Amateur - taarten of cakepops? Tips nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elvinia, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Hallo,

Naar aanleiding van de foto's van de cakepops ed begon het hier te borrelen:D
    Yummie! En lijkt me superleuk om te doen!

Maar ik heb ook van die fantastische taarten gezien...
    Dus, waar kan ik het beste mee beginnen? Wat is er het makkelijkst/is het snelst om te maken?

En waar moet ik allemaal aan denken/kopen? Wat moet ik echt hebben? (en niet te duur:D)

Haha heel veel vragen, maar ik zou het echt niet weten!
    Ik ben benieuwd!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij de Xenos verkopen ze een hoop van zulke spullen voor niet al te veel geld, het is wel mindere kwaliteit maar lager geprijsd. Marsepein zou ik wel van goede kwaliteit kopen want dat maakt de taart.

Ikzelf maak taarten maar vind wel dat als je echt wat leuks wil maken je al snel een hoop dingen in huis moet hebben.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zint eer ge begint! hahaha zoals hier boven.. je bent snel verslaafd en dan kan het zo een prijzige hobby worden.

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Oeioei:) Haha ik word al verslaafd als ik al die foto's zie van al die supermooie creaties! En ach, ik had toch nog geen hobby...:p

Bedankt, helemaal niet aan de Xenos gedacht! Ga ik wel een keertje kijken!

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Bij de jumbo hebben ze nu ook echt veel spullen er voor! Succes ermee

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik maak ook taarten en zou persoonlijk nooit meer naar xenos gaan nu ik de leukste taarten shop heb ontdekt. Ze hebben ook een website waar je alles kunt bestellen. Toevallig zit er eentje redelijk bij mij in de buurt. De materialen waarvan ik denk dat je die nodig hebt EN het lekkerst zijn.....Je koopt daar een zak biscuitmix voor de taartbodem. Een zak botercreme om de taart mee af te smeren( de buitenkant). Voor de vulling van de taart gebruik ik altijd aardbeienjam , chipolata pudding of gele room ( ook in zak verkrijgbaar bij de taarten shop) of een laagje botercreme kan ook. Ik versier de taart met fondant. Persoonlijk vind ik dat minder plakken aan je handen en aan de tafel. Het werkt voor mij lekkerder dan marsepein, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Dan nog een uitsteekvormpjes enzo. Die kun je natuurlijk goedkoop bij xenos halen of ergens anders. Ik heb een aantal verschillende bloemen in eerste instantie aangeschaft( natuurlijk niet bij xenos haha als je eenmaal bij de taartenshop gaat kijken...). Zo kon ik mijn eerste bloementaart maken. Het is wel waar wat de meiden hierboven zeggen, als je eenmaal begint...ik heb nu ook een echte voorraad aan spullen terwijl ik niet eens een prof ben ;). Oh ja en een deegroller heb je ook echt nodig om de boel uit te rollen. Beetje poedersuiker tegen het plakken aan je aanrecht of tafelzeil. Ik gebruik een heel dun laagje abrikozenjam om de fondant aan elkaar te plakken trouwens. Weet niet hoe anderen dat doen. Nou ik geloof dat je dan wel alles hebt wat in eerste instantie belangrijk is. Ik ben heel benieuwd naar je eerste taart natuurlijk!! Succes !! ( Of ben je al begonnen?)

7. twinkle star

Ingrediënten en materialen haal ik ook altijd bij de leukste taartenshop.
    Een mega gevaarlijke winkel voor mij. Ik moet alleen voor biscuitmix want dat was op maar dat was nietbontvangen waarmee ik thuis kwam. Maar bij de xenos hebben ze ook rollers enz. Ik heb er laatst een soort roller gekocht waarmee je heel makkelijk mooie en verschillende randen kan snijden. Niet noodzakelijk maar wel mega handig!

Je hebt nu zo'n serie n de boekhandel, deel 2 is net uit. Bij de bladeren zitten steeds wat assesoires heel handig. Er staan een hoop tips in en zo spaar je steeds een deel van de spullen.

8. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Voor cakepops heb je minder 'gereedschap' nodig.....succes! Het is allebei leuk!

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    en als je dus nog truukjes wilt leren is Youtube echt briljant :) Ik heb geen enkele workshop gevolgd en ik kan écht heel erg veel. Simpelweg oefenen en veel tutorials kijken was voor mij de truuk.

(moet er wel bij zeggen dat ik op een patisserie heb gewerkt.. qua smaken wist ik dus al wel heel veel te combineren. en het kneden van marsepein en fondant was dus een eitje. Verder heb ik er alleen geleerd om roosjes te maken... :p)

10. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Bedankt voor al jullie reacties, heb er zeker wat aan!

Ik denk dat ik ga beginnen met cakepops. Niet zo groot, niet zo erg als het mislukt haha
    Maandag maar eventjes inkopen en dan kijken wanneer ik tijd heb.

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Dan zou ik zeker even naar de Jumbo gaan als je er eentje in de buurt hebt.;)

Stokjes voor cakepops:
    korte - 50 stk - 0,99 cent
    lange - 50 stk - 1,99€

Marsepein en Fondant zag er ook heel goed uit en was onder de 2€ per pak (200 gram).

Smeltschokolade was 2,49€ en ook leuke kleuren bij.

12. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Oooh bedankt!! Ik ga zeker even langs de Jumbo!

13. twinkle star

Dat wel maar ik vind dat van die hapslik dingen. Het ziet er geel grappig uit maar in 1 hap is het op en dat vind ik zo zonde.

14. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Jamin heeft ook heel veel spul, weet niet of er 1 bij je in de buurt zit met een bakassortiment. Zelf heb ik nu 5 taarten gemaakt en doe het met fondant. Er staan veel how to do´s op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! Heb in het begin het meeste besteld bij de leukste taarten shop, maar ga nu vaak naar de jamin en voor de vormpjes en zo ga ik naar de xenos. Succes.
    Mijn eerste taart
    Bekijk bijlage 280192
    Mijn tweede taart
    Bekijk bijlage 280194

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Cake pops zijn super leuk.. en lekker handig om te beginnen...
    Maar taart is ook leuk...

ik heb hier een handig taart uitleg bestand op de computer..pb me je gegevens even dan mail ik hem door..

Hier mijn 2 gemaakte stukken..

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    en de pops ook

17. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Oh wauw mamak, wat super leuk!!

Het ziet er allemaal zo lekker uit haha

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mooi, knap voor je eerste taart. Dat durf ik niet aan. Ik heb het eerst maar bij techniek gelaten en misschien komt daarna nog wel eens een stappel taart. Zie hier boven mijn eerste en tweede gemaakte taart. Mijn broer gaat volgend jaar trouwen en wil dan dat ik de taart maak, vind het om eerlijk te zijn best eng. Ik heb nog maar 5 taarten gemaakt en als ik dan die stappel taart van jou zie denk ik dat is best gaaf en helemaal voor een eerste taart, maar wat een werk lijkt me dat.

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ow nee.. sorry... een misverstand... dit is niet mijn eerste taart hoor.. haha..
    Het is mijn werk om taarten te maken. Ik heb een bedrijf in taarten en maak dus allerlei dingen op bestelling.. hihih

sorry voor de verwarring.. wilde alleen aan TS laten zien hoe gaaf het is om te doen :)

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het dure aan taarten maken, ligt dat dan aan vormen, uitstekers e.d. (en het gevaar daar steeds meer van te willen :p) of juist gewoon de ingrediënten zelf?

Ik zie zo vaak mooie dingen die ik ook wil proberen, maar ik kan daar dus echt geen geld voor gaan vragen. Heb de basisspulletjes wel maar ik weet niet hoeveel ik kwijt ben aan de ingrediënten voor zo'n taart dus daarom laat ik het maar voor wat het is..

Deel Deze Pagina