continu harde buiken in rust, baarmoedermond iets verstreken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukjesmama, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vancht opgenomen geweest, voelde de baby amper. An de ctg en de hartslag was steeds tussen de 160 en 190, iets aan de hoge kant. Had ook continu harde buiken. Uiteindelijk bleek dat de baarmoedermond iets verstreken was en moest ik blijven vanacht.
    Vanochtend was de hartslag beter, harde buiken bleven. Echo was ook oke, ons kindje woog nu al 7 pond met 34.3. We weten dat ukje voorligt. Ik mocht naar huis toe. De harde buiken was niet erg zij de gyn, zolang het geen pijn deed. Ik had altijd begrepen dat veel harde buiken in rust niet oke was. Ze zei ook, het kan nog weken duren maar het kan ook doorzetten.
    Ben benieuwd of er meer vrouwen ervaring hebben met harde buiken in rust en de baarmoedermond die iets begon te verstrijken. Heeft het toen doorgezet of nog lang geduurd voordat de bevalling op gang kwam. Vind het wel btje spannend nu hoe of het zal doorzetten. Straks om 18:00 nog weer een ctg.

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor!

Hier met 30 weken bevallen de vorige zwangerschap. Geen rust gehouden, geen harde buiken maar ineens begonnen de weeen. Heb het nog wel 3,5 week volgehouden, rust gehouden maar toch zette het uiteindelijk door.

Nu lig ik al 2 maanden plat. Mijn bmm was eerst prima, maar de laatste weken is hij weer aan het verstrijken, hij is nu 1,6 cm ongeveer.. Hier dus ook de vraag wanneer gaat het doorzetten.. zeker met mijn verleden van de vroeggeboorte. Iedere dag is er hier 1 dus we blijven positief maar het plat liggen is wel zwaar.

Hoe veel cm was jouw baarmoeder mond nu?

3. spannend! Bij mijn eerste begon het met 24 weken, maar ik ben pas bevallen met 40 weken. En al die tijd harde buiken gehad, continu, om de 2/3 minuten. Het verschilt in mijn ervaring per persoon, of de harde buiken iets doen of niet. Bij mij was er wel verstrijking (25 mm zat ik op) maar er gebeurde verder niks. Nu heb ik al harde buiken sinds week 18 ongeveer, maar er is nog niks verstreken. Na 34 weken wordt er sowieso niet meer geremd, en 7 pond is al heel netjes (al meer dan dat mijn dochter woog met 40 weken haha), ik denk vandaar ook de reactie van de gyn. Probeer je niet te ongerust te maken, dat scheelt hier vaak ook al flink wat harde buiken ;) Succes met de laatste loodjes!

4. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb met 33,3 weken in het zh gelegen. Ook veel harde buiken maar ook buikkrampen. Bij mij bleek baarmoedermond verweekt, nog wel 2,3 cm lang. 2 dagen aan de weeen remmers gelegen en longrijpingsspuiten gehad.
    Na 4 dagen mocht ik weer naar huis. Nu nog steeds veel harde buiken zelfs als ik me omdraai in bed.
    Moet regelmatig aan de CTG en nu wekelijks naar gyn. Vind het zelf ook erg spannend. Ze zeggen in het zh wel telkens dat ik moet bellen bij buikpijn en als ik het kindje minder voel bewegen.

Veel sterkte! Ik hoop dat je kindje nog even blijft zitten!

5. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, fijn.
    Allemaal verschillende verhalen. Ik moet ook maar gewoon afwachten. Ik weet niet hoever het verstreken was vanochtend. Ik moest in ieder geval vanochten mijn medicatie laten staan van de arts die had gekeken. (mijn medicatie moet voor de bevalling gestopt worden) Nu inmiddels wel de medicatie genomen omdat ze er niks van kunnen vertellen hoe verder.
    Ik ben gewoon verbaasd dat regelmatige harde buiken in rust oke zijn. Ik had altijd anders begrepen.
    Nu zo weer aan de ctg, gelukkig voel ik de kleine weer goed, das heel fijn.

6. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ben toch benieuwd wat ze straks zeggen?! Hier ook 34,3 weken en de kleine werd hier op 2 kg geschat dus uh het gewicht van die kleine is dus inderdaad ruim voldoende. Hebben ze al eens gesproken over eerder bevallen vanwege de grootte en het gewicht? OF laten ze alles nog op hun beloop?

7. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word sowieso 2 april ingeleid.

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hier heel veel harde buiken ook in rust, maar geen idee of het iets doet. Al 2 weken last van, volgens gyn wel voorwerk maar ik moest het meer als oefenen zien...

9. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ctg van kleine gelukkig goed. Zelf om de 5 minuten harde buiken. Nu naar huis toe.

10. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje al twee weken continu harde buiken. Echt hele dag door?

11. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Zondags 31.5 s'middags opgenomen na constatering dat mijn bbm 1.9 cm was. Dinsdag om 2.47 uur bevallen met precies 32 weken.
    Geen harde buiken geen weeën. Duurde bij mij dus anderhalve dag tot ik beviel.
    Mijn vliezen braken die nacht en mijn zoontje was er een half uur later.

Echter... Er zijn meiden die het wel redden tot 40 weken dus het zegt helaas niets!
    Tegenover mij lag een meisje dat 24 weken zwanger was met hetzelfde probleem en haar kindje is met 40 weken gehaald.

Luister naar de signalen die he lichaam geeft. Meer rust moet je nu wel nemen!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Rustig aan en het blijft hoe dan ook afwachten, je weet niet hoe het verloopt.
    Bij de eerste 10 wk met weeën in het ziekenhuis gelegen voor ze geboren werd.
    Nu begon het met 9 weken a met harde buiken, met 18 weken echt veel harde buiken en plat op de bank gegaan en met 25 weken weeactiviteit en verkortende baarmoederhals. Toen bedrust moeten houden. Met week 32 ben ik weer rustig aan mijn bed uitgekomen. En nu heb ik dag en nacht weeactiviteit, het rommelt vreselijk. Maar ben toch alweer 35 weken. Je kunt helaas niet van te voren weten hoe het gaat lopen.
    Maar wil je veel sterkte wensen!

Deel Deze Pagina