hoi dames ik wil graag weer studeren. ik heb nu nog een baan die elk moment weg gaat. hier verdien ik boven de ikomensgrens mee wat toegestaan is voor studiefinancering zeg maar. deze baan gaan volgende maand weg kan duo mij hierop afwijzen? of kijken ze pas volgens jaar wat er in dit jaar verdiend is?
sorry ging iets mis. of kijkt duo gelijk wat je verdiend? kan me eigenlijk niet voorstellen want je kan nooit weten hoeveel je totaal verdiend in een jaar. ben bang dat mijn studie hierdoor niet door kan gaan.
De informatie vind je op de site van DUO. Als jij in 2014 stufi aanvraagt mag je max 13.729,- bijverdienen dit jaar. Bijverdienen - DUO - Student hbo of universiteit
ja klopt dat had ik gelezen. maar kijkt duo dan einde van het jaar naar de bijverdienste? of nu? want nu staat natuurlijk nog geregistreerd bij de belastingdienst wat ik verdien maar niet wat ik ga verdienen in 2014 volgens mij mmmm
Wat ik zelf heb meegemaakt is dat ze achteraf naar kijken. Ik ga ervan uit dat ze die gegevens van de Belastingdienst krijgen. Hier een mooie brochure; http://www.duo.nl/Images/8595-13_tcm7-38992.pdf
Ze doen altijd een controle over het gehele jaar. Dus met terugwerkende kracht. Ik kreeg bijvoorbeeld in 2004 bericht dat ik in 2003 teveel had verdiend. Daarom vermelden ze expliciet dat je het zelf moet bijhouden zodat je het tijdig kunt stopzetten. Het is niet zo dat je het bij het aanvragen moet aangeven dat je teveel gaat verdienen. En ik verwacht niet dat je nu al op de maximale bijverdienste zit, in februari.
Normaal gesproken kijken ze altijd naar het inkomen van je ouders. Daarop word de hoogte van je stufi gebaseerd. Daarnaast mag je nog zo een 13d verzamelinkomen zelf hebben om per jaar bij te verdienen. Duo kijkt niet naar dit jaar maar naar voorgaande jaren, geloof dat hun 2 jaar terug kijken.
Wat je hebt geschreven heeft betrekking op een aanvullende beurs. TS vroeg informatie over bijverdienen en wanneer DUO hiernaar kijkt of ze evt teveel heeft bijverdiend.
Ja dat klopt zie ik nu, maar ik neem aan dat ts ook een aanvullende beurs nodig heeft anders is het erg moeilijk om rond te komen