Ovulatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Goedemorgen,

Ik heb regelmatig ovulatie-testen gebruikt en de laatste maanden die van CB de digitale.
    Op deze kreeg ik een smiley te zien dus ik ging er vanuit dat ik ook daadwerkelijk een eisprong had.
    Nu waren we vorige week bij de gyn en wilde ze dat ik deze cyclus toch nog bloed ga prikken ivm een waarde (die boven de 21?moet zitten)
    Aan de hand daarvan kan pas echt duidelijk worden of er een eisprong geweest is.

Kan dat betekenen dat je dus een positieve ovulatie test hebt...een piek..., maar dat er geen (goede)eisprong volgt?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Liefs Mirre

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mirre,

Je kan je vraag denk ik beter stellen bij het forum: zwanger worden.

In principe zou een ovulatie test betrouwbaar moeten zijn, Maar aan je bloed is het inderdaad duidelijk te beoordelen. En artsen zijn toch meer van de cijfertjes dan een ovulatietest.

Groetjes Imke

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Imke,

Ik wilde het liever van een Pro horen, want bij de topic Zwanger Worden behoor ik zelf inmiddels bijna tot de pro's ;) ...zo lang surf ik daar al rond.

Oke ik wacht het dan maar gewoon af, maar was er erg benieuwd naar omdat ik (en anderen ook) ons blind staren op een positieve ovulatie-test en dat het me ten zeerste verbaasde dat de gyn zei dat ik evengoed geen goede eisprong zou kunnen hebben (ondanks de positieve test :confused:)

Bedankt voor het antwoord.

Mirre

Deel Deze Pagina