Contact met zus verbreken?

Discussie in 'De lounge' gestart door chila, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    stelletje kleuters haha laten we elkaar in waarde houden ieder zijn mening

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ben geen kleuter, kan t gewoon nie uitstaan dat ze gelijk zeggen dat TS jaloers is! Heb daar zon hekel aan

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn, vindt ik het een heel kinderachtig verhaal...
    TS, ik snap best dat je je irriteert aan je zus, maar ik lees nergens dat ze lelijk tegen je gedaan heeft.
    Ze heeft je nageaapt (wieg/babyfoon) ze heeft het ook over BI en een drukke baby enz enz. Of het nou jaloezie is of aandacht trekkerij, ik zou me er maar niet meer druk over maken, ga lekker genieten van je kleine meisje!

En heel eerlijk..: zit je echt op contact met haar te wachten..?? Lijkt mij van niet, gezien de 'band' die jullie met elkaar hebben.
    Ik zou het er lekker bij laten!

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja das duidelijk met je uitroeptekens en hoofdletters ;)

Verder eens met Strijkkraal, gewoon het contact wat nodig is en verder niks of je gaat met haar om de tafel zitten en voert een gesprek hierover.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat je het even moet laten rusten. Zowel jij als je zus zitten allebeide bomvol zwangerschapshormonen. En als je van 1 ding onredelijk, jaloers of wat dan ook kunt worden dat is dat het wel.
    Kijk het even een jaartje aan en irriteert het je te veel, hou dan een beetje afstand. Maar om nu het contact met je zus te verbreken zou ik zeker niet doen, zoiets komt namelijk vaak niet zomaar weer goed, dus goed nadenken voordat je die stap zet. Dus eerst even de hormonen uit het lijf voor zowel jou als je zus en dan nogmaals kijken wat je gaat doen.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Heb je je wel eens gerealiseerd dat het meer over haar zegt dan over jouw?
    Als ik dit zo lees lijkt het er idd op dat je een bedreiging bent voor haar. Het is niet leuk maar eigenlijk een groot compliment. Ze vind je blijkbaar juist erg leuk. en voelt zich door jouw erg onzeker.
    Het is niet leuk. maar ik zou er zeker geen contact voor verbreken. Ik zou wel gewoon mijn eigen leven leiden en proberen mijn verwachtingspatroon erg laag te houden. eventueel proberen een gesprek aan te knopen zonder verwijt.

Maar mogelijk is zij zich van geen kwaad bewust. In dat geval heb jij gewoon goede ideeen.

7. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Sorry voor mamavangilani maar ts vraagt om wat ze moet doen.. nou ik denk dat ze volwassen moet gaan worden! contact met zus verbreken? pff stel je niet zo aan. Ik denk echt als ik het zo lees dat dit je eigen gevoel is en dat je zus het allemaal geen eens door heeft! Ik zou het heel attent vinden als ik van mijn moeder hoorde dat mijn zus bij haar had geinformeerd hoe het met haar ging. En geloof me, je zus is ook zwanger, dat zij oppeens ook kwaaltjes heeft omdat jij dat ook hebt, dat heeft toch elke zwangere zo ongeveer!?
    Probeer de goede kanten eens te zien van je zus, informeer een keer extra bij haar hoe het gaat en heb je het gevoel dan nog.. ga dan op een volwassen manier (niet aanvallend) in gesprek. Succes!

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Chila, laat het zoveel mogelijk naast je liggen. Doet ze jaloers, doet ze jullie weer eens na, wil ze op wat voor manier dan ook jullie weer eens aftroeven, laat haar maar. Reageer niet teveel op dit soort acties, gewoon heel oppervlakkig.

Contract verbreken is ook weer zo wat is mijn gevoel, maar jij kent haar langer en hebt al genoeg met haar meegemaakt.

Ik weet ook uit "ons" andere topic dat je al genoeg achter de rug hebt met je dochtertje en dat dat nu eindelijk in wat rustiger vaarwater is gekomen. Geniet daarvan en ga zoveel mogelijk irritaties uit de weg.

