1werkgever en 2 werkplekken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door princess25, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

Hallo,

Ik werk bij 1 werkgever maar dan op 2 verschillende werkplekken en 2 verschillende leidinggevende. Ik heb ook 2 contracten lopen, maar wel 1 loonstrookje.

Nu heb ik al een hele tijd doorgegeven dat ik zwanger ben en met een aantal weken mag ik met verlof. Nu geeft de leidinggevende aan waar ik het minst werk, dat ik het maar aan 1 hoeft door te geven.
    Dit heb ik ook gedaan, maar twijfel nu of het wel goed gaat met de uitkering tijdens het verlof. of dat ik alleen mijn uren krijg via ik de officiele weg heb laten lopen, of dat het meteen voor beiden wordt gepakt.

Hebben jullie een tip hoe ik dit kan controlleren?

mvg,
    Princess25

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Princess25,

Je schrijft dat je één werkgever hebt, en ook één loonstrookje ontvangt. Daarom kun je ervan uitgaan dat je werkgever voor beide dienstverbanden in een keer loonaangifte doet. Op basis van deze loonaangifte berekent UWV de WAZO-uitkering.

UWV stuurt de beslissing over de WAZO-aanvraag naar jou en naar je werkgever. Aan de hand van deze beslissing kun je controleren of het dagloon klopt. Het dagloon wordt als volgt berekend: het SV-loon van de laatste kalendermaand of de laatste reeks van vier weken voorafgaand aan het verlof, gedeeld door 21,75 of door 20 werkdagen.

UWV betaalt 100% van dit dagloon aan je werkgever. Hij betaalt gewoon je salaris door tijdens het verlof.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina