Onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joep, 21 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik ben nu naar m'n tweede cyclus zwanger. Vandaag heb ik de test gedaan. En natuurlijk ben ik kei blij. Maar ik ben zo bang dat doordat ik zo ongelooflijk snel zwanger ben geraakt er iets mis zal gaan. Zijn jullie ook zo onzeker of geweest?
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai hai,

    Meid, gefeliciteerd! En dat je snel zwanger bent geraakt heeft niets te maken met dat er isets mis zou zijn! Je hebt gewoon op het juiste tijdstip geklust, in combinatie met een klein beetje geluk en het is raak! Ga er lekker van genieten meid!!!!

    Liefs,
    Anouk.
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hartelijk Gefeliciteerd! En iedereen kent die onzekerheid, maar zoals Anouk al zegt Genieten en probeer je niet te druk te maken, gewoon op naar het eerste bezoek aan de vk, lekker het hartje luisteren en misschien al wel de baby zien....Spannend..
     
  4. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd meid!!enne probeer lekker te genieten!
     
  5. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    bedankt voor de lieve mailtjes, ik zal er echt van genieten.
     
  6. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Gefeliciteerd zeg! Geniet van deze tijd....
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik voel met je mee hoor Joep, al raakte ik niet na mijn tweede cyclus al zwanger...
    We zijn even ver trouwens! Vreemd idee dat we rond dezelfde tijd geklust hebben, zoals Anouk het zo origineel noemt! :confused: :)
    Ik probeer te genieten van alle nieuwe dingen die mijn lichaam me laat zien en voelen, maar ben bij elk toiletbezoek bang dat ik toch ongesteld ga worden...
    Mijn man en ik willen het nog even voor onszelf houden, maar da's best lastig, omdat ik ook alleen tegen hem kan spuien op dit moment. Toch voelt het leven met dit geheimpje heel erg speciaal!
    Ik heb trouwens best veel 'gerommel' in mijn buik, soms denk ik dat het mijn darmen zijn, soms is het een gevoel wat lijkt op ongesteld worden. Is dit normaal/herkenbaar???
     
  8. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Hoi Kiz

    Gefeliciteerd met het mooie nieuws.

    Raar he, ik denk dat we echt op een lijn zitten.
    Ik ben echt zo onzeker. Is de test wel goed, zal er niets gebeuren. Hoe hebben mijn vriendinnen dit allemaal ervaren. Maar dat wil je nog niet vragen, want het is nog zo pril. Ik heb alleen mijn schoonzus op de hoogte gebracht, gewoon om er met iemand over te hebben. Ik voel ook zo weinig, ben niet misselijk, heb geen gespanne borsten.
    Etc.
    Maar goed ik moet wel heel veel plassen en de test heeft echt twee blauwe streepjes, dus moet ik mezelf maar niet zo druk maken en er gewoon van genieten. En ik probeer maar niet te denken dat ik als nog ongesteld moet worden, want ik heb namelijk ook niet echt het ongesteld gevoel, maar meer een vol gevoel, net wat je zegt je darmen en zo. Meid we gaan er gewoon van genieten.
     
  9. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ja inderdaad: een vol gevoel!! Ik kan ook superslecht naar de wc :oops: als je begrijpt wat ik bedoel...Maar aan de andere kant, plas ik me wel 'onder uit' :confused: . Gelukkig valt dat niet zo op, want ik drink altijd veel water, dus ben vaak op het toilet te vinden, maar merk vooral zelf dat het nu net even wat meer is!
    Misselijk ben ik ook (nog??) niet, en ik heb ook geen afkeer, of voorkeur voor bepaald eten.
    Wel 'die borsten', ben wat duizelig geweest, en heb soms last van droge ogen (schijnen allemaal ook symptomen te zijn)

    Wat je zegt: ik probeer er echt van te genieten! Plannen te maken over hoe de family in te lichten, en ondertussen op zoek naar bergen informatie!
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik herken me helemaal in jullie verhalen.

