Consuminder en bespaartopic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben momenteel dus echt superslecht in mijn lijstje bijhouden :oops: Probeer wel echt op het geld te letten door veel uit de voorraad te eten. Gisteren vis gegeten dat ik had gehaald bij de visboer met een cadeaubon. Ik had vorige week mijn voorraadkast opgeruimd. Wordt er nu zo gelukkig van als ik de deur open trek :D. Komend weekend eten we niet thuis maar ik ga mijn best doen vanaf maandag weer met een lijstje te werken en hier te posten.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Jij hebt in de oude topics weleens je recept gedeeld voor die ovenschotel met aardappelpuree, wortels en doppers en gehakt. Zou je die nog eens willen delen? Onze kleuter is momenteel een drama met eten. Kijken of hij dit wilt eten.
     
  3. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    ja hoor! Dat is echt super simpel:
    Gehakt rul bakken met kruiden die je lekker vind. De ene keer doe ik alleen kruiden, soms ook wat tomatenpuree erdoor als het over is. Daar kan je lekker mee varieren,
    Die doe je onderin de schaal, worteltjes en doperwten erbovenop. Wij doen die altijd lui uit een pot.
    En de aardappelpuree erbovenop en dan geraspte kaas erop.
    Dr aardappelpuree kan je eventueel ook nog kruiden met peterselie, tijm, rozemarijn, basilicum, kurkuma etc. Net wat je lekker vind in welke samenstelling je maar wilt. Maar alleen een klein beetje zout en peper en met melk aanmaken is ook al lekker als je het maakt van gekookte aardappelen. Zakjes poeder zit al genoeg zout in vaak.
    En dan 20 min op 200 graden in de oven
     
    citroenrasp en Elena22 vinden dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Merci! Volgende week maar eens proberen. Er is zoveel drama momenteel. Zijn dagen dat hij enkel rauwkost en appelmoes eet. Super frustrerend want zijn groeicurve buigt ook al behoorlijk af.
     
  5. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    mooi lijstje krulpeterselie! die gehakt schotel ga ik ook maken volgende week!
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zojuist bij de Appie geweest voor de weekboodschappen. Ik heb gehaald (sommige dingen hadden we gisteren al gehaald voor een lekkere lunch);

    2 komkommers
    3 paprika's
    1,5 kg snoeptomaatjes
    1 kg kleine appeltjes
    5 x brood van gisteren (2 hele broden, 1 zak krentenbollen, 2 zakken bolletjes)
    1 x rijstwafels
    1 x volkoren beschuit
    1 x mini krentenbollen
    4 tijgerbollen
    1 x ham/kaas croissants vriezer
    1 x saucijzenbroodjes vriezer
    1 x aardbeienjam
    1 x yorkham
    1 x kipgrillworst
    1 x liga milkbreak
    4 st Kalkoenschnitzels
    2 x pannenkoekenspek
    1 x 500 gr rundergehakt
    1 x mini hamburger
    2 x party knaks Unox
    600 gr jonge kaas
    2 x SM Crispy chicken
    1 x bami kruiden
    3 x gourmet sateetjes

    Totaal 63,86 euro.

    Ons menu daarbij;

    Ma; Tiktokpasta voor kinderen, mij + broertje. Man eet bami met sateetjes
    Di; Pannenkoeken
    Woe; Volkoren wraps met crispy chicken + rauwkost en mais
    Don; Chili con carne met rijst
    Vrij; Zelfgemaakte aardappelpuree, zelfgepaneerde kalkoenschnitzel, groenten uit voorraad of vriezer
    Zat; Bij schoonouders ivm oppassen
    Zon; Iets makkelijks uit voorraad of restjes.

    Zoveel mogelijk uit de basisvoorraad met enkele dingen aangevuld. Ik heb nog 1 galiameloen liggen, 2 mango's, wat bananen en 2 peren en nog wat laatste perssinaasappels. Lagen nog 2 paprika's. Nog een flespompoen en een spaghettipompoen. Deze week maar eens opmaken allemaal. De schotel van Krulpeterselie schuif ik naar volgende week. Even kijken of deze week beter gaat qua eten nu de Sint weer weg is.
     
