Normaliter maken we een groot feest van het pensioen van collega’s. Nu gaat dat allemaal anders. Zijn zoekende in hoe het vorm te geven. Hoe wordt het bij jullie aangepakt momenteel? Denk ook aan partners/kinderen wel/niet etc
Hier maken we vaak gebruik van een klein select groepje in de kantine... En de rest mag via teams aansluiten
We hebben de grootste vergaderruimte genomen. Op het scherm teams/webex aan, waar collega’s kunnen aanschuiven. En in 2 groepen/shifts in de vergaderruimte. Nu is er overdag weinig personeel bij ons. Max 10 mensen.
Bij ons mag je alleen koffie en taart komen halen als je die dag werkt. Geen feestje niets, dat kan gewoon niet. Jammer maar helaas.
Wij hebben alles online, niemand mag naar kantoor. Pensioenen nog niet meegemaakt dit jaar, wel meerdere uitdiensttredingen. Maar we geven dan wel leuke cadeaus en houden speeches, maken grappige afscheidsfilmpjes, een quiz een spelletje etc.
Bij ons zijn er met de 'afscheidsvieringen' vanwege pensioen of een andere baan o.i.d. door meerdere mensen stukjes film gemaakt wat dan achter elkaar wordt gemonteerd. Daarnaast worden er wat cadeautjes verzameld bij die personen die dit willen aanbieden en wordt het in een select gezelschap aangeboden. De film kan dan thuis nog worden bekeken wat vaak leuke reacties geeft.
Zo gaat het hier ook. Het selecte groepje is ook echt select (leidinggevende en een collega). Evt. op een later moment nog een groter afscheid.
Hier is ook alles online, zowel op mijn eigen werk als bij mijn man op zijn werk. Afscheidsbrief en praatjes via Zoom en eventuele cadeautjes ed gaan via de post.
Ik ging in oktober weg bij mijn werkgever en wij hadden in shifts gedaan. Collega's konden zich inschrijven op een tijdklok. Niet zo leuk en gezellig maar wel fijn dat dit nog kon.