continu harde buik en menstruatiepijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammied, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hallo,

Zou graag willen weten wat dit zou kunnen zijn...

Heb al sinds een paar weken constant een hele harde buik, gaat ook nooit weg! Verder niet echt pijnlijk alleen wel oncormfortabel gevoel.
    Ook heb ik vaak in vlagen een menstruatiepijn in mijn onderrug, pijnlijk stuitje als ik even heb gezeten...Ben nu precies 27 weken dus lijkt me erg sterk dat het indaling is...heb ook weleens steken onderin en een zwaar gevoel. Dit is mijn 3e kindje, maar mijn jongste is nu bijna 10 dus er zitten wel wat jaren tussen. Verder ben ik niet overactief, want ben veel moe ook. Heb ook reuma en artrose waardoor ik al niet teveel kan doen op een dag. Heb het sinds deze week ook vaker benauwd...Wat zou dit kunnen zijn?
    Hoop op een reactie. Dank je wel alvast :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mammied,

het klinkt echt als een 3e kindje. Hoe vaker je lichaam zwanger is, hoe meer en eerder en vaker de klachten kunnen ontstaan zoals jij ze beschrijft. Je baarmoeder raakt eerder geprikkeld waardoor deze hele dagen hard kan zijn. Niet alleen door jouw activiteit, maar ook door bewegingen van het kindje. Rust en warmte zijn vaak de enige manieren om het iets rustiger te laten worden. En laat je urine gewoon maar eens even checken; niet dat je een blaasontsteking aan het verwaarlozen bent zonder dat je het weet. Op zich ga je nu een aantal weken van groeispurt van de kleine in, dus ik denk dat de harde buiken nog wel even zullen blijven helaas. Het kan ook al wel door indaling zijn trouwens; je kindje kan door de ruimte door de andere zwangerschappen in en uit je bekken wippen; niet gevaarlijk, maar wel vervelend. En benauwdheid is ook vaak te relateren aan de harde buiken; je buik is vol door de druk en die kun je helemaal in je longen voelen. Er zit niet veel anders op dan toch echt goed op je rust te letten en evt minder te gaan werken, want je moet nog even!

Groetjes BRigitte

3. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Heel erg bedankt voor de reactie.

Ik zal dus nog meer moeten rusten haha... ja ik moet idd. nog even dus hopen dat het dan niet heel veel erger zal worden dan dit.
    maar ach,ik weet nu wel wat het is, en het is nog maar voor een paar weken. bedankt :)

Deel Deze Pagina