium van 180 liter met garnalen, tetra visjes en andere visjes van dat formaat.
    Laatst paar dood gegaan dus wil nog wat nieuwe erbij.
     
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    leuk mamachantal als je ook weer mee schrijft!
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ehmz ze krijgen voer voor Japanse goudvissen, zijn van die korreltjes en geen vlokken. De vissen zijn eigenlijk van de jongens haha. Vissen staan ook boven want beneden geen mooi plekje voor. Plus dan blijven de katten eraf :D
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hier hebben we geen dierenwinkel, ja aan de andere kant van de stad, zeker 25 min fietsen. Nooit problemen gehad met de spullen van het tuincentrum maar goed wij hebben ook enkel een huis tuin en keuken aquarium, niks speciaals.
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Net nog een bestelling geplaatst bij Amazon (ik weet dat sommige hier hier fel op tegen zijn). 24 pakken Campina houdbare melk voor 19,98 en 12 flessen Dettol manderijn/lemon voor 23.99 euro. Kunnen we voorlopig weer schoonmaken :roflmao:
     
  20. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh daar heb ik nog nooit wat besteld
    hebben die ookmelk?
    hoe gaat dat dan met betalen? en duurt het lang voordat je de spullen in huis hebt?
     

Deel Deze Pagina