een tip van schoonmama.. werkt echt SUPERRR (weet niet of t al genoemd is.. heb niet alles gelezen..).. Mottenballen in de deksel plakken.. maden en vliegen zie je dan niet meer.. succes verzekerd...ideaal!!!!
Inderdaad het deksel een klein stukje open laten staan. En alles wat je erin gooit in zakjes dichtgeknoopt, dan heb je gegarandeerd geen last van maden en de stank valt ook mee omdat de kliko constant een stukje openstaat is het niet zo'n broeierige zooi binnen.
Wij doen altijd een stuk of 3, 4 mottenballen in een oude pantykous en hangen die in de bak. Geen vlieg die er nog in komt, dus ook geen maden!
mss een hele stomme vraag maar waar kun je mottenballen kopen? heb die dingen nog nooit in huis gehad.
Hee!! Leuke tip van die mottenballen! Wij hadden ze vorige week in de groene container, wat klimop ( hedera) in de kliko en ze waren (ECHTWAAR!!) zo verdwenen!
wij hebben ze nu momenteel ook in de container zitten Alles zit in zakjes en goed dichtgeknoopt dus waar ze op af komen? a.s. maandag word het weer geleegd dus even flink uitspuiten.. ga vandaag gelijk motteballen kopen Hier komt de gemeente trouwens echt niet terug voor een vergeten container..
Ik spuit altijd de bovenrand in met insecticide. Een cm of 15. Mochten er dan maden inkomen dan vallen die heel hard weer naar beneden
tip! als je vlees weggooid doe dat in een zak met een knoop erin daar komen de vliegen het meest op af en dan krijg je maden
Met het warme weer doen wij ook alles eerst in zakjes, dat scheelt al een hoop viezigheid. Verder hebben wij er een containerreinigingsservice op zitten, dus hij wordt regelmatig schoongespoten. Laatste keer zaten er toch een paar maden op de rand, maar dat was 1 dag voordat ie geleegd zou worden (en ook schoongemaakt). Er zal denk ik niet iemand je container komen legen, daar kunnen ze lijkt mij niet aan beginnen. Ik zou even bellen naar je millieustraat of je hem daar mag omkiepen of niet.