Kind positief, wat nu?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willes, 9 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi allemaal, afgelopen zondag begon onze jongste van 8 te snotteren. Dus thuis gehouden en laten testen. Nu kregen we daarstraks te horen dat hij helaas positief is getest. Hoe hij eraan komt, geen idee... In isolatie is uiteraard geen optie, maar ik weet niet zo goed wat we kunnen doen om toch het risico voor de huisgenoten zo veel mogelijk te beperken. Zijn er ervaringsdeskundigen hier aanwezig met tips ;)? Groetjes, Willes

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    @siriel kan je vast wel iets vertellen;)

Hier hebben we niet heel veel geprobeerd. Bij ons begon het met onze oudste zoon van 17. Met 9 man in huis en maar 1 badkamer. We zagen niet zitten om hem te isoleren. (Zijn slaapkamer is megaklein, dus om daar nu een week of langer non-stop te zitten leek ons geen goed idee)

Ik denk dat het met een kind van 8 eigenlijk niet te doen is.

Sterkte, hopelijk wordt hij er niet heel ziek van.

Willes en siriel vinden dit leuk.
  3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend zeg, onze jongste 9 jarige zit op dit moment op dag 12 nadat hij positief getest is. En helaas nog niet 24 uur klachten vrij.
    Wij hadden de luxe dat man en oudste zoon kunnen verblijven in het woongedeelte van onze oudste zoon. Los van contact met ons dus. Ze zijn ook negatief gebleven en doen hun ding weer, maar mogen hier dus niet meer binnen tot wij hier "klaar zijn"
    Ik blijf dus in huis met onze jongste
    Proberen afstand te bewaren en na hulp van aankleden, medicatie oid goed handen wassen, of handalcohol gebruiken.
    Sowieso goed poetsen met dettol oid, toilet en spullen die de zieke gebruikt goed schoonmaken.
    Ik draag geen mondkapje dat is geen doen zo lang al. Onze zoon werd op een bepaald moment flink ziek qua hoesten en vastzittend slijm dat ik hem niet alleen durfde te laten slapen. Hij sliep dus bij mij.
    Ik heb dag en nacht de ramen open zodat het continu ventileert.
    Ik test vandaag even voor de zekerheid hoe het er nu met mij voor staat.
    Maar ik mag natuurlijk pas uit quarantaine als zoon 24 uur klachtenvrij is en ik dan testen op dag 5 daarna. Dus duurt nog even. Zijn medicatie lijkt nu iets aan te slaan.

Ik weet niet met hoeveel jullie zijn in huis.
    Maar goed afstand houden.
    Luchten liefst continue iets openhouden voor de frisse lucht.
    Het blijft heel lastig..
    Is hij erg ziek?

Willes vindt dit leuk.
  4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Allereerst veel beterschap!
    Ik ben er zelf geen ervaring mee maar ik zou proberen om zoveel mogelijk afstand te houden zolang je kind niet echt heel ziek is. Dus bijvoorbeeld wel samen eten, maar je kind aan een apart tafeltje (klein knutseltafeltje ofzo) en wel samen tv kijken maar dan niet bij elkaar op de bank kruipen.
    Als je kind echt ziek wordt (hoop heel erg van niet!!) dan zou ik geen afstand meer houden en lekker knuffelen en er voor hem zijn. Dan is liefde en aandacht belangrijker. En dan maar op de koop toenemen dat de kans dat je zelf ziek wordt groter is.

Verder constant ventileren. En ik zou iedere dag schoon beddengoed doen. In ieder geval de kussensloop. (geen idee of dat nodig is hoor)

Willes vindt dit leuk.
  5. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wij zijn met vieren. Hij is gelukkig alleen flink neusverkouden. Hopelijk blijft het daarbij. Ik denk dat ik me inderdaad als "hoofdverzorgende" ga opwerpen. Dan kunnen de oudste en mijn vriend zo veel mogelijk afstand bewaren. Hoop dat het bij jullie weer snel als vanouds kan zijn! Klinkt heftig. Sterkte ermee!

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja dat is verstandig als er 1 iemand die taak op zich neemt en de rest zich zoveel mogelijk afzijdig houdt. Eventueel vaak terugtrekken in eigen kamer als dat kan. Weet niet of dat mogelijk is voor degenen die niet ziek zijn.
    Mijn zoon was ook eerst een beetje snotterig en gek gevoel in zn keel. Toen eigenlijk nauwelijks nog wat en toen ineens echt héél héél erg ziek.
    Sterkte met alles!

Willes vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Extra drinken er doorheen (geen liters maar wat extra drink momentjes), lekker koud spoelen met die handel is fijn voor die keeltjes ook.

