Moeders in de wnsp

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kelzi, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelzi

    kelzi Lid

    18 feb 2015
    20
    8
    3
    Vrouw
    NULL
    Goeie dag ben opzoek naar mamas die net zoals ik in de wnsp zit wij zitten hierin omdat schulden in eigen bedrijf zijn ontstaan dit betekend dat wij wel eigen zeggenschap hebben over ons geld en deel moeten sparen en overmaken ik ben opzoek naar moeder hierin tips hebben om zoveel mogelijk te besparen maar lijkt me ook fijn om te kunnen levelen en snappen waar we nu doorheen gaan
    Wij hebben 2 kindjes van 5 en 2

    Liefs
     
  2. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik heb schuldhulpverlening gehad, ben nu schuldenvrij.
    Besparen deed ik door aanbiedingen in de gaten te houden, groenten van het seizoen kopen, foodpreppen (bv pastasaus maken in de slowcooker en deel invriezen), weekmenu's, weekbudget, heb ook bij de voedselbank gelopen, ik hield weggeefhoeken in de gaten etc. Ook de verwarming een half graadje lager. Ik heb nu geen schulden meer maar heb mijn financiën nog steeds bij een budgetbeheerder liggen om mijzelf te beschermen. Geld zal altijd wel een trauma blijven. Ik vond de schulden heel zwaar. Ik was alleen met een dreumes en zwanger van ons 2e kindje en draaide voor rommel van mijn ex op (ik wil er ivm privacy niet teveel over kwijt). Qua uitgaven was het zwaar maar zeker ook mentaal.
     
  3. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Wij zitten er nu 2 jaar in,dit is ons laatste jaar. We hebben een budget van €100 per week voor de boodschappen,hier moeten ook de luiers etc. van gekocht worden. Ik maak elke week een menu+boodschappen lijst en daar wijk ik niet van af,dit zou ik sowieso als tip meegeven.

    Als je kleding nodig bent,koop dan 2e hands. Ik kijk veel op weggeefhoeken,hier in de kringloopwinkel en ik koop en verkoop via Vinted.

    Let ook op dingen in de bonus/aanbieding maar ga het niet kopen omdat het een aanbieding is. Koop wel alleen dingen die je die week ook daadwerkelijk nodig bent en doe geen impulsaankopen bij de kassa bijvoorbeeld.

    Pak wat vaker de fiets ipv de auto,zet de verwarming wat lager en pak een trui en kijk eens goed naar je abonnementen. Kan er iets afgezegd worden of aangepast?

    Je mag me gerust een pb sturen als je nog meer vragen hebt. Succes de komende tijd!
     

Deel Deze Pagina