Hallo allemaal! Ik zit echt met een probleem, ik ben 10 weken zwanger en heb al vanaf de bevruchting (niet overdreven) een verstopte neus, zo verstopt dat ik er benauwd van word en toch xylometazoline moet gebruiken.. Heb alles al geprobeerd.. Vicks inhaler, zoutoplossing, dampo, nasonex.. Alleen xylo helpt! Aleen zit ik er nu al 7 weken aan ((( maar anders kan ik gewoon niet leven!! Wie heeft dit ook of herkent dit?? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt
ik heb dat ook heel erg alleen ik heb dit ook altijd al gehad voor mijn zwangerschap en heb een neus inhalator (ik weet even niet meer hoe het heet) gekregen van de kno arts en deze kan ik dan gebruiken zodra ik merk dat ik verkouden wordt en dat helpt wel hopelijk ben je er snel van af groetjes
Wel even oppassen hoor. Je mag niet alles gebruiken tijdens zwangerschap! Door de zwangerschap zwellen je slijmvliezen op. Dat kan het verklaren. Ik heb ooit van iemand gehoord dat voldoende drinken kan helpen. Heb ik zelf geen ervaring mee.
Heyy, bedankt voor je reactie.. Ik ben ook bij de arts geweest heb ik nasonex gekregen maar dat helpt echt niets ik ben het echt zooo zat. Ook heb ik salbutamol tegen de benauwdheid... Pfff
Ik heb het ook gehad vorige zwangerschap. Nu gelukkig van gespaard gebleven. Ik kon er toen ook niet veel aan doen hoor. Enkel neusspray (fysiologisch water) gebruikt mr hielp niet echt. Na verloop van tijd had ik ook nog last van snurken 's nachts. Neus zat volledig dicht. Ik sprak ook volledig door mijn neus. Heeft tot een paar maand na bevalling geduurd tegen dat mijn neus terug wat 'open' was.
Sorry hier helaas geen positief nieuws voor je, al vanaf een week of 6 zwanger zijn zit mijn neus verstopt, nu de afgelopen 9 weken nog verkouden erbij ook nog, nu heb ik mijn oren dicht zitten, maar helaas allemaal niets aan te doen behalve bevallen zodat de slijmvliezen weer slinken..
Oke ( dus er zit niets anders op dan bevallen.. Nou ja ik ben dus iig niet de enige met een verstopte neus . Bedankt voor je reactie
Helaaas nou ja we krijgen er iig iets moois voor terug, maar het is echt lastig! Ik heb het in mijn vorige zwangerschap ook niet gehad.. Zo zie je maar dat elke zwangerschap anders is toch bedankt voor je reactie en succes met de laatste loodjes
Hoi, Hier helaas ook hetzelfde verhaal. Ook vanaf het begin. Ook regelmatig echt verkouden maar tussen door verstopte neus. Vooral 's nachts. Ik gebruik zoutoplossing dat helpt om in slaap te vallen maar als ik wakker word is mijn neus weer net zo dicht. Helpt dus niet echt. Helaas, zit niks anders op. Ene nacht gaat het wel beter dan de andere. Soory, geen positief verhaal voor je. Ben bang dat het bij mij gewoon tot na de bevalling zo blijft. HEt komt inderdaad door de verdikte slijmvliezen in je zwangerschap. Je kan ook babyneusspray proberen, daar zit veel minder in dan de gewone neusspray maar toch iets, misschien dat dat iets helpt?
Ik ben pas 10 weken zwanger, ik hoop echt niet dat dit tot de 40ste week duurt.. Van zoutoplossing raakt mijn neus helaaad nog meer verstopt.. Heel erg bedankt voor je reactie, het doet me toch goed om te weten dat ik niet de enige ben met dit kwaaltje groetjesss
Ik gebruik flixonase mono dosis die komen beter aan dan spray en daarnaast ook nog vaak xylo ik pak dan wel de 0,5 Maar anders inderdaad te erg benauwd
De mijne heet rinocort ik kreeg van veel andere zoals nasonex een bloedneus gelukkig werkt die rinocort wel goed bij mij en deze mag ook in de zwangerschap gelukkig
Ik heb 8 jaar aan de xylo gezeten..vette verslaving! Maar het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik hem meteen de prullebak in gegooid. Het is echt niet veilig voor je kind. Ik heb echt liever slapeloze nachten (die ik nu ook heb) dan dat ik me kindje wat aan doe. Dus probeer aub te stoppen. Gewoon doorvragen aan je arts als het niet helpt. En voor zo ver ik weet mag baby neusspray ook. Maar ook die gebruik ik niet. Ik hoef die troep niet. Nu na bijna een week gaat me neus open..Soms slaat die dicht maar het boeid me echt niet. Ik blijf volhouden!
En zelf 0,5% xylo mocht ik van de artsen hier niet meer gebruiken. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Probeer eens de neusspray en pilletjes van dr vogel en/of weleda. Die mogen tijdens de zwangerschap en helpen bij mij goed!
Hallo lieve dames! Allemaal bedankt voor alle advies en tips. Ik denk dat ik gewoon de pech heb dat niets helpt jammer.. De dr vogel spray met methol heb ik ook al in huis.. Ik lees verschillende verhalen over de xylo neusspray, zelf gebruik ik ook de kinderdosering en probeer het echt te beperken tot 1 voor de nacht.. Het is voor mij gewoon heel moeilijk om het niet te gebruiken, ik raak heel snel benauwd en natuurlijk heb ik het beste voor mn kind, maar het werk gaat door en heb hier nog een kleine rondlopen. Ik hoop echt dat het straks minder word