Hopelijk kun je met een goed gevoel op kraambezoek bij je nieuwe nichtje, zij kan hier helaas ook niets aan doen.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Tot jou reactie; Waar wordt ts in hemelsnaam afgezeken????? Doe ff normaal zeg, wat is dat nou? Het enige wat er misschien gezegd wordt is dat het verbreken van een zuster relatie om het verhaal wat ts zelf verteld wat ver gaat. Er wordt nergens iemand afgezeken..

Of willen jullie dat ik zeg, "hey, verbreek lekker het contact, 't is je zus maar, voor haar tien anderen". Wil je dat horen?? Prima, bij deze!!!

Mennn:(

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Doe ff normaal zeg, met je geschreeuw:$ Echt niet normaal hoor.. Jij bevuilt andermans topic met je gemekker..

Als iemand advies wil en volgens mijn vrààgt ts daarom, kan dat meerdere kanten op en deze zijn nu eenmaal niet allemaal hoe ts ze wil horen.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Er "iets" over zeggen of echt een normaal gesprek aangaan waar je op een rustige manier je irritaties uitspreekt zijn 2 verschillende dingen. Probeer dat eens. Of je moet er zelf al over uit zijn dat je het contact niet meer wil, tja, dan houdt het verder natuurlijk helemaal op.. Al lijkt het me toch zonde om een zusterrelatie kapot te laten gaan op jaloezie. Het kàn best opgelost worden namelijk, mìts je daar beiden achter staat..

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik lees hier van alles behalve dat ts ook echt met haar zus heeft gesproken over haar frustratie. Ik zou het even laten rusten en zodra zij bevallen is het het aan blijft houden toch op een nette manier bespreekbaar maken.

Ts, je vult nu zelf dingen in, dingen die zij wellicht niet zo bedoeld of dingen die jij ziet doordat je nu alles onder een vergrootglas legt.
    De babyfoon bijvoorbeeld. Ze ziet ws hoe handig dat is. Hoeveel mensen hebben niet zo'n ding? Haar goed recht er ook 1 te kopen toch?

Maar om nu direct het contact te verbreken.... Eerst proberen uit te praten, werkt dat niet dan kan dat altijd nog, het terugdraaien van zo'n beslissing doe je nl niet zo snel.
    Bedenk dat je ook geen dikke vrienden hoeft te worden, vrienden kies je uit, familie niet en gewoon contact en voor de rest afstand zou best een oplossing kunnen zijn. Ik heb met mijn ene broer trouwens ook een heel erg goede band, de ander een stuk minder. Bij de een reageer ik ook vaak op fb, bij de ander bijna nooit. Geeft toch niks?

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik snap wel een beetje waarom sommige zeggen dat TS jaloers is maar ik zou het zelf niet zo verwoorden.

Ik zou zeggen dat je je zus lekker haar gang moet laten gaan. Om ergens een wedstrijdje van te maken heb je er 2 nodig. Als jij niet mee doet kan ze nooit van je winnen, want daarvoor heb je een verliezer nodig.

Besef ook heel goed dat je zus waarschijnlijk gewoon lekker zo doorgaat terwijl jij je ergert en je opvreet over dingen die bij haar liggen. Persoonlijk kan jij er weinig aan veranderen dat ze zich zo gedraagt. Een volwassen gesprek klinkt leuk, maar waarschijnlijk ontkent ze alles. Dus probeer je niet te ergeren want dat is zonde van je energie. Laat het probleem bij haar liggen en zorg ervoor dat jij met je moeder, andere zus en schoonzus wel een leuke band houdt. Als je het op de spits gaat drijven door geen contact meer te willen, veroordeel je hun tot een keuze. Wie moeten ze uitnodigen voor de verjaardag/kerst/koffie.

Dus laat je zus lekker mekkeren en zichzelf heel goed voelen. Jij hebt je eigen leven en dat je haar soms tegenkomt kan gebeuren, maar blijf gewoon lekker jezelf.

