Hoi meiden, Ik was eerst zo blij dat ik helemaal geen eetlust had etc. En sinds een paar dagen heb ik continu honger. Dan eet ik gewoon een appeltje of wat yogurt, maar heb niet het idee dat het vult. En ik wil ook niet veel eten omdat ik dan aan ga komen. Ik sta s' ochtends al op met een leeg knorrend maag en moet dan meteen wat eten, anders heb ik het gevoel dat ik flauw ga vallen ofzo. En dat had ik vroeger nooit. En zelfs als ik op bed ga heb ik honger maar ga dan gewoon slapen , niet meer aan denken. Maar is dit normaal? Hebben jullie dit ook gehad???
Hoi! Klinkt heel herkenbaar hoor! K heb bij mn beide zwangerschappen, zeker in het begin, veel gegeten. Als k niet op tijd iets at dan werd k misselijk en beroerd. Als k wel iets at dan ging alles prima. Tis ook wel logisch, ook al is je beeb nog zo klein, er gebeurt nu zo ontzettend veel in je lichaam dat ook veel energie nodig heeft. En gelukkig zijn er genoeg tussendoortjes te bedenken die redelijk gezond zijn. Ik ging zowieso nooit de deur uit zonder iets bij me te hebben, zoals bijv snelle jelle ofzo. K heb ook wel een aantal malen 's nachts zo'n trek opeens gehad dat k echt wel iets moest eten anders voelde k me zo beroerd en kon dan echt niet verder slapen. Sterkte, groetjes Mirjam
Ja ik had ook veel eetlust de eerste 2 weken dat ik overtijd was, daarna ietsje minder en kon ik maar weinig eten. En vanaf week 8 was mijn eetlust weer terug. Maar ik herken dat knorrende gevoel nog in de ochtend!
Ja hoor, hier hetzelfde. Maar ik geef er wel aan toe, anders word ik misselijk. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook en heb er toen ook gewoon aan toegegeven. Het enige waar ik op lette was dat ik dan wel zo veel mogelijk gezonde dingen at. Nu is het wel zo dat ik daar ook vooral trek in dus dat scheelt. Ik eet nu bijvoorbeeld extra (volkoren) boterhammen (wel gewoon belegd), fruit en 's ochtends crackers . De vorige keer at ik ook veel roggebrood met kaas, fruit, rijstwafels, crackers, etc. Maar of ik nou soms 4 boterhammen meer dan anders eet op een dag, ach. Ik ga er altijd maar vanuit dat mijn lichaam wel aangeeft wat het nodig heeft. Net als bij mijn vorige zwangerschap word ik al misselijk bij de gedachte aan vette friet of zware winterkost, dus zo'n vaart zal het niet lopen met de kilo's. Nu heb ik ook al geen zin meer in chocolade, maar ben wel weer verslaafd aan zuurtjes. Vorige keer ben ik in totaal 13 kilo aangekomen en de laatste 1-2 maanden kwam er niks meer bij. Vergeet ook niet dat juist als je net zwanger bent je lichaam super hard aan het werk is en je baby heel hard groeit. Alle vitale onderdelen worden nu aangelegd. Daarom ben je bv ook het eerste trimester vaak vermoeider dan het tweede. Mijn tip is dus: gewoon eten als je honger hebt, je lichaam heeft het nodig.
Ik heb ook weer hartstikke veel (voor mijn doen dan) honger. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik dat ook ontzettend. Mijn advies: Gewoon aan toegeven. Gezonde dingen eten, zoals fruit, ontbijtkoek, evergreens etc. Het is heel logisch dat je meer honger hebt, je lichaam is hartstikke hard aan het werk en er groeit een heel mensje op jouw energie. En dat je aan gaat komen zou ik maar aan wennen, want dat is nou eenmaal normaal tijdens een zwangerschap.
Hoi, Ik moest echt heel veel eten vooral de eerste weken om maar niet over te geven. Gingen vaak 6 a 8 boterhammen op een dag doorheen + avondeten. En daarvoor at ik echt niet zo veel. Als ik mijn maag begon te voelen redde ik het niet met een schaaltje yogurt of fruit want dan kwam dat er na een half uur weer uit. Alleen als ik een donkeren boterham at bleef het er redelijk in. Je lichaam moet heel hard werken, geef je eraan over maar sla niet door met snoep en zoetigheid. Ik was ook bang om heel erg aan te komen en dan bedoel ik 25 tot 30 kilo maar ben nu 12 kilo aangekomen dus heel normaal voor een zwangerschap.
hier gaat de extra honger met golven, en ik geef er ook gewoon aan toe hoor! Vorige week ook weer zo'n week waarin ik in plaats van de twee volle borden avondeten die ik normaal eet (ik eet altijd al als een bouwvakker ) gewoon nog een derde bord vol schepte. En ook nog maar 8 kilo aangekomen. Ik denk altijd dat als je lichaam om wat extra vraagt je het wel nodig zal hebben, toch?
Ik herken dit ook! Eerste 20 weken heel misselijk geweest en ik kreeg toen ook niks naar binnen. Was zelfs 7 kilo afgevallen. Nu de misselijkheid weg is, eet ik als n malle haha. De 7 kilo is er ook weer bij. Ik geef er gewoon aan toe hoor, want slapen en opstaan met een rammelende buik is echt geen pretje. Je lichaam vraagt er niet voor niks om toch?! Eet echt wat ik lekker vind soms is dat een frietje of soms lekker veel fruit, ligt er maar net aan waar ik zin in heb. En wat er in huis is natuurlijk!
ik had en heb het nog steeds haha..aan het begin veel misselijk en 2 keer per dag overgeven en als ik het gevoel had dat ik misselijk werd moest ik wat eten..dat hielp vaak wel..dus ondanks het overgeven kwam ik toch ook aan...en toen ik na 13 weken niet meer misselijk was..was het feest hahaha..maar moet zeggen dat ik niet echt snaaibuien heb maar moet wel minstens 6 tot 8 boterhammen per dag eten en tussendoortjes..zoals een banaan of mandarijnen..en dan heb ik weer een week trek in patat..en dan merk ik dat ik daar weer genoeg aan heb en weer meer behoefte heb aan groente en aardappelen.. ik geef me er ook gewoon aan toe en maak me geen zorgen over de kilo's als je maar genoeg voedingsstoffen binnen krijgt.