buikgriep en maagkrampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boeddha23, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!

Zoals de titel al zegt, ik lig nu plat met de buikgriep, alles wat erin gaat komt er bijna direct weer uit... Maar het ergste vind ik de maagkrampen...

Nu heb ik van de arts paracetamol zetpil gekregen, emesafne zetpil en regla ph drankje, wie heeft hier ervaring mee, of heeft andere tips???

O,ja ben 23 weken zwanger...

Linda

2. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Geen ervaring met de medicatie, maar wel al 2 keer buikgriep gehad in de zwangerschap. Ik probeer zo min mogelijk pijnstillers enz in te nemen omdat het toch ook bij t kleintje aan komt. Hier zijn meningen over verdeeld hoor en zeg ook niet dat jij t niet moet doen!
    Maar ik heb het gewoon echt uitgeziekt en de last over me heen laten komen, hoe vervelend en pijnlijk ook. Buikgriep is altijd vervelend, maar meestal duurt het ook maar een paar dagen en is t ergste voorbij.
    Lekker warme douche nemen, warme kruik in bed, bak naast t bed en sterkte meid!

3. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb met 7 weken buikgriep gehad. Lag van 21.00 uur tot 12.00 uur de volgende dag over te geven elke 15-30 minuten. Heb toen ook de emesafne zetpil, gehad van dokter en dat hielp na een paar uur. Die zijn speciaal voor zwangere die veel overgeven.
    Had ook veel last van buikkrampen. Zat er erg over in en blij dat ik met 9,5 wk een echo kreeg.
    Je kan altijd de vk bellen als je je zorgen maakt!En vooral goed water drinken, ook al moet je spugen. je spuugt echt niet alles uit ook al denk je wel. Pas op voor uitdrogen!

5. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi, ik ben een paar weken terug ook zo ziek geweest. Een week lang niets kunnen eten zonder uit te spugen en aan de diaree. Ik heb de zetpillen ook gehad. Ze werktem wel. Ik kon dan wat te drinken binnen houden. Enige wat er op zit is uit te zieken! Niet opbeurend maar nu, 3weken later, zijn nog steeds mijn darmen van slag. Veel pijnlijke krampen en diaree. Ja, balen joh! Het heerst!

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    k had mijn zorgen trouwens geuit aan VK en die stelde me gerust dat kindje genoeg binnen krijgt die neemt de reserves wel en pakt wat hij nodig heeft. Is alleen voor mama erg zwaar!

Deel Deze Pagina