Hallo allemaal, Ik heb een zoontje van 6 weken en hij heeft regelmatig honger. Hij zou om de 4 uur de fles moeten krijgen, maar hij meldt zich vaak al om de 3 uur en als ik "pech" heb na 2,5 uur al. En hij brult net zo lang totdat hij een fles heeft. Daarna gaat hij weer heel lief en tevreden slapen. Hebben jullie hier ervaring mee? Geven jullie gewoon een fles ook al is dat wat meer dan het volgens de boekjes mag? Ik ben zo bang dat hij dik wordt. Maar een huilend kind wat niet stil te krijgen is van de honger vind ik ook niets. Graag hoor ik jullie reacties. Groetjes Emma
wij hebben ook een hongerig kind en zijn overgestapt op friso extra. voor hongerige kindjes. dan nog wilde hij meer dan dat hij eigenlijk mocht. ik heb eraan toegeven want blijkbaar heeft hij het nodig. een hele tijd kwam hij overdag de eerste 2 flessen al na 2 uur. dan ineens een fles na 4 uur en s'avonds zijn fles na 3 uur. half 10 naar bed en dan sliep hij tot half 9. ik heb me ook een tijd zorgen gemaakt want vond dat hij heel veel kreeg. hij zit ook echt met zijn gewicht op de bovenlijn. maar goed ook met zijn lengte dus die kloppen wel bijelkaar dat scheelt. nu is hij zelf een beetje naar 4 uur tussen zijn voeding gegaan en kan hij met 5x 180 de dag door (was dus eerst 6x 180) ik ben van mening dat kindjes pakken wat ze nodig hebben en vanzelf flessen laten vervallen als dat nodig is. volg vooral je gevoel. er is geen reden om je kindje honger te laten lijden mijn zoontje is nu bijna 4 maanden
Hi Emma, Gelukkig worden kleine kindjes niet zo snel te dik en als ze wel lekker spekkies hebben, gaat dat er allemaal af wanneer ze gaan bewegen cq. lopen. Wij hadden ook zo'n smulpaapje (en nog steeds) en zijn vrij snel (maar wel geleidelijk) over gestapt op Nutrilon Forte (voor hongerige kindjes). Dat ging stukken beter. Je moet vooral de verpakking niet volgen want daar klopt geen hout van (wel het stuk waar staat per 30 ml één schep!) maar vooral kijken naar hoe zwaar je kindje is. Volgens mijn CB moest ik 150 ml per kilo lichaamsgewicht aan houden en het was niet erg als dat iets meer was (tot 170 ml). Veel succes
Heb zowel onze oudtse als jongste gewoon voeding gegeven als ze honger hadden; ook bij de Forte. Soms zaten we ruim boven een liter per dag, volgens de boekjes echt te veel....Inmiddels is de oudste ruim 4 en een ranke slanke kleuter, die volgens de arts "wel wat aan mag spekken"?....De jongste weegt nu ruim 10,5 kilo, maar ik maak me dus geen zorgen, ........
Daar zou ik wel mee uitkijken.. af en toe meer dan een liter is niet erg, maar vaak meer dan een liter is niet goed voor hun, niet omdat ze dan te dik worden, maar omdat de niertjes dat allemaal nog niet kunnen verwerken
K. is ook een érg hongerige baby! Zit al vanaf dat hij een week of 3 was aan de Forte. Hij krijgt nu 5x180 (al sinds hij 6 weken was ongeveer) en ik wil met 4mnd beginnen met bijvoeden..
Wij zijn ook overgestapt naar nutrilon Forte toen C veel honger kreeg (6*180/6). Alleen 2 weken daarna had hij alweer een extra fles per 2 dagen nodig. We zijn toen ook nutriton gaan toevoegen. Dat verdikt de voeding, zonder dat je aan het bijvoeden gaat (wat nutrix wel is). Dat hielp hier perfect. Uiteindelijk net 4 maanden nutrix gaan gebruiken, en met 5,5 maand groente. Normaal gesproken wordt nutriton tegen spugen gebruikt, maar een aantal kinderen raakt er ook beter verzadigd door.
op zich is het niet erg als de kleine vroeger dan standaard komt, en het kan zijn dat het een hongerig kindje is waarvoor het misschien raadzaam is over te stappen op voeding voor hongerige babys zodat je straks niet 1,5 liter voeding per dag geeft maar het kan ook aan de speen liggen of in ieder geval aan het tempo waarin de kleine de fles leeg heeft, als het te snel gaat zie je ook vaak dat ze sneller weer honger hebben, terwijl als de flessen wat langer duren en ze er ook echt wel moe van worden zijn de tijdstippen vaak wat langer tussen de flessen. wat je ook nog zo kunnen doen, is de voeding iets verdikken met nutriton zodat het wat dikker is, en de kleine er meer moeite voor moet doen zodat de kleine daar weer wat moeier van wordt? succes