Wij zijn per maand ongeveer 250/300 euro kwijt aan alle boodschappen. Dit is ook inclusief luiers, doekjes, hondevoer voor 2 grote honden, vogelvoer, en verzorgingsproducten voor mij en mijn vriend. En niemand snapt hoe wij dat doen, want we hebben luiers van pampers, verzorgingsproducten van niveau, axe, palmolive e.d en de honden krijgen ook niet het goedkoopste (zak 20 kg voor 36 euries, en dat 3 zakken per maand). Als je gewoon goed kijkt naar aanbiedingen, en die dingen dan inslaat voor een maand (kruitvat heeft voor ons meestal de juiste aanbiedingen), dan bespaar je maandelijks toch heel erg veel. En mijn hobby is dan ook (heb ik van mijn moeder geerfd), aanbiedingwinkelen .
Hier normaal gesproken het volgende per week: 70 euro boodschappen 50 euro benzine. (manlief auto van de zaak, deze rij ik) Daar blijft het in principe echt bij. Misschien nog eens 50 eu extra per maand. En van dat benzinegeld krijg ik bijna 2/3 terug aan reiskostenvergoeding.
Leuk topic, wel toepasselijk dat ik er vandaag op kom. Heb besloten om eens wat meer zicht op onze financieen te krijgen. Niet dat we dat niet hebben, maar we letten er niet altijd echt op. We kunnen altijd alles wel doen wat we willen. Maar we gaan dit jaar verhuizen, hebben al een woning gekocht en betalen al een poosje hypotheek en huur! Dus ja, dat is bij elkaar toch wel een flinke last. Gelukkig werken we beide, anders kon dit niet. Maar we willen nu toch proberen meer te gaan sparen. Bij mij bleef dat er toch wel bij. Je leeft naar wat je hebt. Als je meer te besteden hebt, geef je ook meer uit. Dat merk ik elk geval wel. Ik pin nu elke maandag 100 euro. Daar moet ik van mezelf die week dan ook alles van kunnen, dus boodschappen, benzine, luiers etc! Daar leven we dan de hele week van. Dit doen we al een maand en dit bevalt me goed. Ik ging altijd 1 keer in de week boodschappen doen, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Op mijn vrije dagen wandel ik lekker met mijn meisje en doen we meteen boodschappen voor twee dagen. Meer kan ik niet meenemen . Mijn man en ik volgen op het moment even een soort eetschema waarin we gezonder eten. Niet om echt veel af te vallen, want dat is niet nodig, maar soms eten we gewoon iets teveel lekkers en te weinig groente. Dus voor de hele week is gepland wat we eten. Ik vind dat zo makkelijk met boodschappen doen. We halen dan ook echt alleen wat we nodig zijn. Verder bezuinigen doen we niet zo aan. Tuurlijk de kachel niet te hoog, lampen uit als je in een kamer niet hoeft te zijn en de wasmachine alleen met een volle machine aanzetten. Verder heb ik een overzicht gemaakt van onze rekeningen en alle vaste lasten. Zo zie je precies wat je vaste last elke maand is en waarop je kan besparen. Ik was bv lid van de sportschool, was onbeperkt lid maar ik kwam er gewoon vaker niet dan wel. Met mijn werk en de kleine meid vind ik het heerlijk om een vrije avond ook echt vrij te hebben en niet naar de sportschool te hoeven. Ik heb mijn abbonement dus opgezegd, en heb Zumba via marktplaats gekocht. En dat doe ik nog vaker dan sporten in de sportschool. Verder zat ik met mijn meisje op baby zwemmen, maar ik werk in de zorg dus onregelmatige tijden, kon dus ook lang niet elke week zwemmen. Aangezien dat hier maar 2 keer in de week een halfuur kan betaalde ik volledig maar was er maar 2 keer, soms niet eens. Dus ook dat heb ik opgezegd. Als we nu willen zwemmen gaan we zondag's met z'n drietjes zwemmen. Ach, zo kun je altijd wel kleine dingen vinden waar je op kan besparen.
Wow zeg, ik schrik echt een beetje van. Ik denk dat je hier echt wel een deel van kunt besparen. Zelfs met luiers, melk en eten ben ik rond de 80 euro per week klaar. En dan gebruik ik ook echt de duurdere merken zoals olvarit, pampers en nutrilon. Hoe groot is je gezin dan?