ik heb zo'n last van jeuk op me buik..wie heeft dat ook? of gehad? en wat kan ik er tegen doen..het jeukt echt kei erg...doe zwitsal mama smeren..ik weet het verder ook nie.. xxx
Heb het ook gehad, zo rond de 15 weken. Idd, smeren smeren smeren. Bij mij is het na een paar weken weggetrokken. Kan je helaas verder ook niet helpen...
erg is dat hé! pfff word gek van de jeuk! ga morgen ff naar appotheek vragen of ze wat hebben hiervoor! groetjesssss
ik heb weleens gelezen dat mentholpoeder kan helpen. jeuk wordt vaak veroorzaakt door de groei van je buik
en ik dacht dat het bij mij aan mij lag of aan de creme die ik gebruikt had misschien hoort het dus wel zo , ik heb het gelukkig niet erg sinds afgelopen dagen heb ik het ook pas
Ik heb geen jeuk op mijn buik, maar op mijn borsten. Soms dagen er tussen en dan is het heel erg. Ik ga denk ik ook maar eens naar de apotheek.
Ik heb ook vreselijk jeuk op mijn buik! Gek wordt ik er van! Ik ben ook steeds aan het smeren met bodylotion en buik creme.
Hallo, Hier ook 1 die sinds een week erge jeuk heeft op de buik. Het is zwangerschapsjeuk en kan veroorzaakt worden door meerdere factoren zoals hormonen, maar de jeuk kan ook ontstaan omdat de buik groeit en de huid trekt. Vrouwen die striae hebben, hebben meer kans last te krijgen van jeuk. En aangezien m'n buik onder de striae zit ( ondanks dat ik me de hele zwangerschap al insmeer met olie en buik-balsem ) was het dus te verwachten... Ik heb wat advies gevraagd aan de vk en de apotheek en heb toen menthol-gel gehaald. Dat schijnt beter te zijn dan de poeder. En sinds ik me ermee insmeer, gaat het stukken beter! Je smeert het op je buik, het verkoelt meteen en de jeuk trekt weg. Je moet na een paar uren wel weer smeren, maar dat geeft niks. Heb nu een tube thuis en mee in m'n handtas....voor nood! Ik zou zeggen, koop ook een tube en probeer het. De menthol-gel die ik heb gekocht heet Mentho 10 en is verkrijgbaar bij de apotheek en bij de betere drogist. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was de tube zo rond de 6 euro. Succes! Liefs Elly.
Ik heb het soms ook, en idd op de plekkn waar ik strai heb gekregen van mijn vorige zwangerschap. Nu zie ik dat deze stria gewoon verder trekt in deze zwangerschap. Ik smeer ook met olie als het niet meer te houden is. De ene dag is het erger dan de andere, heb het vaak in de avonduren..