Verzorging nieuwe tattoo

Discussie in 'De lounge' gestart door 1eKruimeltje, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb maandagavond mijn 1e tattoo laten zetten en ben er echt super blij mee. Heb ook instrukties mee gekregen voor de verzorging ervan.

Hoe hebben jullie je nieuwe tattoo verzorgd?

2. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Zo nu en dan insmeren met vaseline
    Elke tattooshop geeft anders advies na het zetten

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet krabben, de eerste 4 maanden niet in direct zonlicht gehad en in het begin toen er nog een korstje opzat 2x daags gesmeerd met uierzalf.
    Geen kleding gedragen die pluisjes geeft, want daar kan je infectie van krijgen.

4. me83

me83 Niet meer actief

geen schurende kleding erop dragen.. niet met zeep wassen...vet houden tot alle korstjes eraf zijn.. eerste maanden niet ermee in de zon zitten..niet met ongewassen handen eraan komen..

veel plezier met je tattoo!

5. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Behandel de tattoo dan als volgt:

Was de tattoo 2 tot 3 maal daags met een milde, desinfecterende, zeep uit een pompje.
    Gewoon douchen, was je tattoo met blote handen, geen washandje of spons gebruiken.
    Dep de tattoo na het wassen droog met een tissue. Geen handdoek.
    Smeer de tattoo dun in met Bepanthenzalf. Gebruik geen andere zalf en laat andere mensen geen gebruik maken van dezelfde tube.
    Pak de tattoo weer in met huishoudfolie, ook 's nachts. Gebruik voor het vastplakken van de folie huidvriendelijke tape.
    Druppel geen wonddesinfecterende middelen zoals Sterilon of Betadine op de wond.
    Vermijd rechtstreeks contact met kleding en beddengoed. Inpakken met folie + zalf dus.
    Laat je tattoo op z'n tijd "luchten", dan ook Bepanthenzalf dun er op. Alleen luchten als je niks hoeft te doen, bv: relaxen op de bank of computeren. Niet buiten de deur zonder folie.
    Stel de tattoo niet bloot aan de zon of zonnebank (ook niet met een zonnebrandmiddel). Gebruik na de genezingstijd altijd een hoge factor tijdens het zonnen.
    Neem bij extreme roodheid, zwelling, bloeding, pussen, kleurveranderingen van de wond of bij pijn altijd contact op met de huisarts.
    Kort samengevat: je hebt een wond, die moet je goed verzorgen. Wij hebben een mooie tattoo gezet, de nazorg is erg belangrijk voor een goed resultaat.

Zijn er verder nog problemen of heb je een vraag, bel ons dan en wij zullen ons best doen om je van dienst te zijn.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me helemaal aan bij Woezeltje1, alleen zou ik niet te veel "inpakken" een wond moet luchten en niet ingepakt blijven.

7. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

ik moest het alleen in pakken al ik de nacht in ging.
    anders blijft je tatto plakken aan je shirt.zo trekt de inkt in je shirt zei hij :)

8. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd iedereen zegt dus iets anders. Maandagavond moest ik dus om de 10 minuten wassen met alleen water. Vanaf dinsdag een aantal keer wassen. Ik doe dit met een klein beetje unicura zeep. Daarna gaat er bepanthen op. Er is dus verders niks verteld over weer opnieuw folie erop. Het gaat trouwens tot nu toe goed hoor met de genezing. het doet zelfs al bijna geen pijn meer. Maar was dus gewoon nieuwsgierig naar hoe jullie het dus uiteindelijk gedaan hebben.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Zo deed ik het ook alleen dan vaseline erop. Pijn heb ik helemaal niet gehad maar ik werd echt gek van de jeuk en probeer dan maar eens niet te krabben.

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik doe er echt helemaal niets aan. Alleen niet gaan zwemmen ofzo of lang in bad zitten zodat de tattoo onder water is. En als het ging jeuken deed ik er bepanthencreme op. Verder gewoon puur natuur....

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik vraag me toch af wanneer het beste seizoen is voor een tattoo? Als je tattoo niet in de zon of in het water "mag" , vraag ik me af of ik dan niet beter kan wachten? Ja, ik wil ook graag een tattoo haha.

12. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    ik denk dat je tussen de lente en de zomer het beste 1 kan zetten.
    Winter kleed je warm dus tatto kan niet luchten.

ik heb trouwens nergens last gehad van me tatto.

13. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nee, het zegt ook niets natuurlijk. Nu nog uitzoeken hoe de tattoo eruit moet komen te zien haha.

14. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe ook nergens last van. Mijn broertje gaat zijn nieuwe tattoo bewust laten zitten eind september begin oktober ook ivm het weer. Misschien had ik het ook beter een weekje later kunnen doen dan hadden we deze week nog een keer met de kleine kunnen zwemmen. Niet over nagedacht maar ja vakantiestand :D:p.

En voor de nieuwsgierige zal ik ff een fotootje plaatsen

Bekijk bijlage 163168

15. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mooi!!

16. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Als ik dan even dit topic mag gebruiken voor een andere vraag over tattoo`s.
    Hoelang werd jullie geadviseerd niet te zwemmen / zonnen?

Ik krijg namelijk 2 weken voor mijn vakantie een nieuwe tattoo.
    Volgens die man was 2 weken voldoende zonder zon en zee / water.
    Maar hier lees ik hele andere dingen.

17. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

hier idd ook insmeren met bepanthenzalf. Langzaam afbouwen met smeren en dan na 4 weken stoppen ongeveer. De eerste tijd niet direct ermee in de zon zitten en goed schoonhouden.

Verder afdrogen met een handdoek door te deppen, niet door te vegen erover.

18. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wassen met desinf. zeep Unicura, droog deppen, insmeren met bepanthen (hoe vaak weet ik niet meer), geen vaseline:dit dicht af, Zorgen dat er geen wol of zand/vuil op komt, niet inpakken, zoveel mogelijk onbedekt laten... Heb je geen instructies meegekregen van de tattooshop?

19. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Trouwens; mooie tattoo, komt me wel heeel bekend voor, vlgs mij is er hier nog iemand met zon tattoo....

20. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ben normaal niet zo van de namen tattoo, maar deze vind ik wel mooi!

Deel Deze Pagina