consumptie's trouwerij

Discussie in 'De lounge' gestart door oudjaarsvlinder, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meen je dat serieus? Dat is toch niet leuk meer. 24 flesjes dan ben e toch gewoonweg hartstikke dronken:(

Ik zou eerst nagaan wie wat drinkt. Kan je een betere schatting maken. En idd afspraken maken dat je het terug mag sturen.

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wha! Of water, moet toch low budget zijn? :)

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Niet al die 80 man zal wel bier drinken, maar als t wel zo is en het feest duurt dus 5 uur krijgen ze 1 biertje per uur en blijft er een halfje over voor ieder... Gezellig! :D

Maar als ik jou was zal ik ook eens infomeren wat men drinkt..

4. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Waarom bestel je niet gewoon bij een supermarkt, ga je heel ruim zitten met bestelling en spreek je af wat teveel is terug mag! Zoals c1000 hier komt het nog weer brengen en ophalen ook

5. LiveLaughLove

En voor de bierdrinkers gewoon een tap huren, haal je fusten bij en dan spreek je ook af wat nog dicht is mag weer terug

6. LiveLaughLove

hier geven we met de verjaardagen altijd tuinfeesten en ik zorg altijd dat er voldoende is.
    Ik zou ook jus d'orange halen en spul voor mixjes. Niet iedereen drinkt wijn of bier ( ik dus zelf niet) Bij de lidl of nettorama heb je van de meeste soorten een namaak zoals passoa word dan passion enz. Bij de lidl hebben ze frisdrank in 2 liter pakken en dan 6 flessen, gewoon ophalen en even overleggen of het terug mag.

Hema heeft huiswijn voor 2.75 ff bestellen en overleggen dat het ook weer terug kan. As donderdag daar 15 % korting

7. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Het worden kratten omdat glazen veel harder gaan en uiteindelijk goedkoper. Er komen geen mixdrankjes omdat iedereen die komt wijn of bier drinkt. Er zijn ongeveer 6 kinderen, 4 oudere en de rest is tussen de 25 en 55 jaar oud. Er zijn ongeveer 18 wijndrinkers, 25 bierdrinkers, de rest is fris. Ze krijgen eerst nog koffie in het begin van de avond.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Al gedacht aan vaten bier? is veel goedkoper, en hier in duitsland maar je de volle vaten terug brengen

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

wij doen altijd via de slijterij, die leveren alles aan (vaak kan je zelfs tafels e.d. krijgen e.d.) tapje en dan nemen ze ook alles weer mee terug... ideaal.. ik vind dat je wel goed voor je gasten moet zorgen maar je hoeft ook niet iedereen lam dronken te hebben inderdaad dus een compromis is dan redelijk..

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik werk bij de l.idl. Bij ons worden vaak bestellingen opgenomen voor schoolreizen etc. en in goed overleg kan het bij ons weer terug als je overhoud

11. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Het voordeel van een tap met fust is dat je niet 20 kratten bier hoeft te koelen (naast je wijn en frisdrank en eventueel hapjes?), want dat kost aardig wat koelkastruimte!

Verder, geen idee, mijn man regelt dat soort dingen als ze nodig zijn bij ons, want die heeft zelf een slijterij en verzorgt dus ook dit soort dingen voor anderen qua verhuur. Ik zou inderdaad voor het gemak van brengen, ophalen en 'wat dicht blijft mag terug' gaan. ;)

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik sta echt verbaasd wat sommige hier denken dat er gedronken wordt. Als je een krat bier leeg drinkt op een avond vind ik echt niet normaal, 12 biertjes al niet eigenlijk. Dan mag je wel een paar extra toiletten regelen, dan blijven ze naar het toilet lopen (rollen met die hoeveelheid alcohol, haha)

13. sjak

sjak Niet meer actief

Ik geef regelmatig feesten voor zo'n 40 personen, behoorlijke drinkers. Bij ons is er dan in huis;
    10 kratten bier
    6 droge witte wijn
    3 zoete witte wijn
    6 rosé
    6 rode wijn
    2 (liter) bacardi
    6 flessen cola (1,5)
    2 cola light
    6 sinas
    6 7up
    En dan taxi, dubbelfris, cristal clear etc een pak of 10
    Hier houden we altijd nog wel het een en ander van over, maar als je te weinig hebt vind ik zo armoedig. Veel zaken kun je do gen terug brengen. Hier gaat het gewoon de voorraad kast invroor de volgende keer.
    Qua wijn en bier kun je zelf mogelijk inschatten wat ze drinken en Malibu, jilzz oid haal ik niet, vind ik niet nodig...

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bij sommige slijterijen kan je afspreken dat dat wat je overhoudt, je terug kan brengen. Dan heb je in elk geval minder risico dat je teveel hebt

15. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Opslagruimte geen gebrek, het feest is in een zelf gebouwde kroeg bij een oom in de schuur. Ik wist al dat het voordeliger is om kratten in te slaan inplaats van een fust. Dit wist ik omdat laatste feesten in de familie dit al aan de orde was gekomen. Helaas is diegene die normaal drank inslaat laatst overleden en ik vond het raar om tijdens haar laatste dagen te vragen wat moet ik kopen.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dan zit je goed (/ruim) met de 20 kratten bier.
    Ik zou 1 fles wijn pp rekenen en dan een paar extra, dus 7 rood, 7 wit en 7 rosé. Voor de kinderen appelsap, kinderchampagne, ander fris. 6 pakken in totaal. Hou je nog de frisdrinkers over. Zou uitgaan van 1 liter pp.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Maar het hangt allemaal best wel af van hoe lang het feest duurt en hoeveel de mensen gewend zijn te drinken ;)

Deel Deze Pagina