    Ook ik weet net dat ik zwanger ben. Geloof het bijna nog niet. Het was gewoon meteen raak!

    Ben nu niet meer misselijk, voel me goed, niet moe. Kan ook moeilijker naar de wc.. .. en sinds gisteren plas ik enorm veel. Voel een druk op mijn blaas. Omdat ik zo weinig merk word ik onzeker of het allemaal wel goed gaat. Ik houd me maar voor dat ik juist blij moet zijn dat ik me goed voel en dat alles goed komt.

    We hebben het ook nog niemand verteld, Het is nu nog ons geheim. Lastig is het wel want ik zou het wel uit willen schreeuwen!

    Pim
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Oeh JAH!!!! Ik ook!
    Ik hou mezelf nu maar aangenaam bezig met het hele internet afstruinen naar allerlei info. Ik heb al een idee hoe ik het mijn ouders wil gaan vertellen. (Schoonouders wonen in het buitenland, dus dat wordt telefonisch). Dus ik probeer al vanalles te verzinnen daarvoor! Wel erg leuk om te doen!

    Gisteren ging ik steeds tegen mezelf zeggen (als ik alleen was, op het toilet ofzo :oops: ): Ik ben zwanger! :confused: :)
    Echt erg hoor! En manlief loopt zo te stralen dat hij licht geeft in het donker. Ik heb al meerdere mensen bedenkelijk naar ons zien kijken...
    Als alles blijft gaan zoals het gaat wil ik mijn ouders op kerstavond in lichten. Wij doen op die avond altijd pakjes avond bij mijn ouders, dus dan zal er wel een heel bijzonder kadootje tussen zitten! :) . Ik hoop echt dat ik zo lang mijn mond kan houden.... :rolleyes:
     
  12. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik was ook heel onzeker en kon het pas geloven toen ik het kindje op de echo zag (10 weken) daarna had ik 3 dagen lichte bloeding gehad. dus was weer erg onzeker, maar heb vandaag (met 14 weken) voor het eerst het hartje gehoort, en mijn buik bleef groeien dus nu weet ik het weer zeker het is echt zo.
     
  13. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Dit doet natuurlijk weer goed, want nu blijkt dat we allemaal het zelfde voelen en denken.
    Spannend allemaal he. Ik struin ook het hele internet af, en heb al wat boeken besteld.
    Nu zelf nog even het gevoel krijgen dat het echt zo is en dan komt alles helemaal goed.
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga ook dit weekend een goed zwangerschapsboek kopen. Leuk om alles eens te lezen en te bekijken.

    Ook wij gaan het met kerst aan onze ouders vertellen. Bij onze bakker verkopen ze geboorteflikken (chocoladerondjes met daarop wit/roze of baluw/roze muisjes. Ik doe ze in een cellofaan), en die geven we als kerstcadeautje.

    Pim
     
  15. anja

    anja Actief lid

    10 okt 2005
    104
    0
    0
    Ale ik ben blij dat ik niet alleen ben die zo onzeker is. Ik ga blij zijn als ik de riscicoperiode voorbij zal zijn. Ik heb gisteren wat bloed verloren! Dit doet toch maar raar hoor!! die onzekerheid is dus nog meer toegenomen. Ik ben vandaag naar de gyne. geweest. Ze zien enkel nog maar een vruchtzakje.
    Verder is het afwachten. binnen twee weken mag ik terug gaan en moeten ze dan al meer zien.
     
  16. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat naar die onzekerheid he!

    Ik heb dit weekend ook zo'n 1,5 dag een bloeding gehad. Die is gestopt. Toen ik zelf even voelde van binnen begon ik weer wat te bloeden.

    Ik ben het hele weekend van slag geweest.

    Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan en we allemaal de onzekere periode goed doorkomen!

    Pim
     

Deel Deze Pagina