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Moeilijk hoor, het is en blijft wel je zus ;) dus contact verbreken zou ik niet zomaar doen.
    Ik begrijp dat het heel vermoeiend is en dat het ook moeilijk is maar misschien proberen om het naast je neer te leggen? Want wat ik een beetje begrijp heb je het al n keer aangegeven maar ziet jou zus het anders dan jij het ziet...
    En misschien is ze wel jaloers, zou ik stiekem ook zijn als mijn kind al paar nachten op rij niet kan slapen en die van jou als een roosje kan ik best begrijpen dat ze misschien een beetje jaloers kan reageren ( is menselijk ;))
    En dat ze je na aapt in dingen kan misschien zijn dat ze jou misschien als voorbeeld ziet, zo van jij koopt die spullen dus dat is goed van kwaliteit dat wil ik ook ( ik zeg maar even wat als voorbeeld ;))

Ik zou het even bespreek maken,en misschien slijt met de jaren wel, en als je nu het contact verbreekt is het straks nog moeilijker om het contact eventueel weer te herstellen.
    Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik hier boven probeer te zeggen, want het is een heel verhaal geworden zie ik :D ;)

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Meid, als je je er zo vervelend onder voelt probeer dan eens met je zus te praten. Mocht dit niet helpen, volg dan je hart! Succes, lijkt me erg vervelend..

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja ik ben hier heel makkelijk in, als jij ( TS ) je er niet lekker bij voelt dat ze zo doet dan zou ik inderdaad het contact verbreken.

Waarom vinden mensen het anders als het om familie gaat? Als TS had geschreven dat het om een vriend of vriendin ging dan had iedereen heeeeel anders gereageerd.

Lekker belangrijk dat het familie is, familie zijn van elkaar hoeft niet te betekenen dat je alles maar moet pikken, kom op zeg ;)

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dit zijn by far de 2 beste antwoorden die ik tot nu toe gelezen heb, ik zou het niet beter kunnen verwoorden!;)

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik vind het nogal overdreven om meteen het contact te verbreken.

Praat er eerst over maar houd ook in gedachten dat zij jou als voorbeeld kan zien, dat de spullen die jij hebt wel heel handig zijn etc.. En daarbij, iedere moeder is meer met haar eigen kind bezig dan dat van een ander!

Probeer het te zien als een compliment! En ene oor in, andere oor uit als ze door blijft ratelen over haar eigen kind, dat doet zij ook bij jou waarschijnlijk omdat haar eigen kind natuurlijk de allerbelangrijkste, allerbeste en allermooiste is, zoals iedere andere moeder dat ziet!

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik vind het niet anders als het om familie gaat. Misschien komt dat zo over, omdàt het nu over een zus gaat. Maar contact verbreken is gewoon heel ingrijpend, vaak onherstelbaar. En is dat het waard of is het nog de moeite om de relatie te repareren?

Los daarvan is het contact verbreken binnen een familie vaak wel ingrijpender als je kijkt naar de problemen die er verder (kunnen) ontstaan.. Denk aan verjaardagen van ouders, feestdagen, omgang met tante/nichtje.. Is de ergernis groot genoeg om dit allemaal aan de hand te halen?

En misschien kan ts ipv meteen het contact te verbreken, de relatie gewoon wat meer lucht te geven? Verbreken en dat bedoelde ik ook in mijn eerste reactie, doe je toch meestal bij gigantische problemen. En te oordelen naar ts haar verhaal, is verbreken best een heavy oplossing. En ik ben geen helderziende, dus mochten er nog meer problemen meespelen waardoor verbreken logischer zou klinken, dan kan dat natuurlijk.. Maar vooralsnog lees ik het probleem als een oplosbaar iets, mìts er op een normale manier gecommuniceerd kan worden door beiden..

20. chila

chila Niet meer actief

Dankje voor je reactie. Heb inderdaad al genoeg achter de rug em heb dus geen zin hierin. Wil ook niet het contact verbreken, zou ook niet leuk zijn voor de kindjes. Ik laat het maar gewoon zoals het is en hopelijk verbeterd het na haar bevalling,

Alle anderen ook bedankt voor jullie adviezen

Deel Deze Pagina