Wij zaten al op multivitamines maar allicht iets om te overwegen (al of niet naar de toekomst toe) weerstand zo hoog mogelijk houden.

extra poetsen, luchten, kussenslopen verschonen, extra aandacht voor hand- en hoest/snotter hygiene

Dochter is hier niet getest overigens, de helft van haar klas zit thuis met klachten ander deel daar bovenop ivm quarantaine eis n.a.v. BSO. Tot op heden, degene die getest zijn zijn negatief. Wij behandelen t gewoon "als ware" positief, tenzij t tegendeel bewezen is vonden we dat de wijste koers te varen (en we hebben de mogelijkheden ervoor).

Willes vindt dit leuk.
  8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Onze zoon was ook positief.
    Nu zijn er verder geen broertjes of zusjes in huis dat maakte het wellicht wat makkelijker maar wij hebben verder weinig anders gedaan dan extra hygiëne toepassen. Extra deurklinken, toilet na ieder bezoek enz enz.
    Verder geen afstand gehouden, geen doen met een kind vind ik.

Wij zijn niet ziek geworden maar dat kan geluk zijn.
    Beterschap!

Willes vindt dit leuk.
  9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Inderdaad, de basic dingen zoals extra schoonmaken en afstand houden. Fijn dat jullie de dans ontsprongen zijn.

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval gaat zijn en dat je zoon snel weer opknapt!

Willes vindt dit leuk.
  11. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Geen ervaring wel de kennis:

Goed luchten is echt een must.
    1 verzorgende ouder en zoveel mogelijk afzonderen met zoon van de rest van het gezin. Zorg dat alles wat je zoontje aanraakt wat ook door andere uit het gezin wordt aangeraakt gelijk schoon wordt gemaakt met bleekwater. Laat hem als laatste douchen en maak daarna schoon.
    Liefst natuurlijk in een aparte ruimte laten verblijven maar dit is niet altijd haalbaar en dat is begrijpelijk, ligt aan de woning natuurlijk wat haalbaar is.

En mocht dat allemaal niet kunnen dan is het hopen op geen extra besmettingen. (Maar dat luchten heeft absoluut voordelen. En niet even maar liefst hele dag op een strategische plek een raam op een kier/ kiepstand)

Zxcvb en Willes vinden dit leuk.
  12. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Wat vervelend. Maar ik zou het maar gewoon accepteren zoals het is. De kans is groot dat huisgenoten besmet zijn... Daar kun je niet veel aan doen. De quarantaine uitzitten en dan weer door. Succes!

Willes vindt dit leuk.
  13. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Je zoontje niet afzonderen! Dat vind ik echt not done. De kans is groot dat de rest al besmet is geraakt en dat voorkom je niet door je zoon te isoleren. Laat hem geen patiënt zijn als hij dat niet is en hem niet in afzondering gaan. Dat is echt niet goed! Probeer er als gezin het beste ervan te maken, blijf positief en vrolijk naar je zoon, lucht het huis, eet en drink gezond... Maar ga aub geen kinderen afzonderen.

Jackie87, Leni88, Relax en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier andersom, 3 met corona en eentje niet (mijn oudste van 13). Zelfs haar zetten we niet volledig in quarantaine, gaat ook niet met 1 douche, 1 wc en 1 keuken. Ze zit veel op haar kamer (halve dag online les sowieso) en ik maak 2 keer per dag de contactpunten schoon zoals trapleuning, keukenkastjes, kranen, lichtknopjes en uiteraard de wc. De badkamer gebruikt mijn oudste alleen in de avond, als eerste, daarna de rest en we luchten de (slecht geventileerde) badkamer de hele dag. Ramen staan allemaal op een kier, soms luchten we wat extra.
    En we hameren op handen wassen na toiletbezoek, aan je neus/mond zitten en sowieso ook nog tussendoor.

Willes en Limburgmama vinden dit leuk.
  15. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Nee, afzonderen dat doen we ook zeker niet. Wel frappant dat voor nu vriend en ik negatief zijn getest. Uitslag van de oudste moet nog komen. Terwijl we toch gewoon geknuffeld en gekust hebben toen hij al lichte klachten had. Volgende week mogen we nog een keer naar de teststraat...

16. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Hoop dat het zo blijft voor jullie. Overigens het isoleren bedoelde ik niet als helemaal alleen maar wel samen met een ouder. Volgens mij heb ik dat niet helemaal lekker gecommuniceerd mijn excuus!

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat een overdreven reactie. Als hij samen met een ouder zit is er toch niks aan de hand o_O

Willes en Limburgmama vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Er werd hier op zp gezegd dat iemand had gehoord dat er ouders waren die er over nadachten om hun kind van 9 of 10 te isoleren. Daar is denk ik deze reactie op gebaseerd.

Samen met 1 ouder kan het inderdaad heel goed.

Willes vindt dit leuk.
  19. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Dan nog zou ik dat echt nooit doen. Geen kind van mij wordt afgezonderd in mijn gezin. Maar ieder moet het fijn zelf weten. Ik kies nu eenmaal voor een andere aanpak.

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie negatief zijn. Hopelijk blijft dat zo. En vooral blijven knuffelen met je kind :)

Willes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina