Innesteling hoe ziet dat er uit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zoetjes, Jun 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Ik heb een vraagje. Ik ben gisteren bij een spoed vk geweest vanwege wat bloedverlies. Niet maandverbandwaardig maar voldoende om mij ongerust te maken.

Nu heeft ze een echo gemaakt en op de echo zagen we dat er genoeg baarmoederslijmvlies zat. Verder was er niks te zien. Cyclus gezien ben ik 6 wkn en 4 dgn (21 april), maar eisprong gezien 5 wkn en 4 dgn (13 mei).

Zij zei dat wat ze zag op de echo ook nog de nestelingsperiode kon zijn. Maar ik had meer t idee dat ze niks lulligs wilde zeggen. Ik kan me nog herinneren dat ik voor mijn jongste ben geweest met 4wkn en 3 dgn ivm een aanrijding (standaard check daarna voor zwangeren), en daarvan al een kleine holte te zien was.

Dus mijn vraag: heeft iemand enig idee wat je behalve slijmvlies nog meer moet kunnen zien rond de innesteling? En kan die innesteling nog steeds bezig zijn met 5 weken? Wat zagen jullie op een vroege echo?

2. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Hoe lang een innesteling duurt weet ik ook niet, maar toen ik met 6 wkn bloedverlies had, noemde de gyn het ook zo. Baby zit al wel "vast", maar groeit snel en allerlei dingen ontwikkelen in je bm (wand)...dooierzak, placenta, navelstreng in ontwikkeling. Bloedverlies hoeft dus niets te zeggen, maar dat weet je al. Mijn eerste echo was met 6-1, dus ik kan niets zeggen over 5 wkn. Heb wel verschillende foto's voorbij zien komen hier....soms niets te zien, soms vocht-vruchtzakje-stip (moeilijk te omschrijven)

3. Tijdens en na je eisprong (dus ook tijdens de innesteling) is je baarmoederslijmvlies dikker. Als het embryootje zich innestelt (gemiddeld tussen de 4 en 10 dagen na je eisprong) blijft dat zo, als er niets ingenesteld is, stoot je lichaam het baarmoederslijmvlies af en word je dus ongesteld. Met 5 weken en 4 dagen (altijd van je eisprong uitgaan, niet van je cyclus, daar kun je echt niets mee berekenen), zit je zeker niet meer in je innestelingsperiode, maar het kan wel zo zijn dat er nog niet veel te zien is op de echo. Vaak wordt er wel een 'zwangerschapsring' gezien, maar daar heeft je VK niets over gezegd, denk ik?

Share This Page