okee vind het genant maar ben benieuwd naar de ervaringen. Hier gisteren naar de huisarts geweest heb namelijk een grote uitwendige aambei. 1 hele grote dan die ook niet meer normaal te genezen valt. Nu moet ik dus helaas volgend jaar naar de chirurg toe en dan hoor ik meer. HIj zal waarschijnlijk verwijderd moeten worden. Nu vroeg ik me af wie heeft hier ook de aambeien laten verwijderen? Op welke manier is het bij jullie gedaan? erg veel last ervan gehad? en deed het pijn? en heb je een verdoving ervoor gehad? en wat voor onderzieken heb je allemaal gehad? Best wel veel vragen maar vind het nu al eng als ik eraan denk. Maar hij zal helaas toch een keer weg moeten bedankt alvast..
mijn man heeft 1 keer een aambei laten verwijderen, daar ging een darmonderzoek aan vooraf, hij kreeg een ringetje om de aambei zonder verdoving en hij voelde er niks van, ook niet toen het ringetje met aambei verwijderd werd een paar weken later. voor het darmonderzoek krijg je waarschijnlijk een clysma waardoor je darmen leeglopen, dus een diarree aanval, een soort van. het kan op verschillende manieren dus het is denk ik puur afwachten wat de chirurg bij jou gaat doen, heb je op dit moment veel last ervan? heel veel sterkte hoor!
heey bedankt voor je antwoord. Ik heb er niet super veel last van, hij zit meer extreem in de weg omdat ik me eigen niet meer fatsoenlijk kan afvegen van ondere. Omdat die al zo groot is (Heb er erg lang mee gelopen) kan ik er omheen niet meer goed schoonmaken. Dus altijd met water of vochtig toiletpapier enz... Ben al vaker bij het ziekenhusi geweest voor een fissuri ani (zoetis) en toen heb ik een operatie gehad en is er ook een marisk (zoeits) verwijderd. vind het altijd zulke vervelende nare onderzoeken bah.. Benieuwd of er nog meer arvaringen hier komen, wel handig dat ik het altijd beetje weet.
Ik heb er geen ervaring mee...maar ik vraag me af of je wel een darm onderzoek moet hebben. Aangezien het om een uitwendige aambei gaat en niet om een inwendige. In iedergeval veel succes.
nee helaas niet omdat het een grote uitgezakte aambei is zal die nooit meer weg gaan. En omdat ik niet meer fatsoenlijk kan afvegen zodat het goed schoon word moet die helaas weg gehaald worden.
Ik heb een vraag over aambeien. Ik vermoed dat ik er een heb, inwendig. Het doet vooral pijn tijdens de grote boodschap en erna.... Iemand die dat herkent? Ga morgen even spul halen.
whoopie dat kan ook een fissura ani zijn. (of hoe je het ook schrijft) Heb ik namelijk ook gehad. Dus misschien slim langs de huisarts te gaan.