Contact met zus verbreken?

Discussie in 'De lounge' gestart door chila, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Maar waarom ga je het gesprek niet met haar aan?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nee hoor ik ben niet iedereen ;) ik vind familie net zo belangrijk als vrienden. En heb ook vrienden met wie ik niet door een deur omdat die anders staan in het leven dan mij. Hoeft niet te betekenen dat als ik een probleem met iemand heb om gelijk het contact te verbreken omdat ik me er niet lekker bij voel, vind ik zelf een beetje kort door bocht ;) maar dat is mijn mening.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja maar deze problemen spelen al jaren volgens TS, eens is het toch klaar? Zou ik wel hebben, moet je je voorstellen dat jij dit jaar in jaar uit mee maakt, ik zou helemaal gek worden en zou net zoals TS ook denken over verbreken ja.

Ze geeft aan al meerdere malen het aangekaart te hebben maar voor gek verklaard word, tja wat moet ze er dan nog meer aan doen? Blijven praten is niet altijd de beste oplossing hoor.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kijk, dat zijn dingen die wij niet meekrijgen uit jou beginpost..

Ik weet uit ervaring met m'n eigen zus, dat het soms helpt om even een klein beetje afstand te nemen.. Even je gezinnetje op nummer 1 en de rest een tandje naar beneden. Je komt anders in zo'n vicieus cirkeltje... Sommige mensen zijn nu eenmaal meer aanwezig dan anderen, let it goooo meid. Ergeren kost energie, je kunt beter je schouders ophalen en doorlopen.. Doet ze weer eens iets waar jij je wenkbrauwen van omhoog laat schieten, dan heb je hier misschien wat aan;
    "Wat je niet begrijpt, moet je bewonderen Dit is echt mijn levensmotto geworden en echt, het helpt je een stuk relaxeder in het leven te staan..

En vergeet niet dat je ook nog maar net bevallen bent hè;)

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben het in eerste instantie wel met je eens, maar als ik me dan bedenk dat later mn eigen kinderen zo ruzie-achtig met elkaar om zullen gaan dan breekt het zweet me wel uit hoor! :(

En dan om elke scheet het contact maar verbreken, ik moet er niet aan denken.....

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb ook zo'n zus en ik begrijp je topic heel goed. Je wilt het liefst niet zonder haar maar het contact maakt je ook niet gelukkig. Ik heb precies datzelfde gevoel maar relatie verbreken gaat niet zo makkelijk. Wat ik daarom heb besloten is om afstand te nemen van elkaar. We spreken elkaar alleen met bijzondere dagen zoals verjaardagen, familieaangelegenheden. Ik heb haar weleens gezegd dat ik geen contact meer wil maar als je elkaar dan op straat ziet of bij een familie dan is het zo kinderachtig om elkar niets te zeggen. Dus gewoon afstand houden, elkaar spreken als het echt moet en haar irriterend gedrag negeren, hoe moeilijk dat ook is.

Op die manier bestaat er nog een kans dat jullie dochters later een band opbouwen ;)

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik sluit me hier bij aan!

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    kan je het contact niet op een laag pitje zetten? ipv verbreken? ik heb een vriendin die ontzettend jaloers is... Ik heb na 4 jaar weer een nieuwe relatie wat erg goed gaat... iedereen reageert enthousiast na alles wat ik heb mee gemaakt behalve zij. Ik zou geen aandacht meer hebben meer voor haar... waar niks van klopt maar goed ;) ik heb het contact op een laag pitje gezet, verbreek het niet verder.

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik herken het wel wat je schrijft TS. Alleen denk ik dat verbreken inderdaad wat te rigoureus is. Neem inderdaad wat afstand en probeer je zo min mogelijk te ergeren. Hoe moeilijk dat ook is, ik ken het ;) .

