Brood bakken

Discussion in 'Algemene clubs' started by Islah, Jul 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi,

Regelmatig zie ik topics voorbijkomen die te maken hebben met het zelf bakken van brood. Volgens mij zijn hier redelijk wat leden die dit doen? Misschien leuk om tips en recepten met elkaar uit te wisselen?

Zelf bak ik al heel lang brood, afgewisseld met brood van de winkel maar vanaf de uitzending van Zembla (ruim half jaar geleden) over misstanden bij de grotere bakkerijen die aan winkels leveren (asbestovens, fruitvliegjes die zo meegaan de krentenbollen in en zware onderbetaling omdat alles zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden) en uitzending over Chinees mensenhaar in brood heb ik alleen nog maar zelfgemaakt brood gehad. Op welgeteld 1 brood na, omdat mijn oven laatst uit het niets kapot ging. En toen ik de ingrediëntenlijst zag, was ik blij dat we gelijk weer een nieuwe oven hadden besteld!

2. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Ik heb nog nooit brood gebakken ,maar het zou leuk zijn moest je een beginners recept hier neer plaatst .kan ik het eens proberen ;)

3. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik heb een paar keer brood gebakken. Dan krijg ik de vraag of ik een broodbakmachine heb. Waarom zou je voor zo iets simpels een speciale machine nodig hebben? De oven werkt prima, kneden is niet moeilijk. In de recepten die ik vind zit wel zo veel zout en suiker dat ik me afvraag of dit echt minder is dan in de broden van de winkel?

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ha, eindelijk reacties... Ik weet niet welke recepten je hebt gevonden Maiasaurus maar ik vind de hoeveelheid zout nog wel meevallen eigenlijk. Bij de recepten die ik zelf gebruik tenminste. Maar je kan altijd minder gebruiken. En suiker in brood, dat hoeft echt niet hoor... Sommigen beweren dat door suiker de gist beter werkt maar hier werkt het net zo goed zonder suiker. Alleen als je een speciaal zoet brood wil maken moet het er natuurlijk in, maar in een alledaags brood doe ik het nooit.
    Zal binnenkort een beginnersrecept plaatsen!

Een bbm is inderdaad niet nodig, heb er zelf ook geen... Maar kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft het wel handig vindt. Brood uit de bbm krijgt trouwens echt zo'n vreemde vorm, uit de oven vind ik het veel mooier.

5. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Ben benieuwd voor beginners recept.

Maiasaurus bedankt voor je recept.

6. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Ik heb een vraagje ,bakken jullie in een gasoven of electriciteit dus bedoel hete lucht oven ?

Share This Page