Nieuwe mama's uit Etten-Leur/Breda

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Kleo, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum én net 3 maanden moeder. Het is voor mij overzichtelijk om een nieuwe club te starten. Nog meer vrouwen die net moeder zijn en uit deze omgeving komen?
    PB-en misschien leuk?

Ik probeer regelmatig op dit forum te kijken, maar het is nog niet echt iets voor mij: leuk, interessant, maar zóveel actie dat ik het allemaal niet bij kan houden. Ik wil namelijk niet dagelijks achter de laptop zitten en op mijn telefoon is het forum niet zo goed toegankelijk.

Ik zoek dus nog naar een leuke manier om in contact te blijven met nieuwe moeders uit mijn omgeving want dat zou ik wél heel leuk vinden.
    Iemand ideeën? FB, whatsapp en e-mail zijn sowieso allemaal dingen waar ik geen laptop voor nodig heb. ;)

Groetjes!

2. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    PS:
    Als er nieuwe moeders uit deze omgeving zijn die wél contact willen, maar alleen via dit forum, ga ik mijn best doen hoor ;)

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi KellyL,
    Ik kom uit E-L, maar al wel 5 jaar moeder en ik zit in het topic:Mama's Roosendaal, Breda, Zundert en omgeving. Ook hier bij de algemene clubs.
    Kom maar gezellig buurten bij ons.

4. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    #4 Kleo, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
    Hoi!

Ik had dat onderwerp gezien, maar het is heel lastig invallen als je nieuw bent, merk ik in andere topics. Ook gaat het voor mij vooral om contact met nieuwe moeders uit Etten-Leur en Breda, dus iets specifieker dan in dat onderwerp. Ik hoop dus hier op wat reacties!

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Oké, jammer. Je bent welkom hoor ;)
    En ik ben geen nieuwe moeder, mijn dochter is al weer 5 jaar.
    Hopelijk reageren er meer moeders.

6. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Ik zal in ieder geval af en toe eens een kijkje nemen ;)

7. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Leuk! Hier al een half jaar mama en uit de buurt van Etten-Leur.

8. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Hoi! Ik 3 maanden mama en wonende in Etten-Leur :). Jij ook een jongetje, zie ik! En bezig voor een tweede? (wat je uit een handtekening al niet kunt halen hè ;)) Wij willen over een tijdje ook voor een tweede gaan.

9. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ja ook een kleine man. Wat een genot zo'n ukkie!
    Zijn net begonnen voor een 2e, rustig aan en hopen dat t nu zonder hulp lukt. Makkelijk soms he in handtekening lezen :D
    Ik ben trouwens 32, heb een eigen winkeltje en woon samen met mn vriend, zoontje en hond.

10. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Ik ben ook 32 en woon samen met mijn man en kind. Geen hond hier. ;)
    Ik werk in Breda, parttime. Vrijdagavond ga ik voor het eerst weer!

Was het vorige keer wel 'met hulp'?
    Ik ben de vorige keer 1,5 jaar nadat ik gestopt was met de pil, zwanger geworden. Met keizersnede bevallen en dan mag je het eerste half jaar na de bevalling niet zwanger worden. Daarna stop ik waarschijnlijk gelijk met de pil en dan zien we het wel.

11. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Toevallig op de KSE gezeten? Wie weet kennen we elkaar al.
    Vorige x met IUI.
    Succes vrijdag. Zal wel wennen zijn weer werken. Ik ben week na de bevalling rustig begonnen met werken, dus niet echt vol verlof gehad.
    Goed herstelt van de keizersnede?

12. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Wauw, een week erna! Omdat je een eigen zaak hebt?
    Bij mij is het dus vanavond zover. :)

Ik ben redelijk hersteld van de keizersnede, alleen doet mijn wond de laatste tijd veel pijn van binnen. Maar het duurt ook even voor het geheeld is, dus ik ben geduldig.