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Je schrijft dat dit al vanaf vroeger speelt. Jullie liggen elkaar gewoon niet. Je hebt elkaar niet voor het uitkiezen als zussen, maar blijft wel zussen. Dat verbreek je niet zomaar. Als ik jou was, zou ik het contact gewoon op een lager pitje zetten en het proberen naast je neer te leggen. Ik herken gelukkig niks van je verhaal, ik heb één zus en kunnen erg goed met elkaar overweg. Focus je op je gezin en laat je niet kennen. Als zij bevalt reageer gewoon leuk en toon interesse. Dan kan ze je dat tenminste niet verwijten. Succes ermee!

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kan me dr helemaal in vinden wij hebben dit met schoonzus. alles moest net als ons. zo hadden wij een huis gekocht. nog gene wk later had zij dr vent met wie ze nog maar een paar mnd was ook zover dat ze samen een huis gingen kopen. ik werd ten huwelijk gevraagd. kon ze ons niet eens feliciteren maar paar dagen later wel van de daken schreeuwen dat ook hun gingen trouwen en dan 2 wk na ons. en ga zo maar door werden dr gek van. dit is bij 1 van de redenen geweest maar niet de hoofreden om geen kontakt meer te hebben. wij irriteerden ons hier wle verschrikkelijk aan. zo irriterend je kon niks vertellen want als je dit deed wist je zeker dat het bij hun ook een wk later zo was.

snap de irritatie dus wel. zou dus gewoon kontakt op laag pitje doen

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou het nu gewoon laten voor wat het is.... Jij irriteert je aan je zus en zij (misschien) aan jou. Jullie liggen elkaar gewoon niet zo. Niets meer en niets minder. Ook allebei veel hormonen-gedoe op het moment, wat de situatie misschien niet echt veel beter maakt.....

Probeer gewoon mormaal met haar om te gaan, je blijft elkaar toch tegenkomen op verjaardagen ed. Van contact verbreken krijg je waarschijnlijk alleen maar meer stress als van jullie relatie op een lager pitje zetten.

Geniet van jullie meisje en probeer je zo min mogelijk aan te trekken van je zus.

13. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    een strijd....
    ik ken het maar al te goed.
    ik heb een schoonzus die hetzelfde doet.
    zo langzamerhand kan ik haar bloed wel drinken.

als ik iets graag wil heeft zij het de volgende dag in huis.
    haar kinderen zijn net iets inteligenter en beter en zelfstandiger en beter opgevoed.

en vervolgens wel klagen als zij een nieuwe fiets heeft en een vriendin van haar koopt er ook 1. want dan doen ze haar na!! en zij doet zelf niets anders als mij en anderen na doen

is om kotsmisselijk van te worden.

mijn advies afstand!! en poeslief doen.
    ik heb het eerst andersom geprobeerd maar dat werkte niet
    ik dacht wat jij kan kan ik ook.
    toen werd ze een echte heks.

sinds en tijdje bewaar ik de afstand
    wat soms best lastig is aangezien ze zich in mn vriendenkring heeft gewurmd.
    ik ga zo veel mogelijk uit de weg en als ik er niet aan ontkom doe ik heel leuk en gezellig en aardig.

lekker hypocriet eigenlijk maar het werkt wel het beste.
    zo heb ik er zo min mogelijk last van. en zijn er bijna geen conflicten meer.

ik heb de strijdbijl begraven, laat het je ene oor in en je andere oor uit gaan. laat haar maar de beste zijn in alles wat ze wil. als zij daar gelukkig van word. geloof me ze vind wel een andere bezigheid. zodra de strijd weg is vind ze er niets meer aan want dan wint ze niet meer.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mee eens.

15. chila

chila Niet meer actief

Bedankt voor de adviezen. Ga het nu gewoon laten zoals het is. Zal het contact niet direct verbreken maar gewoon normaal doen en kijken hoe zij dan doet. Al vind ik dat erg moeilijk.

16. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik snap je heel goed hoor, ik heb net zo een zus en ik kon er echt niet mee omgaan ze beheerste heel mijn leven met haar rotgedrag... ik heb dus wel het contact verbroken, heerlijk ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Velen zullen mij dus een bitch vinden, maar met sommige mensen kun je gewoon geen volwassen gesprek aan om het uit te praten.

Deel Deze Pagina