Hallo, Mijn dochter wordt in januari 2015 3 jaar, in november komt er een broertje of zusje bij. Zij is dan dus 34 maanden. Nu ben ik aan het twijfelen of ik voor een (2dehands) tandem buggy met babynestje zal kiezen. Momenteel loopt ze nog geen hele lange stukken, de winkel aan de andere kant van het dorp red ze wel maar de terug weg wil ze dan al snel gedragen worden. Ook loopt zij nog geen hele ochtend door de stad ofzo. Maar ja. .... Misschien doet ze dit in november wel? Daarnaast moet ze buiten ook echt nog wel leren doorlopen en luisteren. Wat zouden jullie doen? Groetjes Mik
Ik zou proberen te wachten tot september ofzo met deze beslissing. Dan heb je alsnog 2 maanden om een buggy te scoren. En in die paar maanden tijd kan er een hoop veranderen!
Hoi, Ik ga nu sowieso nog niks kopen inderdaad en bekijk het later nog eens maar tja.... wel iets wat me bezig houd en nieuwsgierig maakt naar ervaringen van andere Greetzzz
Misschien ook es denken aan een buggy waar je zo'n meerij-plankje aan kan bevestigen? Daar kan ze dan op staan. Of een loopfiets kopen voor haar? Het lijkt mij dat een dubbele buggy maximaal nog een half jaar tot een jaar gaat meegaan (lees: dat de oudste hem nog gaat nodig hebben na de geboorte). Je kan wel altijd proberen om er tweedehands één te scoren.
Onze dochter was 2jr en 8 mnd toen mn jongste werd geboren. Maar die krijg ik niet meer zo snel in een buggy. Het hangt denk ik wel ervan af hoever je moet/wil lopen steeds. wij lopen niet meer dan 3 km op een dag. Maar dan gaat ze altijd met de loopfiets en wisselt dat af met lopen (loopfietsje gooi ik dan over de wandelwagen bak zodat ik die niet hoef te tillen). Ik zou indd eerst ook kijken voor een loopfietsje of anders een meerij plankje.
hier hebben we een meerijplankje aan de kinderwagen. en als we langer ergens heen gaan en mijn man is mee dan hebben we een goedkope paraplu buggy
Onze dochter was net 2 toen de jongste geboren werd. We hebben een duo inzet voor de kinderwagen gekocht, maar die hebben we maar 3 keer gebruikt, terwijl ze nog helemaal geen grotere afstanden liep. We hebben de kidsit gekocht en die is echt ideaal, kunnen ze gewoon zitten en ze vind het helemaal geweldig.
Mijn dochter was 2 en 2 maanden toen haar broertje werd geboren. Zij liep ook niet zo ver. Ik moest en zou ook een duowagen hebben (HORMONEN!!! anders kon ik de deur niet meer uit, geen boodschappen doen, enz enz enz!) Nooit gebruikt! Vond het een gedoe met zo'n babynestje. Mee rijdplankje op de Bugaboo van Marktplaats! Ideaal!
Mijn zoon was ook 3 toen de jongste werd geboren en liep ook geen hele grote afstanden, ik wilde perse een duowagen want ik dacht anders zo gebonden te zijn maar ik heb deze maar 2 keer gebruikt. Ik vond een meerijdplankje makkelijker
Onze oudste was 3j en 3m toen de jongste werd geboren. Wij hebben niks aangeschaft. Nu moet ik zeggen dat wij hem sowieso veel laten lopen. Vanaf een jaar of 2 heeft hij nauwelijks meer in de kinderwagen gezeten. Ik had in het begin wel een heupdrager bij me zodat hij af en toe even kon rusten tussendoor als dat nodig was. En bij hele lange dagen (dierentuin o.i.d.) namen we de wagen nog wel mee. Hij was het dus wel gewend en tot nu toe heb ik het echt niet gemist dat hij niet meer in een wagen kan. En bedenk ook; het is in principe maar voor een half jaar dat je echt 'lastig' zit. Daarna kan de baby ook wel in een platte wandelwagen. Dus als je dan een hele dag weg zou gaan, kun je een beetje afwisselen. Als de oudste moe is, haal je de jongste er gewoon even uit (draagdoek) en laat je de oudste even rusten. Of misschien is voor lange dagen een bolderkar een uitkomst? Maar voor gewoon (uitgebreid) shoppen vind ik het persoonlijk niet nodig.