ik mis leuke vriendinnen om heen ....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door michellle81, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hey meiden ,

Ik voel me de laatste tijd zo eenzaam en heb behoefte aan een leuke vriendschap ,ik merk gewoon dat de vrienden die ik heb gewoon anders zijn als ik de meeste hebben al wat oudere kinderen vanaf 10 jr of ze hebben en willen geen kinderen ik vraag me af hoe dat moet als ik straks de kleine heb ,zou het ook zo leuk vinden om met mensen om te gaan die ook in deze fase zitten ,mijn moeder zegt joh meid dat komt vanzelf als je straks bent bevallen ,maar ik vraag me af hoe ,ben best een zeker persoon ,maar merk gewoon nu in mijn zwangerschap dat ik heel onzeker ben geworden ,voel me ook echt een beetje alleen soms het zal vast ook aan de hormonen liggen hoor ,maar ben zo bang straks nog eenzamer te zijn als de kleine er is ,iedereen gaat toch met zijn leven door en ik zit toch veel thuis enzo ...
    Ik kan ook echt huilen om alles nu pffffffffff wordt soms gek van mezelf .
    Herkent iemand dit ook ?
    En wat deden jullie om weer een beetje bij de mensen te komen ,of ging dat vanzelf ?

bedankt alvast voor jullie antwoorden

liefs michelle

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    misschien is het nu wel een leuk idee om op zwangerschapsgym te gaan? Leer je meiden kennen en ze zitten ook nog in dezelfde fase als jij.

3. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ja dat heb ik dus gedaan ,hadden ze alleen nog maar plek 20 km van mijn huis vandaan is gewoon te ver rijden ,dus moest ik mee stoppen .
    Ik denk ook wel dat het komt omdat ik nu thuis zit ben nu met verlof en ja iedereen werkt natuurlijk ,en als je alleen thuis zit ga je natuurlijk ook veel te veel nadenken over alles ...

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooww ja hoor hahaha alleen zit ik er niet zo mee.. ik voel me ook niet eenzaam ofso wat eingelijk ook gek is want mn echte vrienden kan ik op 1 hand tellen en zelfs die zie ik maar 1 keer in de zoveel tijd omdat ze ook hun eigen leven hebben. en dat zal nog erger worden want ik ben de eerste van de " groep" die een kindje krijgt. de rest is nog van uitgaan enz. Dus ja net wat je zegt.. ik weet wel zeker dat ik nog eenzamer ben eenmaal de kleine er is. maar meid zit er niet over in als je kindje er is zul je er genoeg plezier aan hebben en als je behoefte heb aan volwassen gezelschap..ga dan es lekker bij je familie langs.

en dat van dat huilen heb ikook wordt er helemaal gek van maar kan er niks aan doen dus laat gaan die tranen.

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    20 km rijden valt toch ook wel mee? vriendinnen komen natuurlijk ook niet bij jou aan de deur om zich te melden... ;)

6. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    nee dat begrijp ik ,maar ik heb ongeveer 50 harde per dag dus is auto rijden niet echt meer mijn favoriete bezigheid ..

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Waarom denk je dat als je straks een kleine hebt je vrienden niet meer met je willen omgaan?
    Ik heb vrienden in verschillende fases van hun leven. Ik heb vriendinnen die nog vrijgezel zijn en vriendinnen die 9 jarige kinderen hebben en ik zie ze allemaal nog even vaak hoor. Je moet er zelf ook wel voor open staan.

En waarom denk je dat je straks het huis niet meer uitkomt? Ik heb een kleine van 5 maanden en ik ga geregeld met vriendinnen leuke dingen doen. Er is bij mij niets veranderd op dat gebied. Je hebt neem ik aan een vriend/man die voor je baby kan zorgen als je iets leuks wil doen met je vriendinnen?

Mijn ervaring is dat je er niet te moeilijk over moet doen. Een kind krijgen is niet het einde van je leven of vriendschappen. Alles kan, alleen is er meer geregel en geplan. Maar als dat goed te regelen is dan hoef je niets te missen hoor.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meid,

Denk dat iedereen zich soms wel eens een beetje alleen voelt. En naar mate we ouder worden merk ik ook dat de vriendenkring kleiner word. Je moet alleen proberen de vriendschappen die écht zijn zo sterk mogelijk te houden. Bij mij is het ook op 1 hand te tellen en soms zie ik mijn vriendinnen weken niet. Maar af en toe een mailtje of een smsje sturen doet ook al heel wat.

Probeer er zelf wat energie in te steken, als het echte vrienden zijn krijg je het vanzelf terug. Enne... onthou dat dit gevoel ook zomaar door de hormonen kan komen ;o)

Oh en nog 1 ding; straks ga je allemaal leuke dingen met je kindje doen en ga je juist HEEL veel mensen leren kennen. Kinderdagverblijven, scholen, sporten, babyzwemmen of wat dan ook. Kom op meid, geniet van de laatste weken van je zwangerschap enne, laat je vrienden even weten dat je aan ze denkt.

X Cindy

9. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    dat zijn hele mooie woorden ,bedankt dat je mij weer een fijn gevoel geeft ,het zullen ongetwijfeld ook mijn hormonen zijn hoor,heb daar echt heeeeeeeeeeel erg last van ,weet soms echt niet wat ik er mee aan moet ,met mezelf bedoel ik dan hihihihi..

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Helemaal mee eens, ik heb twee kids en ik doe nog genoeg leuke dingen hoor! Ook met kids....winkelen kan ook best en lekker op de koffie gaan bij iemand is ook echt geen probleem. Je moet alleen wat meer meenemen en je wat meer aanpassen aan de slaap/ voedingstijden van de kids. Verder hebben wij twee oppasmeiden voor als we in het weekend eens een keer weg willen 's avonds en ze kunnen ook altijd bij opa en oma terecht. Een kind krijgen is pas het begin van je leven... ;)

Maar ik merk wel dat mijn vriendschappen met mensen zonder kids wel anders zijn geworden, of eigenlijk zijn de vriendschappen van mama's met kids hechter geworden.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, waarschijnlijk zijn het deels je hormonen hoor. Ik ben normaal zo nuchter als het maar kan, maar zwanger...ik kan me om alles zorgen maken of gaan janken. Ik houd wel in mijn achterhoofd dat ik alles dus niet zo realistisch zie, maar dan nog moet mijn man mij vaak 's avonds weer gerust stellen.
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan en toen de baby geboren was babymassage. Het scheelde dat het twee kleine groepen waren, zo'n grote groep valt denk ik eerder uit elkaar, maar zowel met de ene als de andere groep spreken we eens in de zoveel tijd af met de kinderen. Vriendinnen kan ik ze niet noemen, maar goed, het is toch wel gezellig.
    En vriendinnen zonder kinderen, bezoek ik meestal zonder mijn dochtertje, dan past papa gewoon op ofzo en als ik bij vriendinnen met kinderen op visite ga, neem ik haar mee. Binnenkort ga ik weer verhuizen, dus ik zal me daar voor zwangerschapsgym inschrijven of zwangerschapszwemmen, leer ik gelijk weer wat mensen kennen. Jammer dat er bij jou niet zoveel in de buurt zit, maar als de baby er is, kun je misschien op babymassage ofzo gaan. Niet teveel piekeren, het komt allemaal goed!

Deel Deze Pagina