Das rechtsbijstand

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we zijn al een aantal jaar verzekerd bij Das rechtsbijstand. Er kan altijd toch wat gebeuren op het werk of prive. En maar goed dat we verzekerd waren, want een paar jaar geleden had ik een geschil op het werk en met een advocaat van Das heb ik toch nog loon kunnen krijgen. Dit is een kleine zaak geweest.

Nus is het zo dat er een grote zaak voor ons staat te beginnen (ik kan helaas niet uitweiden hierover). Nus is mijn vraag zijn er hier meiden die Das hebben ingeschakeld bij een grote zaak? wil graag weten of ik met Das enige kans maak als het niet gaat om kleinere zaken. (heb een beetje het gevoel dat ze vooral kleinere zaken doen?) kan het dus mis hebben daarom vraag ik het hier.

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Heey,

Het enigste wat ik weet is dat, als je DAS rechtsbijstand inschakeld je er wel vanuit kan gaan dat het lukt.

Mijn schoonbroer runt een makelaars/ verzekeringskantoor en hij vertelde ons dat DAS alleen een zaak aangaat als ze er vrijwel zeker van zijn te winnen.

Of het nu om kleine of grote geschillen gaat maakt volgens mij niet uit.

Succes!

3. Ellen291982

dat klinkt al heel erg goed! dat wist ik niet. Het is ook zo moeilijk. we hadden zelf een advocaat ingeschakeld maar die zouden we zelf moeten betalen en dat kunenn we niet. Toen hebben we aan das gevraagd of we deze advocaat mochten houden en dat het door hun vergoed zou worden (doen ze in sommige gevallen als ze zelf geen advocaat hebben die de zaak kan doen) maar ze kunnen de zaak zelf af zeggen ze.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, wil je alleen veel succes toewensen!! Het is nooit leuk als je ze nodig hebt en toch altijd een hoop gedoe. Succes!

5. Ellen291982

dank je wel. Nee zeker niet leuk. we hopen maar op een goede afloop!

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

succes meis meer kan ik er niet van zeggen...

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Sorry, hier slecht ervaringen met de DAS en meer van dat zulk rechtsbijstandverzekeraars. Ik heb jaren bij een Rechtbank gewerkt en vaak wisten de juristen van DAS, ARAG enz. geeneens hoe procedures in zijn werk gingen, leverde processtukken te laat in en kwamen onvoorbereid op een zitting....Er zullen ongetwijfel goede juristen bij zitten, maar de werkdruk is er erg hoog en ze hebben geen secretaresses waardoor ze elke lullig briefje zelf moeten opstellen, wat natuurlijk ook weer veel tijd kost die ze dan dus niet inhoudelijk aan de zaak kunnen besteden.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Op mijn opleiding heb ik altijd gehoord dat de slechtse juristen bij DAS terecht komen. In de praktijk heb ik er nog nooit mee te maken gehad. De verhalen die ik heb gehoord over DAS waren niet positief.

9. Ellen291982

dat kklinkt dan weer niet goed. we hebben verder ook geen keus geld voor een andere advocaat hebben we niet. Ik hoop dat we dan een goede hebben. die kleine zaak die ze hebben gedaan ben ik heel tevreden over geweest.

10. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hier geen grote zaak gehad, wel verhaalschades (autoschade enzo) en dat ging supersnel. Laatst ben ik alleen ontslagen (ivm crisis) en toen ging de communicatie heeeeel slecht. Ik hoorde niets van ze, alles op het laatste moment. In een eerdere reactie wordt gezegd dat ze geen secretaresses hebben, nou onze jurist wel hoor! Ik kreeg alleen telkens zowel haar als de jurist niet te pakken... Uiteindelijk heb ik zelf een andere baan gevonden en dus de bezwaarprocedure stopgezet. Duurde ook wel even tot ze dat snapten haha.

Dus hier zowel positieve als negatieve ervaringen.

Succes, hoop dat het goed voor je uitpakt!

Deel Deze Pagina