Hallo, Ik werk momenteel in een winkel maar wil graag een BBL opleiding gaan doen in de zorg. Alleen houd mij 1 ding tegen....financieel. Als ik de eerste paar maanden (7 geloof ik) naar school moet krijg ik geen loon maar een vergoeding van 345,- Daarna krijg je het minimum loon. Echter is dit niet haalbaar en zullen de rekeningen betaald moeten worden Is het mogelijk dat het UWV mij aanvullend financiert? (Of hoe je dat ook noemt hihi) Ik wil het zooooo graag maar het is financieel zo niet haalbaar. Zou u mij daar wat meer info over kunnen geven in hoeve het UWV mij hierin kan helpen/adviseren? Heel erg bedankt alvast.
Beste BabyAngel, Je wilt weten of je van UWV financiële ondersteuning kunt krijgen als je gaat omscholen. Het is afhankelijk van je situatie of dit mogelijk is. Ontvang je een uitkering van UWV? Dan is in sommige situaties ondersteuning mogelijk. Ontvang je (na je verlof) geen uitkering van UWV? Dan is financiële ondersteuning van UWV niet mogelijk. Informeer in deze situatie of er ondersteuning van je gemeente of DUO mogelijk is. Actuele informatie over ondersteuning bij (om)scholing vind je hier. Ik wens je veel succes bij het realiseren van je (om)scholing. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare