Test moeders voor Moeders

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Faith83, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Op de 25e is er een dame langs geweest van Moeders voor Moeders en heeft een test gedaan. Ik begreep dat deze pas meet vanaf circa 500 hcg. We hadden dus gedacht dat deze negatief of heel licht positief zou zijn aangezien ik op dat moment 4 wk en 4 dgn zwanger was. Maar de test was heel duidelijk en die dame leek ook een beetje verbaasd en heeft me op 1,5 week verder genoteerd zodat ik meteen mee kon doen.
    Is er een mogelijkheid dat ik al iets langer zwanger ben en dus een hele korte cyclus heb gehad na het stoppen met de pil?
    Hoe lang moet een cyclus minimaal zijn om uberhaupt zwanger te kunnen worden tijdens die ronde?

2. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    ja dat zou kunnen of je maakt gewoon sneller hcg aan
    supper gefeliciteerd geniet er van !!!!

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    dat is zeker een duidelijke test voor 4wk en 4d. Bij mij is MvM gisteren geweest bij 7wk 3d en die test zag er zo uit:

Bekijk bijlage 54633

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    misschien een meerling?;)

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    denk dat je gewoon sneller hcg aanmaakt, dit is mijn test met 5 weken en 5 dagen, zoals je ziet een knaltest :D :

6. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Ik vind de anderhalve week extra die de vrouw van meoders voor moeders je geeft ook wel veel, hoor (alhoewel het miss wel heel fijn zou zijn voor je). Hier ook mijn MvM-test met, en dat weet ik nu precies, 5 weken en 5 dagen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36378-albums3276-picture16284.jpg

Je hebt zeker een mooie test en je bent misschien iets verder dan je dacht, maar ik denk niet anderhalve week, misschien een halve, zou dat kunnen??

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    #7 blackeyedgirl, 27 feb 2010
    Laatst bewerkt: 27 feb 2010
    Ik ben bij mijn 2e echo zo'n 6 dagen teruggezet,
    teruggerekend was ik dus 5wk en 4 dagen bij mijn MvM test.
    Had toen ook een knaltest :D

Bekijk bijlage 54666

Helemaal vergeten, wat ik wilde zeggen hahah

Maar denk ook dat anderhalve week een beetje erg veel is.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hoge HCG-waarde betekent niet altijd dat je langer zwanger bent of in verwachting bent van een meerling. De ene keer kun je sneller HCG aanmaken dan een andere keer.

Bij onze tweede zwangerschap was de HCG-waarde 400 met 4w3d. De eerste keer was het 150. Beide keren niet langer zwanger en beide keren maar één kindje.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad ik ben het met Jippie eens. Mijn hcg-waarde bij 4 weken en 4 dagen zwangerschap was ook ruim 900. Ook hier klopt het termijn en zit er maar één. De één maakt sneller en meer HCG aan de ander.

10. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    ik had ook zo'n knaltest...mocht ook eerder meedoen met MvM.
    Maar de echo vertelde mij dat ik echt niet 'voor' liep....

11. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mooie testen hebben jullie ook zeg!!
    Misschien dat ik idd een paar daagjes verder ben, maar veel meer kan niet denk ik. Uhm.... een tweeling :$ dat zou wel even schrikken zijn!! Kan haast niet wachten tot de echo, maar is pas met 8 weken :). Duurt nog zoooooo lang......

Is het nou zo dat als je hcg hoger is dat je minder kans hebt op een miskraam of is dat onzin? Heb ook ergens gelezen dat bij een hoog hcg de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap weer groter is.
    Deze dingen maken me allemaal zo onzeker :( probeer er maar niet teveel aan te denken en probeer lekker te genieten van het zwanger zijn.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het HCG juist lager en/of stijgt minder snel. Bij mijn bbz had ik juist hele vage testen.

13. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bij mij KAN dit kloppen. Maar ik ben natuurlijk 1 geval. Bij mijn vorige zwangerschap steeg het hcg hormoon bijzonder snel. En was ik goed ziek. Bij mijn tweede zwangerschap steeg het niet snel en dit is uiteindelijk een miskraam geworden. Maar dat kan je volgens mij niet zien aan je zwangerschapstesten. Maar wel in je bloed. :)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Klopt. Bij mijn miskramen was mijn HCG ook hoog met hele duidelijke testen, maar aan mijn bloed konden ze zien dat het HCG zich niet goed verdubbelden.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hogere HCG-waarde heeft niks te maken met een kleinere kans op een miskraam. Onze eerste zwangerschap heeft een prachtige meid opgeleverd, de tweede keer was het HCG beduidend hoger en dat is geeindigd in een missed abortion. Zegt dus helemaal niks!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mvm komt rond een uurtje of 11 bij mij langs...

Ik ben dmv ICSI zwanger geraakt, dus had me meteen aangemeld. Nu belde ze gisteravond dat ze langs wilde komen en wanneer ik kon. Ik zei dat ik op maandag en dinsdag vrij was en toen vroeg ze of ze dan vandaag mocht komen...

Ik zei dat het prima was, maar dat ik gehoord had dat die testen wel veel hcg nodig hebben...en dat ik dus nog maar 4 weken en 5 dagen was! Ze zei dat ik niet in paniek moest raken als de test licht was, dat ze dan een testje achterliet die ik wat later kon doen.

Maar toch maak ik me druk. Heb vanmorgen nog een keer met kv 2 voor 5 euro getest en de streep is donker, maar niet net zo donker als de controlestreep...en daar heb je maar weinig hcg voor nodig...

Zou blij zijn als het zover is...bbbrrrr...

Jullie hadden trouwens echt mooie testen!

Liefs

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    spannend lieverd!!!

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Je weet me ook overal te vinden he?!?! Haha!

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden de test was super!

Net iets donkerder dan die van Faith. Ben dan ook 1 dag langer zwanger dan zij op dat moment, haha!

Ook hier was de mvm-mevrouw verbaasd, dat ik zoveel hcg aanmaakte en ik mag daarom dit weekend al beginnen...
    Met 5 weken en 2 dagen!

Ben helemaal opgelucht!

Succes met plassen allemaal!

Liefs

Deel Deze Pagina