Onaangename verrasingen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mammie83, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Hoi meiden,

Ik weet niet waar ik deze vraag neer moet zetten, dus probeer het gewoon even hier ;)

5 Juni 2012 ben ik bevallen doormiddel van een keizesnede van onze jongste en 3de kindje. Het was alles behalve `normaal`. Ik baalde al ontzettend dat ik een keizersnede kreeg en vlak na de keizersnede kreeg ik een hele heftige bloeding (bijna 3ltr) en lag dus ipv met mijn kind in mijn armen, aan infusen, beademing en ga zo maar door...ik wilde dit alles dan ook zo snel mogelijk vergeten...

Nu is er voordat ik de keizersnede kreeg mij de vraag gesteld of ik eventueel direct gesteriliseerd wilde worden tijdens de keizersnede, mijn vrage waren uiteraard of dit kon en of er extra kosten aan verbonden waren, nee hoor mevrouw, is voor ons juis beter omdat de boel toch al open ligt. Oke, nou graag dan maar (ivm ectropion en allergie voor condooms geen andere keuze voor anticonceptie en 3 gezonde kids!)

Nu een nota ontvangen van bijna 4000 euro!!!! Voor de sterelisatie??? Verzekering gebeld: u bent tot 300 euro verzekerd (nou daar heb je wat aan) ziekenhuis gebeld, ging het uitzoeken en s'middags terug gebelt: Ik heb niet zo leuk nieuws mevrouw, u moet dit bedrag "gewoon"betalen....:$

Zijn er dames die zoiets of een soort gelijk iets hebben meegemaakt?

Ik ben niet van plan dit te gaan betalen, er worden mij ruim 3700 euro ziekenhuiskosten in rekening gebracht en de sterilisatie zelf kost me 333 euro ;)

Lieve groet,
    Een radeloze mammie

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Is die 4000 euro alleen voor het steriliseren???? dat klopt niet hoor...laat het ziekenhuis een gespecificeerde rekening opsturen...zodat je uit kan zoeken wat er wel bij hoort en wat niet...wat er niet bij hoort hoort bij de keizersnede en moet gewoon vergoed worden...wat er wel bij hoort kun je optellen en wat je over je 500 vergoeding zit moet je wel betalen....maar 4000 euro echt niet!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dan hebben ze bij de nota vanuit het ziekenhuis een verkeerde declaratiecode gebruikt en alles onder het mom sterilisatie gezet. Dat is overduidelijk niet juist en ze dienen dat aan te passen. De verzekering kijkt alleen maar naar die codes bij de declaratie.

Deel Deze Pagina