Ik heb in Roosendaal op school gezeten: ik woon nu 3 jaar in Etten-Leur. We hebben hier een huis gekocht in Leur en zijn sindsdien helemaal weg van Etten-Leur. :)

13. mandjuh86

mandjuh86 Actief lid

5 aug 2011
    138
    0
    0
    Verzorgende IG
    Noord-Brabant
    Hoi!
    Ik ben moeder van Ruben van 10 maanden oud en in verwachting van zijn brusje. Ik ben ook woonachtig op de "leur", al sinds mijn hele leven van 27 jaar! Jou verhaal komt overeen met mijn verhaal. Wij zijn 1,3 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Ik ben toen ruben 6 mnd oud was gestopt met de pil. Maar was diezelfde maand al gelijk zwanger! Je baarmoeder is dan nog zo goed doorbloed dat een tweede zwangerschap veel vlugger gaat in de meeste gevallen!

Hoe bevalt het moederschap jullie??

Groetjes

14. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Hee, dat klinkt positief! Ik zou het leuk vinden als de tweede niet 1,5 jaar op zich laat wachten. Nu mag ik nog even niet zwanger worden. We zouden het perfect vinden als ik weer zwanger zou zijn rond Baby's eerste verjaardag (over 8,5 maand) maar ik stop met de pil na 6 maanden. Dan 'mag' ik weer en je weet nooit hoe lang het duurt voor die pil uit je systeem is én wanneer het lukt. Maar... bij jou ging het dus heel snel, wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik vind het moederschap heerlijk. Ook best zwaar hoor, maar het leuke overheerst. Nu hebben wij wel geluk dat onze zoon al vanaf 2,5 maand doorsliep en daarvoor had hij ook al een periode van 3 weken en een periode van 1 week gehad waarin hij doorsliep. Als hij niet doorsliep, werd hij 1x per nacht wakker. Dat was namelijk waar we het meest tegenop hadden gezien: het moe zijn. Natuurlijk heel normaal en we zijn nu ook vermoeider dan toen we met z'n tweetjes waren, dat is logisch. Maar hele nachten doortrekken, daar zijn we allebei niet zo goed in, dus we hebben veel geluk gehad met een baby die er net zo over denkt. :D

Hoe vind jij het?

15. mandjuh86

mandjuh86 Actief lid

5 aug 2011
    138
    0
    0
    Verzorgende IG
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de felicitatie!

Heerlijk dat jullie zoon nu al doorslaapt! Die van ons pas na 5 maanden tot 6uur. Nu inmiddels 7u tot 8u. En bij zijn oma's tot 9 uur!! Ik heb het nooit erg gevonden om uit bed te gaan 's nachts, ik kan er goed tegen en vanwege mijn werk ben ik sowieso om 6u wakker.
    En ja moederschap is zwaar, geloof me het wordt alleen maar zwaarder op het moment dat ze kunnen lopen en willen ontdekken haha! Momenteel mijn handen vol.. en daarnaast 24uur werken + huishouding pfff. Maar ook ik geniet nog elke dag van onze wonder. En zijn heerlijke streken en lach.

16. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Die lachjes zijn geweldig hè!
    Ja, ik heb het nu nog rustig, hier ligt hij nog voornamelijk op zijn rug te kraaien ;)

Ik vond het 1x per nacht eruit niet erg, maar ik hoor ook van mensen die 1x per uur uit bed moesten :$ en DAT zou ik niet goed doorstaan, haha.

En ik moet zeggen, nu hij doorslaapt, lijkt 1x per nacht (vannacht toevallig voor het eerst gehad) ook veel meer dan eerst, haha.

17. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hi!

Ik ben zwanger van ons eerste dochtertje en op zoek naar meiden in omg. Breda. Woon zelf in Teteringen (20 min van Etten-Leur vandaan). Mag ik meekletsen?

18. mandjuh86

mandjuh86 Actief lid

5 aug 2011
    138
    0
    0
    Verzorgende IG
    Noord-Brabant
    Hoi Pretty,

van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hoe bevalt het tot nu toe? Zoals je hebt gemerkt ben ik niet altijd online aanwezig haha. Ik wil jullie eventueel mijn facebook pben.. daar ben ik iets vaker op te vinden!

Nog carnaval gevierd??

19. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hi,

Lijkt me een goed plan, dat is wat makkelijker ;)
    Geen carnaval gevierd, heb ik niet zoveel mee :p Jullie wel?

20. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dag dames, kom ook weer ff langs. Hier wel carnaval gevierd en weer druk aan t werk. Ik vind fb ook goed! Ik pb wel. Kunnen we een geheime groep aanmaken misschien.

Deel Deze Pagina