anijs eten tijden prille zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Ligakoekjuh, Feb 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    ik heb het helemaal benauwd .. ik ben nog maar net zwanger maar de afgelopen dagen heb ik heel veel beschuit met muisjes lees Anijs gegeten had daar zoon trek in en heb het dus veel gegeten... nu gelijk weg gegooit want lees dat het schadelijk kan zijn en beter helemaal niet eten tijdens zwangeschap ik baal heel erg nu :$:$ ik wist dit niet
    baal er zo erg van en hoop zo dat het geen invoed heeft op mijn prille zwangerschap

2. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Het wordt aangereden om bepaalde kruiden, waaronder anijs, tijdens je zwangerschap met mate te gebruiken.
    Helemaal niet tijdens de zwangerschap is dus niet waar.

Ik zou me er eerlijk gezegd niet teveel zorgen over maken, zeker niet zo in het prille begin. Als je je echt zorgen maakt, kun je je verloskundige even bellen. Zij zal je vast gerust stellen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat is heel veel? Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen hoor. Anijs kun je in normale hoeveelheden gewoon eten (zie voedingscentrum).

4. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb meer dan een halve pak muisjes gegeten in 1 week tijd dus gemiddeld beschuiten met muisjes per dag...
    ik ga zo de verloskundige bellen om me daar aan te melden en dan vraag ik het gelijk.
    oke nee ga me niet te veel zorgen maken dat is natuurlijk ook niet goed maar pff shrok zo erg !!

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me niet zo veel hoor, als je die muisjes ontdoet van het anijs, heb je het denk ik over max een theelepeltje anijs per beschuit. Over kaneel zeggen ze ook dat je het met mate moet eten, maar zolang je geen potje per dag eet, is er echt niks aan de hand. Gewoon een stukje appeltaart met kaneel kan dus echt prima, en zo zal het met anijs ook wel zijn.

6. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, heb net mijn verloskundige gesprokken zij zei hetzelfde kan geen kwaad natuurlijk ik moet er niet mee door gaan. af en toe kan idd geen kwaad gelukkig
    bedankt voor alle reacties
    liefs

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik sluit me aan bij de rest hier en voeg eraan toe; als je nog heel pril zwanger bent, is de placenta nog niet gevormd dus wat je kindje dan binnenkrijgt is ook nog eens minimaal.

Share This Page