Ik had even wat gegoogled, misschien heb je hier wat aan. Bierfust bierfusten kopen Jupiler 95,00 excl => 114,95 incl. de laagste prijs op internet jupiler of dommelsch 50 liter 114,95 incl btw. fust jupiler fust dommelsch fust hertog jan fust skippa fust heineken fust grolsch bier biervat biervaten fusten
Heb even een berekening gemaakt op 40 bierkratten van bijvoorbeeld Jupiler (niet een al te duur merk) Per krat van 24 stuks betaal je op die site 13,92 euro. En per krat heb je dan 6 liter aan bier. Dus 40 kraten heb je 240 liter aan bier, dat kost dan 556,80 euro. (40 x 13,92) Per vat van 50 liter van jupiler betaal je 114,95 euro, die zou je dan 5 nodig hebben, dan heb je 250 liter (10 liter meer) En betaal je dus 5 x 114,95 euro, is 574,75 euro. Dus zeg maar 18 euro meer, maar dan heb je wel 10 liter extra. En 10 liter kost zo'n 25 euro. Dus ben je met de vaten goedkoper uit.
Goed idee, inderdaad! Een fust kopen! Dat ik er zelf niet aan heb gedacht, want wij hebben dat ook wel eens gedaan
Het gaat om 80 mensen niet om alleen om bierdrinkers. Maar mijn vraag om gaat voornamelijk over wijn en frisdrank, dus hoeveel ik daar van zou aanschaffen?
Hoeveel wijndrinkers heb je? Ikzelf reken toch wel op feesten, een fles wijn pp. Dat dronk ik namelijk zelf ook makkelijk weg.
Inderdaad! Zit je niet met tientallen kratjes en statiegeld en een hoop gesjouw te zooien en men vind het vaak lekkerder
Ja ik heb daar ook ooit over nagedacht, maar de verspilling bij bier van de tap is wel groter. Denk dat het niet zoveel uitmaakt. Ik reken meestal 12 flessen per bierdrinker. En dan heb ik altijd nog bier over, ook al duurt een feestje langer dan 4,5 uur.
Wijn 2 tot 3 flessen per persoon, ik haal dan altijd droge witte wijn, zoete witte wijn en rosé. Van de zoete wijn in verhouding minder, omdat dat hier niet zoveel gedronken wordt. Frisdrank heb ik hier sowieso veel op voorraad, dat gaat toch wel op.
Sorry, ik kan je niet helpen, maar wordt er serieus zoveel gedronken op een avond Ok, ik moet er even bij zeggen dat ik zeg zo'n 1of 2 alcoholische dranken per jaar nuttig, maar 20 kratten, als de helft bier drinkt heb je nog 12 flesjes p.p. Mag er niemand wijn drinken, want de andere helft moet bobben
Ja je moet niet vergeten dat veel mensen helemaal niet kunnen drinken ivm rijden. Geen idee hoeveel fris je dan nodig hebt. Ik koop in elk geval altijd te veel
2 tot 3 flessen pp vind ik ook teveel van het goeie. Ik kan behoorlijk wat hebben kwa wijn drinken, maar na 1 fles rode wijn op ben ik toch behoorlijk aangeschoten.
Ik denk dat je 1 fles wijn per wijndrinker in moet kopen en dan afronden naar boven. Persoonlijk denk ik dat er op een donderdag veel minder gedronken word dan op een vrijdag. Alcoholische dranken dan, he!
Fiets? Taxi? Boppen? OV? Reken maar dat heel veel mensen daar wel een oplossing voor zoeken, hoor Zéker met een bruiloft. Maar hey, het is mijn feessie niet, dus succes met de inkoop!
OK, 80 man, laten we zeggen dat er 30 personen niet drinken (alcohol), de boppers, mensen met medicijnen, de mensen die sowieso niet drinken, moeten werken enz. Ik zou dan gewoon 2 flessen drinken pp ophalen dus 60 fris. Cola 12 Cola light 5 sinas 10 Cassis 5 multivitamine (sap) 10 (4 jus, 3 appelsap en 3 multivitaminen Frisse fruitdrank (sap) 10 (ik zou dan 2 smaken nemen elk 5) Ik zou ook een paar flessen Rivella doen als ik jou was, 3. Hou je 50 man over, ik denk dat er dan 30 wel zeker bier gaan drinken. Ikzelf ben van mening kratje pp, maar ik kom niet uit een standaard milieu, dus ja, ik denk dat je met 20 kratten wel rond komt. Hou je 20 man over, 15 personen aan de wijn, doe voor de zekerheid 2 flessen pp. Ik ben een aardige wijndrinkster en spuug zeker niet in 2 flessen op een avondje als ik gezellig zit. Nu natuurlijk niet maar daarvoor Witte droge wijn 7 Rose 7 Rode wijn 3 Zoete witte wijn 3 Ik denk dat je beter ook even wat rum, whiskey en misschien 3 flessen likeuren of mixdrankjes kan ophalen. Zoals Pisang ambon en Passoa/Safari, heb je ook goedkope merken van zoals El Picu bij de gewone supermarkten en bij de Aldi en de Lidl eigen merken. Wat voor gasten komen er? Echt vrienden en familie? Veel jeugd? Ouderen? Meer mannen dan vrouwen? Uit doelgroepen kun je namelijk meer halen dan dat je zegt 80 man.
Je kan ook voor de grap gewoon alleen maar ranja schenken... zeker een feestje wat iedereen bij blijft
Ik zou de "fris" dan weer beperken tot cola, cola-light, fanta, 1 soort fruitsap en water (met en zonder broebels). Anders wordt het toch echt teveel en je bent geen café. Daarnaast rode en witte wijn en bier. En eventueel cava of champagne, waarbij je voor iedereen 1 à 2 glazen voorziet (reken 4 personen per fles). Naast méér dan voldoende bier en 1 fles wijn per 2 personen, zou ik toch ook wel 1 fles fris per 2 personen voorzien. En meer dan voldoende water (neem rustig daar ook 1 fles per 2 personen). Wat niet op is, drink je zelf nadien thuis op, of breng je terug. Jij kent natuurlijk ook wel zelf het volk dat je uitnodigt. Als het allemaal bierdrinkers zijn, voorzie dan iets minder wijn.
Mijn ouders hebben dat ook een aantal jaar geleden gedaan bij 30-jarig huwelijksfeest, ook bij de Lidl geloof ik en die mochten inderdaad de ongebruikte dingen terugbrengen.. Geen idee wat betreft de hoeveelheden..