seband, zetpillen, niets helpt tegen misselijkheid.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Littlejoy, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Volgens mij heb ik alle trucjes geprobeerd nu.
    De misselijkheid is soms weg en dan geniet ik van mijn zwangerschap.
    Maar zoals vandaag, de hele dag door.
    Houd nauwelijks iets binnen.
    Morgen naar de verloskundige voor het eerst en maar eens vragen of zij nog tips heeft.

2. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Haal maar eens antagel, kun je zonder recept halen en mag je gewoon nemen als je zwanger bent

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Vraag de huisarts om Emesafene, bij mij mocht de vk niets voorschrijven en moest het of via de ha of via de gyn. Bij mij hielp de Emesafene aanvankelijk niet maar bij veel mensen werkt het wel, en anders zijn er ook nog andere medicijnen.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Mij werd de gember thee of gember zuigtabletten aangeraden voordat ze met de medicijnen wilde beginnen. Gelukkig hielpen de zuigtabletten erg goed.

Hoop dat je snel geholpen wordt hiermee.

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Het enige wat mij hielp in het begin is af en toe een slokje coca cola tussendoor. Geen liters op een dag drinken natuurlijk, maar ik had een klein flesje in mijn tas en nam dan af en toe een slokje. Dat heeft mij door de eerste 12 weken gesleept. Daarna was het gelukkig over!

6. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Bij mij help rooibos thee ook redelijk goed. Sterkte verder!

7. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Welkom in de wereld van hypermesis gravidarum. Wil je niet afschrikken maar ook ik heb dit gehad vanaf de 8ste week tot de 27ste en inderdaad niets hielp. Moest er maar mee leren leven en zorgen dat ik wel genoeg vocht binnen hield. Wat natuurlijk ook moeilijk is. Heb zelfs een week in het ziekenhuis gelegen (vanwege uitdroging) met emesafene en primperan maar ook dit hielp maar even.

Ik ben nu even eerlijk en hard tegen je omdat ik dat zelf gemisth
    heb. Iedereen deed maar alsof het wat ochtendmisselijkheid was wat over zou gaan na 12 weken. Nou niet dus, en dit gaf mij steeds het gevoel alsof ik mij aanstelde. Terwijl toen ik ging zoeken op de naam, mij ineens heel veel duidelijk werd!!

Ook bij het kopje gezondheid is hier een topic over met evt tips enz van lotgenoten.

Hoop uiteraard dat het bij jou niet zo erg is, en na de 12 weken over is!!

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik wil je hierbij even heel veel sterkte wensen!

Heb zelf maar 1x overgegeven, maar dat kwam doordat ik smorgens een lege maag had en ik een grote plons koud vruchtensap erin gooide...was maag niet zo blij mee ;)
    Heb wel het misselijke gevoel gehad, vooral sochtends en smiddags vlak voor de maaltijd. Tussendoor ging het wel. Ik heb seaband gember zuigtabletten gebruikt(soms neem ik er nog wel eens 1). Deze hielpen mij tegen dat vervelende gevoel. Maar of het werkt als je echt veel moet overgeven weet ik niet.

Paar kleine tips waar je misschien wat aan hebt; zorg er voor dat je lichtverteerbaar voedsel neemt, en vooral niet eten omdat het zogenaamd moet! Daar wordt je alleen maar beroerder van. Mss potjes olvarit een idee? of appelmoes, kinderkwark. Om zout tekort aan te vullen kun je drinkbouillon van Knorr gebruiken(tuinkruiden). Mij hielp het om kleine beetjes te eten, verdeeld over de hele dag. Oja, en appel hielp mij ook tegen dat misselijke/lamlendige instortingsgevoel in de namiddag. Drink geen ijskoud water en begin je dag met warme thee.

Hoop dat je snel opknapt!

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Er is ook een medicijn ''Emesafene'' die je kunt krijgen op recept van je huisarts.
    Echter mag je hier niet bij auto rijden, dit staat in de bijsluiter.
    Dit heeft mijn huisarts mij voorgeschreven in het begin van mijn zwangerschap, ik was dag in dag uit misselijk en deed niets anders dan overgeven.
    Heb ze uiteindelijk niet genomen, ivm de bijsluiter met autorijden. Werk in de thuiszorg dus geen autorijden was voor mij geen optie.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik moet zeggen dat ik die 12-weken-grens ook echt niet geloof hoor..Ik slik nu nog steeds 2x per dag Emesafene, als ik ermee stop, ben ik gelijk weer zo misselijk als wat. Ik blijf het wel proberen hoor, maar het moet wel dragelijk blijven.

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Als je stopt met die medicijnen dan begint de misselijkheid gewoon weer opnieuw..... DAt klopt

Ik denk dat je er ook verder weinig aan kunt doen dan hopen dat het snel weg trekt!

Deel Deze Pagina