Antistoffen Negatief. Partner Positief?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door harlene2014, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi all
    ik heb een vraagje mbt antistoffen.
    De verloskundige vertelde me vandaag mijn bloeduitslagen. alles is in orde.
    ik heb bij antistoffen negatief. als die van mijn vriend positief zijn, kan ons kindje die ook positief hebben. Wat gebeurd er dan? "strijden" mijn antistoffen tegen die van haar?
    Zo ja, wat gaat er dan gebeuren?
    met 27 weken word dit weer getest.

alvast bedankt!

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
  3. Veera

Veera Niet meer actief

Vreemd dat de verloskundige dat dan niet even vertelde ;) ik ben zelf rhesus D negatief, vriend positief en dochtertje bleek gelukkig ook positief. Ik kreeg 2 prikken verder is t niks ergs

4. Hapje35

Hapje35 Actief lid

1 aug 2015
    375
    56
    28
    Vrouw
    Als je niet de rhesus bedoelt maar echt antistoffen dan wordt je bloed nu opnieuw getest om te kijken welke antistoffen je precies hebt. De meeste antistoffen kunnen je kindje geen kwaad doen een paar wel vandaar de extra bloedtest.
    Ik ben ook rhesus d negatief maar heb ook p1 antistoffen. Deze antistoffen zijn niet gevaarlijk voor het kindje maar ik heb wel een transfusiekaart gekregen. Mocht ik bloed nodig hebben dan mogen daar geen p stoffen in zitten. In week 27 gaan ze kijken of mijn kindje ook rhesus d negatief is.

Als je het niet heel duidelijk is wat er nu bij je aan de hand is kun je ook je verloskundige bellen. Zij kan je jouw situatie uitleggen. Maar op dit moment zou ik mij niet zo'n zorgen maken.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi allemaal dankjewel voor de reacties. over rhesus heb ik niks gehoord. met 12 weken heb ik mijn bloed laten testen voor de verloskundige. bloedgroep etc. bij antistoffen stond negatief en als het bij mijn vriend positief is kan het vanaf 30 weken tegen werken?
    met 27 weken word dit weer getest.
    Nou ja ik bel anders morgen de verloskundige weer!

Deel Deze Pagina