meer kindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    We zitten er sterk aan te denken om voor een 2de kindje te gaan maar is een 2de kindje nou echt zoooo veel duurder?
    Nou hebben we van onze meid de hele baby kamer nog dus dat hoeven we niet aan te schaffen maar verder hebben we niks meer omdat we het bij een kindje wilde laten maar zijn nu een beetje van mening aan het veranderen:)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik vind een eerste kindje ook niet echt duur in de eerste levensjaren moet ik zeggen

de aanschaf van de babyuitzet wel, maar daarna?
    pak melkvoeding en luiers in de week, dat vind ikzelf meevallen, en na een paar maanden kun je het of vers maken of potjes kopen dat is ook niet echt duur.

verder bijna €200 in de 3 maanden kinderbijslag, daar kun je ook leuke kleren en speelgoed etc voor kopen mocht je dat niet kunnen van het gewone loon.

Met 2 kids is dit bijna €400 in de 3 maanden, dus dat moet in mijn ogen te doen zijn

Je 1e kindje zit ook geen jaren meer in de luiers dus dat scheelt ook, en neem aan dat ze gewoon met de pot mee eet, dus babyvoeding hoeft dan ook niet meer.

wij wilde ook altijd maar 1 kindje, dus echt alles maar dan ook alles weggedaan, zelfs de kamer, dus nu alles opnieuw gekocht, dat is het enige wat ik duur vind in aanschaf, maar ook daarvoor kun je kiezen of je het bijv van marktplaats haalt en bij de zeeman/wibra, of nieuw en van een merk

als ze ouder worden ga je natuurlijk wel flink merken dat 2 kindjes duurder zijn dan 1, denk aan sparen voor de kids (als je dat wil), opleiding, rijbewijs ( als je dat wil), ze eten meer, dus boodschappen worden duurder, etc

3. knap

knap Niet meer actief

Ja ze zijn duurder meerdere kinderen.

Ben lang alleen geweest met mijn zoon 9 jaar en kon toen meer doen dan nu. Maar of het door twee kinderen komt denk het niet. Wel heb je meer kosten met kleding en zo twee keer schoenen twee keer dit dat. Dat merk ik wel. Maar met eten en drinken vind ik er geen verschil in zitten zeker nu de jongste gewoon alles mee eet en drinkt en ik haast uit de luiers ben. Dat scheelt ook weer.

Dus een ja en een nee. Uit eindelijk.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    je hebt dit topic toch al een paar dagen terug geopend?

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ben het wel met daantje eens, ik vond/vind 1 kind meevallen. idd de uitzet maar daarna niet vind ik zelf dan.
    Ik denk dat als je geluk heb je heel wat van de eerste kunt gebruiken, en de 2e eet dan toch met de pot mee.

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Nee idd dat van de oudste en luiers, we zijn al met zindelijk worden bezig en eten doet ze gewoon met de pot mee.
    Het is in het begin puur de box. Kinderwagen dat soort dingetjes maar via mp kan je het zo duur maken als je zelf wil.
    Tuurlijk word het later duurder maar wil dan ook wel zelf gaan werken. Nu is mijn man de kostwinner en ik geef af en toe een workshop.
    Ben zelf al wel om hoor haha maar man die twijfeld nog een Heeel klein beetje.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Jij hebt ditzelfde topic toch geopend bij baby en dreumes of wordt ik nou seniel?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Nee vind ik niet.

Kost misschien 20 euro meer per maand aan eten ( nu dan...) en natuurlijk luiers en kleding.

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ja idd heb eerder een topic geopend maar kreeg niet zo veel reacties dus vandaar. Geeft niet toch lijkt mij.
    Ben gewoon beniewd naar jullie meningen

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee mag niet meid, misschien had je die andere beter kunnen uppen.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind dat een keuze daar niet vanaf moet hangen. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ik vind dat het wel degelijk een verschil als ze ouder worden maargoed dan kan je dingen laten schieten. Minder uiteten, geen merkleding meer of meer gaan werken als ze op school zitten.

Als jullie het nu niet breed hebben en moeilijk kunnen rondkomen zou ik er goed overna denken omdat je, tegen de tijd dat het nodig zou zijn niet kunt bezuinigen maar als dat niet het geval us zou ik er voor gaan. Het is zoveel leuker dan 1!!

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste hdden we meer te besteden dat merk ik wel. Ging vaker naar het dorp en dan kwam ik weet terug met een tas van de jola, nu met 3 kinderen is dat een stuk minder, maar of ze echt veel duurder zijn, vind ik niet. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Zo dragen ze hier geen merkkleding en veel dingen kan ik doorgeven aan de volgende. Ook met verjaardage vraag ik bonnen van de jola of iets omdat we al zoveel speelgoed hebben. Sinterklaas en kerst dan krijgen ze wel echt speelgoed.

13. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Je kan het allemaal net zo duur maken als je zelf wilt.
    Je kan kiezen voor een A-merk wat betreft luiers en babyvoeding, maar je kan ook kiezen voor een huismerk.
    Je kan merkkleding kopen voor je kids of het gewoon houden bij H&M, Zeeman e.d.

Maar als je nu met 1 kindje al moeilijk kan rondkomen moet je wel vooruit kijken. Ga je de komende jaren meer verdienen of zit je aan e top van je salaris? Want ik hoor om me heen dat kinderen alleen maar duurder worden...

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het is vast duurder maar veel dingen kun je toch gewoon nog een x gebruiken? Jassen en schoenen/laarzen bijv. Soms merk ik het wel, nu bijv als er een paar een jas nodig hebben én laarzen. Maar moet zeggen dat ik dan ook alleen maar echt leren laarzen koop en die zijn minstens 100 euro per paar. Dus dan tikt t wel aan. Je kunt natuurlijk ook veel op mp kopen.

15. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Merk kleren doen we toch al niet aan puur omdat ik daar geen waarde aan hecht.
    We kunnen nu goed/normaal rond komen. En de planning is dat ik als de kids op school zitten weer ga werken dus kwa loon gaan we dan vooruit.
    Koop best veel via mp omdat ik dan meer voor weinig kan kopen.
    Luiers heb ik nu ook maar dalijk niet meer voor de oudste alleen voor de (als het zover mag komen) jongste.
    Hoor dus over het algemeen dat het de eerste jaren best mee valt. Dat klinkt positief:D

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik vind het wel meevallen. Idd luiers en voeding, en water & energie.

Kleding kan van kinderbijslag, en luiers van kgb

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dan moet je die wel krijgen...:D
    maar ach als je het niet krijgt kun je het ook zelf wel betalen.

18. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    #18 mammievan2, 5 sep 2012
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
    ligt er aan gaan ze naar de opvang toen de 2de er bij kwam ging ik tussen dw 100 en 150 per maand meer betalen dus ik merk het wel duidelijk en kleding door geven kon ook niet jongen in de zomer en een meisje in de winter

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Water en electro is wel een stuk meer geworden.

Kleding hergebruiken klinkt leuk maar werkt niet altijd. Een ander geslacht, kleding die kapot gaat of een ander seizoen bijvoorbeeld. Hier een dochter van de zomer en 1 van de winter. Lopen dus de seizoenen compleet mis.

20. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Kgb krijgen wij niet en kdv gaan ze ook niet heen. Ik ben thuisblijf mama.
    De kinderbijslag gaat hier wel puur naar het kind dus kleren/luiers/voeding (toen kunstvoeding nog nodig was.

Deel Deze Pagina