Werken als gastouder, verdiensten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnepinn, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik heb al eens gezcht op de site, maar kon het antwoord niet vinden.
    Ik heb een aanbod gehad (van bekenden) om als gastouder te komen werken, het zou dan gaan om 3 kinderen onder de 2 jaar.

Nu is mijn vraag wat ik zou gaan verdienen (ongeveer) voor 2-3 dagen in de week.
    En hoe zit het met belasting en verzekeringen? Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    je krijgt hier bij het GOB 3,40 voor de normale uren per kind je krijgt een vergoeding voor brood en warme maaltijden.
    kwa belasting zit ik ver onder de extra bij verdienste dus hier geen problemen.
    Ik vind het een fijne manier van werken

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hallo,

ik wou/ga dit ook doen... maar ben er nog niet helemaal uit..

de verdiensten zijn hier als ik oppas kind in huis neem 4,00 en als je bij een ander oppast dacht 5,50.. per uur.. ook kan je dan nog geld vragen voor het eten. deze bedragen staan vast omdat het via een gatouderbureau is..

met geld van belastingdienst dat is een appart verhaal maar ga het proberen uit te leggen...

ik krijg p maand voorlopige teruggaaf ook wel aanrechtgeld genoemd... als je gaat oppassen dat krijg je dan niet meer... maar als je onder de 58oo per jaar verdient hoef je er geen belasting over te betalen dat is 33% maar dat hoeft dan niet... maar je moet jet wel opgeven aan de belastingdienst.. want heel krom best moeilijk om zo uit te leggen maar die 33% hoef je niet te betalen of iets maar dan krijg je wel weer die aanrechtgeld dat word dan op een kromme manier weer berekend... maar voordat kan je beter even zelf de belastingdienst bellen...

maar als je het via een gastouderbureau doet is het kind als het goed is verzekerd maar dat word allemaal via daar dan geregeld:)

hoop dat je zo weer wat weet :)

4. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ja dank jullie wel, alle info is namelijk welkom :)
    Het is dan ook de bedoeling dat ik bij de vraagouder thuis oppas, en wel via gastouderbureau.
    Maar zijn beide nog niet ingeschreven bij een gastouderbureau, want ben eens aan het zoeken gegaan via internet en zie dat de uurprijzen dan ook wel verschillen

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    ik ben zelf gastouder op dit moment!
    Ik vedien 3,75 per uur per kind! Mooi inkomen als je dus 5 dagen in de week werkt. Dit is dan wel bij mijn thuis!

ALs je ergens gaat oppassen dan krijg je meer geld omdat je zelf uit je huis moet dan.

Van die 3,75 gaat 1,20 naar de belasting toe ik zorg hier gewoon dat de ouders zelf eten en drinken en luiers meenemen en dat gaat allemaal prima hier!

Als je via een gastouderbedrijf werkt wordt als het goed is de verzekering voor je geregeld en natuurlijk ben je zelf ook verzekerd.
    ALs je nog vragen heb dan moet je ze maar stellen ik zal kijken of ik antwoord op kan geven :)

6. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Is dit dan het enige inkomen dat jij hebt? ALs ik het grofweg uitreken verdien je ongeveer 400 euro in de maand gebasseerd op 1 kind dat 40 uur bij je komt. Dan is het belastinggeld eraf..
    Ik had persoonlijk gedacht dat het meer zou verdienen..

Ik zou graag meer willen verdienen, evt combineren met 2 dagen werken in de kinderopvang.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    van gastouder zijn word je echt niet rijk hihi.

hoe kkomt het dat je1,20 moet afstaan omdat je boven het aanrechtgeld komt?

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Nou even klein voorbeeld ik heb 1 kindje van 157 uur per maand!
    Dus dan heb je 157*3,75=588 euro krijg je dan daarover moet je nog 35% betalen dus hou je idd 206 euro over.

Maar ik heb dan ook vijf kinderen dus alles bijelkaar opgeteld vind ik dat ik een mooie inkomen heb!
    En kan ik natuurlijk lekker bij me zoontje thuis blijven!
    Je kan altijd zeggen dat je 4,00 per uur vraag of 4,50 maar die 35% gaat er altijd af en kost behoorlijk veel geld!

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Geen idee ik kwam er van de week pas achter dat het 35% is! Daar schrok ik nogal van.
    Geen idee wat het maxi is wat ik mag verdienen ik ben er eigelijk nog mee bezig om alles te onderzoeken!
    Ik ben net pas 4 maanden gastouder dus vandaar.

Ze zeggen dat je beter eigen ondernemening kan beginnen want dan krijg je een belastingvoordeel van 6000 euro ofzo.
    Alleen moet je dan ook eigelijk facturen gaan maken en je eigen kinderen werven

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik hoef namelijk helemaal geen belasting te betalen over die uren vandaar dat ik het me afvroeg. wel zeiden ze tegen me dat het als je meer dan 4 kids hebt beter een eiegen bv kan starten maar dat er dan ook veel strenger ragels zijn

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Fleur@

Jij heb zeker ook niet meer dan 4 kinderen?

Ik zit namelijk op maandag woensdag en donderdag en vrijdag gewoon op 5 kinderen en dan niet die van mijn erbij gerekend.

Dit is gewoon mijn werk in inkomen! Dus dan moet je wel belasting betalen

12. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden, zie dat er dus nog wel veel verschillen zijn..
    Zal het allemaal eens uit gaan zoeken!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn gastouder krijgt 3.90 per kind per uur

Deel Deze Pagina