Continu door braak bloeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Followyourdreams, 2 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hoi allemaal ,

    Ik heb nu de 1e week van mijn 3e pil strip op , achter elkaar door geslikt zonder stop week ivm PMS klachten .

    Nu kreeg ik voor ik al met de 3e strip begon iets door braak bloeding , ik ben gewoon met de 3e strip begonnen want ik dacht het gaat wel over en ik wou liever gewoon door slikken om mijn klachten te kunnen blijven onderdrukken .

    Echter blijf ik nu bloedverlies houden elke dag opnieuw dus loop nu constant met tampons in omdat ik geen zekerheid heb dat ik niet ga bloeden ..

    Is dit normaal ? Kan ik gewoon door blijven slikken of moet ik nu direct stoppen of na deze strip een stop week inlassen ?

    Ben benieuwd na ervaringen !
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ja hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op doorbraakbloedingen....

    Je kan natuurlijk doorgaan maar dikke kans dat je een beetje blijft ‘aanmodderen’ tot je een volledige stopweek hebt gehad. Ik stopte zelf ook altijd bij doorbraakbloedingen, dat was de ene keer na 2 strips, de andere keer na 5 strips. Na de stopweek was het bloeden ook gewoon klaar.
     
  3. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Je leest wel eens in de krant dat je de pil constant kunt doorslikken, maar dat is een fabeltje. Na een bepaald aantal strips komt je menstruatie alsnog door. En wat vervelender is: totaal onverwacht. Je weet ook nooit hoe lang de bloeding zal blijven duren. Ik kan twee strips na elkaar slikken, een vriendin van mij drie, maar dan is het over. Als je zo ver bent gegaan dat je een doorbraakbloeding krijgt, zit er niks anders op dan alsnog een stopweek in te lassen. Niet erg fijn als je net je pil 'getimed' hebt rond een vakantie. Beter voorkomen dan genezen dus, en na 2-3 strips zeker stoppen.

    PS lange tijd een tampon blijven dragen om een doorbraakbloeding op te vangen is geen goed idee i.v.m. TSS!
     

Deel Deze Pagina