    Krulpeterselie en bloemetje1 vinden dit leuk.
  7. Floortje86

    Floortje86 Actief lid

    29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Ik maak altijd wel een weekmenu, maar ik weet niet van te voren wat we welke dag gaan eten. En ik probeer vaak gerechten te bedenken waar we twee keer van kunnen eten, het weekmenu deze week:
    2x pompoen-prei quiche en soep
    2x curry
    Pannenkoeken
    Tiktok-pasta (ik had er nog nooit van gehoord, maar had het even gegoogled omdat het op het lijstje van @Elena22 staat, ik was gelijk enthousiast)
    Friet halen

    We hebben nog heel veel groente in de koelkast liggen (prei, pompoen, wortels, tomaten, ui, groene kool en radijs) en een goed gevulde voorraadkast, dus het is niet zoveel deze week:

    Ah
    1x Spa rood
    1 liter melk
    1x crème fraiche
    2x Vega burgers
    2x pakje soep
    1x kokosmelk
    1x bouillonblokjes
    2x halvarine
    1x instant noodles
    2x chips
    1x geraspte kaas
    1x feta
    1x bladerdeeg
    Totaal €22,10

    Bij de Jumbo hebben ze bij ons sinds kort brood van gisteren voor €0,50. Dus daar ook nog €2,- uitgegeven. En we halen 1x in de week een bio-fruittas, dat is €9,-
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is het stil hier.

    Iemand hier nog consuminder en/of bespaar doelen voor 2022?
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb op kerstavond een auto gekregen :D Dat betekend wel dat we goed moeten opletten in 2022. Een flink duurdere huur, hogere energierekening, twee auto's met bijbehorende kosten. We willen in 2022 de tuinen (zowel de voor- als achtertuin) aanpakken en we hopen toch nog op vakantie te kunnen met de nieuwe vouwwagen. Ik ga dus nog bewuster om met de vaste en variabele lasten in 2022. De oudste heeft een nieuwe fiets nodig en die groeit ons momenteel arm :roflmao:.
    Verder heel bewust blijven van wat er ons huis in komt. Nog verder minimaliseren waar kan.
     
    bloemetje1 en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ik heb echt de weg naar vinted gevonden om kleding te kopen.

    Voor de jongste 2 truien waar echt niets aan is.
    Voor mijn man 1 hemdje waar nog een etiket aanzat.
    Voor de middelste een jas die er als nieuw uitziet.
    Voor mijzelf 2 jassen die nog tiptop zijn en 2 paar schoenen.

    Allemaal zaken die ik anders nieuws zou kopen en dus al snel 200 en meer zou aan kwijt zijn en nu 55 euro :roflmao:.

    Mijn man die vaak nogal van het type is, dat ik zo gierig niet moet zijn, vond het toch ook wel interessant dat zijn nieuw hemdje maar 5 euro kostte ipv 40 euro of meer .
     
    Elena22, bloemetje1 en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wauw elena een auto gekregen:eek: ik zou ook graag een auto aanschaffen maar ik vind
    het gewoon te duur,ik denk dat ik toch met benzine verzekering en alles rond de 150 pm kwijt ben.
    verder zijn de boodschappen echt mega duur geworden:eek:
    ik wil vanaf januari iedere maand wat gaan apart leggen voor kerstmis volgend jaar
    dan heb ik dan niet alle kosten in 1 keer.
    ik ben ook groot fan van vinted,bestel er echt alles:D
    had voor kerst mooi tafelkleed,kandelaar,stoffen servetten en nieuw servies besteld voor samen 32,50
    komen er wel dan de verzendkosten bij,maar het was echt super mooi!!!
    en mooi gedekte tafel vind ik altijd gezellig.
     
