Badje is een drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Onze kleine meid is nu een maand oud.
    De eerste tijd vond ze het badje echt geweldig. Je zag haar helemaal ontspannen en echt zo denken; aaaaah dit is lekker....
    Maar de laatste keren was het echt een drama... krijsen! Lijkt wel of het steeds erger wordt.. eerst was het nog dat ze het even wel leuk vond en dan begon te trappelen en te huilen, maar de laatste keer begon ze al te krijsen vóór ze het badje in ging..
    Nou doen we het badje meestal 's avonds en nou huilt ze sowieso 's avonds veel, maar er wordt dan gezegd dat ze rustig worden van een badje en dat het zou helpen tegen krampjes, maar dat gaat hier dus niet op.
    Iemand tips?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volg je nog de tip op van de kraamzorg? Voor de fles in badje? Dit hebben we hier namelijk op een gegeven moment niet meer gedaan. Want dan was het gewoon altijd brullen. Honger had ze. Nu doen we het of gewoon na de fles, of tussen voedingen in, maar net hoe het uit komt. En dat gaat veel beter.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen tips, maar wel een blijk van herkenning!
    Onze dochter vond het badje na de eerste weken ook ineens vreselijk. Twee maanden heb ik haar eigenlijk alleen 'droog' op het aankleedkussen gewassen. Daarna ben ik begonnen met badderen in de wasbak. We hebben een platte wasbak. Doordat ze hier makkelijker de wanden en dergelijke kon voelen was het een stuk minder eng. Inmiddels is het vertrouwen weer terug.
    Vorige week zelfs naar baby-zwemmen geweest en ze vond het echt helemaal geweldig! Uiteindelijk dus druk gemaakt om niets.
    Hoop dat je door dit succes-verhaal een beetje het vertrouwen krijgt dat het bij Jou ook echt goed komt!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien in een tub proberen? Of een emmer als je geen tub hebt en/of er geen kan lenen.

De geborgenheid van een tub vond mijn jongste ook veel fijner, die wilde gewoon randen voelen.

5. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Onze zoon deden we ook altijd in bad voor de voeding, de eerste maanden, hij vond het heerlijk!
    Bij dochter deden we dat maar 2 keer, want ze huilde de hele tijd in bad. De dagen erna deden we haar in badje tussen 2 voedingen door en dat ging prima!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier vond ze het badje ook een tijdje verschrikkelijk, maar samen onder de douche was toen een énorm succes! Inmiddels vindt ze in bad weer erg leuk :)

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Niet meer in bad doen gewoon mee gaan doesje :)

8. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Onze kraamhulp zei dat je de voetjes tegen het einde aan moet zetten, zodat ze de wand voelen zeg maar en kontje op de bodem.

Temp van het water goed? Ik voel altijd met de punt van mijn elleboog. Als je niks voelt, dan is het goed. Anders is het of te warm of te koud. (hebben we toen op de nicu geleerd. Geen gedoe met thermometers oid. Gewoon je elleboog)

Onze mannetjes vinden zowel badderen als douchen heerlijk, dus wij hebben mazzel gelukkig.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    We doen het wel voor een voeding inderdaad, maar wel ruim ervoor zodat ze niet heel hongerig is. Maar 's avonds wil ze sowieso vaak drinken dus misschien wil een ander tijdstip ook helpen.. misschien dat ze 's morgens of 's middags rustiger is. Met de kraamhulp deden we het trouwens ook 's morgens. Nu meestal 's avonds omdat mn vriend dan ook thuis is en dat is wel handiger, maar kunnen het in het weekend wel es op een ander tijdstip proberen.
    En zal eens proberen met de voetjes tegen de rand en kontje op de bodem.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wist je dat baby's het vaak helemaal niet fijn vinden om op hun rug in het water te liggen? Het geeft ze namelijk het gevoel dat ze vallen.
    Heb je ook een groot bad thuis? Anders lekker samen in bad, huid op huid contact vinden ze erg fijn en je kan haar dan lekker op haar buikje in bad laten dobberen. Dat kan natuurlijk niet altijd. Hier was de oplossing een easybath matrasje (niet die harde, dat was drama) het matrasje ondersteunt ze helemaal en dat was een stuk ontspanender, nog steeds vond ze het spannend maar al een stuk beter. Je zou ook samen kunnen douchen of in de tummy tub.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker samen douchen, of 's ochtends in bad. Mijn dochter was 's avonds vaak te moe om nog te willen badderen. En moeilijk uitkienen wanneer ze geen honger had en toch kon badderen-fles-bed. Ook badderen wij haar maar 3x per week.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Daar zit wel wat in, kan me er wel wat bij voorstellen als je een beetje zo alleen met je nek/schouder op een arm in het water bungelt..
    We hebben wel een bad ja, alleen ik heb begrepen dat ik zelf tot 6 weken niet in bad mocht ivm infecties enzo. Dus dan moeten we nog even 1,5 week wachten. Maar hoe laat je ze op hun buik dobberen dan? Zinken ze dan niet?

Ik heb van een vriendin ook iets gekregen voor in bad waar ze op kunnen liggen, is dat wat je bedoelt? Is een wit ding met een soort korrels erin als het goed is blijft dat drijven.

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Je mag in bad als je niet meer vloeit. Bij mij duurde dat ook geen 6 weken volgens mij. En papa mag ook hoor :) Simone vond badje altijd wel leuk, maar douchen vindt ze ook heel leuk, kun je ook proberen. Ik vind het zelf niks, maar papa wel dus die doucht al heel lang elke week met haar...

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn zoontje heeft die periode ook gehad! Krijsen als ik m in het badje deed.. Toen heb ik m maar gewassen op de commode en daarna kreeg ik de tip om m in de douchbak te badderen, dan had hij zn armpjes/beentjes vrij en kon hij lekker vrij bewegen en dit ging super! Heerlijk vond hij dit.
    Ik deed wel een handdoek op rollen voor zn hoofdje.

Inmiddels zijn we verhuis en hebben we geen douchbak meer, maar aflopend naar t putje en moest het badje weer te voorschijn komen.
    Gelukkig vind hij t nu geen probleem meer.

15. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Onze dochter vond het vasthouden in bad niet leuk.
    Hebben toen een Aquasit gehaald en dat vond ze wel erg fijn!!
    Toen ze daar uit kon komen een douche ring gekocht maar dat vond ze vreselijk!!
    Toen tijdelijk een handdoek in de douche gelegd!!

Ps. Onze dochter vind baby zwemmen fijn maar gaat liever onder de douche dan in bad...

16. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Onze dochter vond het bad in het begin ook niks. Daarom ging ze steeds onder de douche met mijn vriend. Hij stond onder de douche, ik reikte haar dan aan en zeepte haar in en waste haar. Dat vond ze wel fijn; lekker tegen papa's borst aan.
    Op een gegeven moment heb ik het badje weer eens geprobeerd en dat vind ze nu heerlijk..
    Misschien is het ook wat voor jullie...

Deel Deze Pagina