vraag m.b.t. intake kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Quiliana, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi Hoi

Hier even een vraagje, ik werd vanmorgen gebeld door de kraamzorg..

Weet even niet wat ik het beste kan doen. We hebben namelijk afgesproken in week 47. (26/11)

Maar in week 48/49 krijgen wij de sleutel van ons huis...(hoeven alleen te schilderen/schoonmaken en inrichten that´s it)

Ik heb wel alles in huis voor de baby, (op enkele dingen na) maar omdat we gaan verhuizen zit alles in dozen verpakt en de meubels staan opgeslagen...

Is het zinvol om dan een gesprek te hebben? of kan ik hem beter verzetten naar bijv. week 50 zodat alles wel in orde is...??

Heb eigenlijk ook totaal geen idee wat ik me bij zo´n gesprek moet voorstellen, geeft ze alleen inlichtingen of komt ze ook gelijk kijken of alles in orde is??

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zou de afspraak gewoon laten zoals ie nu is. Bij mij kwamen ze niet 'controleren' of ik alles op orde had, maar was het meer een gesprek waarin ik uitgelegd kreeg wat ik kon verwachten van de kraamzorg en waarin ik kon vragen wat ik nog wilde weten over wat ze komen doen.
    Zo bespraken we hoeveel zorg ik zal krijgen, wat ze precies komen doen, wat ik van ze mag vragen en wat ik niet van ze kan verwachten. Of er huisdieren in huis zijn (ivm mogelijke allergie bij kraamhulp), of ik er bezwaar tegen heb dat de kraamhulp rookt, dat soort dingen. Binnen 20 minuten stond ze weer buiten.

Er werd niet gekeken of we alles al hadden, ik kreeg nog een uitzetlijst van de kraamzorg, met de mededeling dat alles wat daarop stond in huis moest zijn.

3. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je het beste even het kraamzorgbureau bellen om te vragen wat zij handig vinden, bij mij vroeg ze enkel wat ik had, en niet of ze het mocht zien. We hebben dan ook alleen aan de eettafel gezeten en formulieren ingevuld e.d. en daarna is ze weer weggegaan.

Het enige wat ze deed was informatie geven en vragen, maar misschien verschilt dit wel per bureau.

4. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de afspraak gewoon laten staan hoor. Je krijgt gewoon wat info en als je vragen hebt kan je ze aan haar stellen. Ze hebben bij mij niet eens het kamertje gezien. Als het goed is heb je een informatieboekje waar alles in staat wat je nodig hebt.

5. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Bedankt voor de reacties, Ik zal er morgen even over terugbellen even kijken wat zij zeggen/vinden. Ik was vanmorgen aan het werk dus ik had ook niet echt de tijd om door te vragen..

Ik dacht doe hier alvast wat voorwerk... Maar zoals jullie al benoemen heb ik eigenlijk niks om mij zorgen over te maken...
    behalve dan dat die aannemer een beetje opschiet

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gewoon laten staan die afspraak. het is echt niet meer zo dat ze komen controleren of dat je alles in huis heb. ze informeren meer naar je wensen enz. bij mijn eerste waren ze mij vergeten en kreeg ik een intake via de telefoon. ze zijn nooit langs geweest.

7. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik zou de afspraak ook gewoon zo houden. Bij ons was het ook alleen een gesprek over het verloop van de kraamweek en onze wensen. Ook konden we alles vragen wat we nog wilden weten.

Bij ons is ze op mijn verzoek wel even boven wezen kijken. Ik heb ons wiegje opgeknapt, maar wilde weten of dit nog wel aan de eisen voldeed. Toen we boven waren viel het haar op dat onze trapgat smal is en de kozijnen boven ook zo zijn dat als ik bij een thuisbevalling naar het ziekenhuis moet ik dus niet door de ambulance van boven gehaald kan worden. Moet dus beneden bevallen als ik dat wil. Hadden wij nooit aan gedacht. Dus ze kijken alleen maar als jij ergens vragen over hebt.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de kraamzorg even bellen en vragen wat zij liever hebben.
    Succes!

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    gewoon zo houden de afspraak, ze gaan niet controleren, of boven kijken ed. ze stellen je alleen maar de vragen en moet jij antwoorden of dit klopt of niet ect.

Deel Deze Pagina