    Neuzeke en Elena22 vinden dit leuk.
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Haha niet helemaal gekregen, heb er natuurlijk zelf aan meebetaald. Ik heb een Citroen C1 gekocht. Een mini auto die 19 euro pm aan wegenbelasting kost. De verzekering durf ik even niet zo te zeggen en een volle tank is rond de 35 euro. Ik mag over een paar weken afrijden en dit was zo'n goede deal via de garage dat we de auto gewoon al gekocht hebben. We hebben nog even getwijfeld over een 2e auto ivm de huidige benzineprijzen maar eigenlijk heb ik er een nodig voor werk, dat ik er al bijna 11 jaar onderuit kom in mijn vak is vrij uitzonderlijk.
     
    Vero0504 en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Boodschappen zijn inderdaad erg duur @bloemetje1. Had je veel gehaald voor kerst? Een mooie tafel is altijd fijn.

    Ik ken Vinted wel maar heb er nog nooit wat gekocht of verkocht.
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ik verkoop en koop via vinted.
    De eerste keren heb ik eens 100 euro overgeschreven en nu laat ik het geld op vinted staan en enkel met dat geld koop ik andere spullen.
    Nu heb ik bijvoorbeeld nog 18,53 staan en dat kan ik gebruiken om dan iets te kopen via vinted.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  15. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt opruimdoelen. Wel klus doelen. Ik wil nu eindelijk de hal, wc en trap afmaken. We wonen hier nu 3,5 jaar. Werd wel eens tijd…
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja ik had voor kerst vanalles lekkers gehaald,
    we hebben 1 dag pizzarette gedaan op kerstavond
    eerste kerstdag naar mijn zus geweest daar hebben we samen gourmetten gedaan
    en had ik ook nog vlees en vers fruit meegenomen, mijn zus had ook nog lekker voorgerecht
    en toetje gemaakt ,
    uiteraard had ik ook allemaal cadeautjes meegenomen voor haar en de kinderen,
    en tweede kerstdag is mijn zus en kinderen hier geweest en mijn broer eerst uitgebreid ontbijten en heb ik ook heerlijk
    gekookt . uiteraard met ook weer lekkere dingetjes voor tussendoor,lekker toetje
    en dan tikken zo een dagen extra aan,maar was wel super gezellig!!!
    en wat hebben jullie met kerst gedaan met boodschappen? ook lekkere spulletjes gehaald?
     
  17. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Echt niet grappig meer die boodschappen!! Niet dat ik het niet meer kan betalen maar vindt het te belachelijk worden dat ik hierop echt wil gaan besparen. Weet nog niet precies hoe, had al het idee dat we het al best netjes deden maar hoop hier ook wat tips te lezen en lekker mee te schrijven! Dat we ook echt aan onze spaardoelen toekomen volgend jaar:thumup:

    Hier is dat o.a.: onderhoud van het dak, elektrische garagedeur en hopelijk ook een nieuwe wc.. wie weet of dat gaat lukken:)
     
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Wij hadden de laatste tijd juist wat minder dure boodschappen. We hebben 3 kookboeken die we graag gebruiken. India, Italiaans en Libanees. We kiezen daar vegetarische gerechten uit en merken dat we dan echt beduidend minder duur uit zijn. We eten dan veel op basis van linzen en bonen. Heel gevarieerd en gezond.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Oke! Goeie tip. Dit is niet echt wat ik kook maar kan zeker eens wat proberen.. nu hopen dat de kids dat ook lusten.
    Dingen die echt veel duurder zijn geworden en wat ik wekelijks koop zijn bijv. Bananen (in een jaar tijd van 1.09 naar 1.39 per kilo) maar ook de prijs van Komkommers, paprika, appels etc. Zijn echt hoog. Überhaupt is fruit duur momenteel.
     
  20. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo. Hier eten ze het liefst appels, rest hoef ik niet veel van te halen want dan kan ik het weggooien. Maar zag al dat het duurder was geworden.

    qua koken; mijn man schiet nogal uit met de specerijen en zeker als hij Indiaas kookt, dat vinden de kinderen echt niet lekker. Maar als kook, zeker Italiaans of Libanees dan lusten ze het wel. Ze zijn het hier ook wel gewend, dat scheelt
     

Deel Deze Pagina