ik kan niet veel reageren maar ik snap je bezorgdheid. hier ook een meisje die al ruim 1 1/2 jaar lang vrijwel dagelijks een temp heeft boven de 38. terwijl haar normale temp onder de 37 ligt. we lopen al enorm lang in het zkh en ze hebben nu echt alle bloedonderzoeken gedaan en er is nergens iets uitgekomen. Heel frustrerend en artsen vinden het ook raar maar niet extreem allamerend. Ze heeft ook een jaar dagelijks ab gehad als onderhoud en als ten tijde van infectie die dosis werd verhoogd dan werd de temp minder hoog. Typisch toch... ook zweet ons meisje extreem in de slaap, en bij inspanning. ik kan je niet helpen maar begrijp je ongerustheid en blijf aandringen bij je ha, en idd sta op een doorverwijzing naar ka. Goed is het zowizo niet, dat hebben ze bij ons ook aangegeven. Maar koorts zonder focus is ook niet te extreem zorgwekkend zolang het kind zich niet duidelijk heel ziek voelt.
Ik vind het ook heel erg vervelend om altijd te horen. Maar hoe is het met je kindje verder. Op wel tijdstip van de dag temp je. Mijn kereltje springt heel vaak bij koorts nog steeds vrolijk door het huis. Maar mijn huisarts zegt altijd let op je kind en zit je kind gewoon lekker in zijn vel en is ie vrolijk eet en drinkt ie goed dan is er feitelijk niet zo veel aan de hand. Was met deze uitleg in het begin ook niet blij. Maar heb ook bij de ka gelopen met hem en die zei dit toch ook eigenlijk wel. groetjes kim
net nogmaals contact gehad met de ha en als het vrijdag nog hetzelfde is krijg ik een doorverwijzing naar de KA @Hooyo, al zo lang! en inderdaad wel typisch dat ze wel op een ab kuur reageerd... hier trouwens ook dat overmatig zweten. hopelijk zijn ze er bij onze meisjes snel achter wat het is... (of gaat het snel over!) @kimv, met sem is het verder prima, beetje eerder moe en jengelig dan normaal maar verder nog steeds een spring in het veld, (is ze trouwens altijd, ook toen ze over de 40 graden ging bij 5de en 6de ziekte zag je niets aan haar) tempen doe ik na bij uit bed komen in de ochtend, en overdag na rustmomenten zoals fruit eten enz dus niet als ze moe is of erge inspanning heeft gehad. dat er niet zo veel aan de hand is als je kind nog actief is (niet ziek oogt) vind ik zelf discutabel.. begrijpelijk dat de arts het zegt maar in mijn ogen geeft het lichaam hier duidelijk aan dat er ergens iets niet goed zit. gelukkig is ze inderdaad wel lekker actief! dank voor jullie reacties dames! moet echt even mijn hart luchten en ervaringen horen, is nu namelijk het enigste wat ik kan doen buiten afwachten..
Hi Escal, Jeetje wat vervelend allemaal zeg... Ik kan me je bezorgdheid goed voorstellen!! Ik heb even een hele suffe tip (en ik zeg niet dat het bij jullie ook zo is, maar dit is mijn ervaring): toen mijn zoontje een paar maanden oud was dachten we ook dat hij voortdurend koorts/verhoging had (na een urineweginfectie waarvoor hij opgenomen was). Het rare was dat als we dan bij de dokter kwamen de temp steevast een halve tot hele graad lager lag. Uiteindelijk bleek onze thermometer een afwijking te hebben... :S Was gewoon zo'n digitale, maar er was dus wel iets mis mee, want toen ik een nieuwe had gekocht bleek het allemaal dus wel mee te vallen (als ik zijn temp twee keer nam, met de oude en daarna de nieuwe zat daar inderdaad steevast een enorm verschil in en was de nieuwe veel lager)... Misschien dus een idee om eens met een andere thermometer na te meten? Gewoon om dat uit te sluiten? Sterkte in ieder geval, ik hoop dat jullie snel uitvinden wat er is!
Lief van je dat je de tip geeft maar hebben 2 verschillende meters die beide hetzelfde aangeven, daarnaast heeft de ha op de hap 1 keer getempt ongeveer 20 minuten nadat ik het had gedaan en die kwam hetzelfde uit als die van ons dus denk niet dat het dat is. wel goeie tip trouwens want je gaat er inderdaad vanuit dat het ding het gewoon doet ja.