Peuter mee naar de fysiotherapeut

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Baileyy, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik moet volgende week voor het eerst naar de fysiotherapeut. Ik heb alleen geen oppas voor mijn zoontje van 2,5.

Kan je een peuter meenemen tijdens een behandeling? Of mag dat eigenlijk niet? Ik heb geen idee ;) Ik kan ze niet meer bellen, de praktijk is al dicht.

Wat zijn jullie ervaringen en doen jullie?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het mag wel, of het handig is, is een tweede. Ik weet niet waarvoor je gaat maar meestal kun je niet je echt concentreren op de behandeling als je tegelijkertijd je peuter overal vandaan moet plukken. Ik zou het alleen doen als hij dat half uur zonder problemen in de buggy blijft zitten.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het niet doen. Je moet misschien oefeningen doen of krijgt een massage/behandeling... Daarbij kan je zoontje niet rondlopen, dus zou hij idd in de buggy moeten blijven zitten. Ik zou ff een andere afspraak maken, als je wel oppas hebt!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik neem de jongste vrijwel altijd mee (ook toen ze jonger was) en de oudste ook als ze geen school heeft. Gaat hier prima. Ze loopt een beetje rond, spelen wat met wat dan ook, kijken naar wat de fysio doet, kletsen een beetje, enz., maar verschilt natuurlijk ook per kind of dat gaat.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hangt af van je kind.

Als je kind bijvoorbeeld graag boekjes kijkt of tekent (of desnoods spelletjes speelt op je telefoon) ... geen probleem.

Als je een vrij hevig geval hebt dat vermoedelijk de hele tijd gaat rondcrossen, zou ik proberen een andere afspraak te maken.

6. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik nam haar altijd mee, en voor de zekerheid rozijntjes of koekjes:)

7. Armina

Armina Niet meer actief

Ik nam mijn dochter weleens mee. Ze was toen ruim twee jaar oud. Ze liep gewoon een beetje rond of zat op een stoel. In de oefenzaal mocht ze ook wel even met een bal spelen. In de praktijk waar ik naar toe ging was dat niet zo'n probleem.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb toen als baby meegenomen haar (was al lopende).
    Sportfysio was ook kinderfysio toevallig dus heeft maten en speelgoed voor haar neergeleegd maar zo 1 uur was toch lastig.

Je kan ook tablet nemen voor hem?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat zou hier alleszins niet lukken. Ik zou me niet kunnen concentreren, want dochter kan echt zo lang niet rustig blijven. Maar het zal wel van je kind afhangen.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gaat hij wel mee naar de bekkenfysio, gaat prima. Heb altijd speelgoed mee.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje gaat vaak mee en ik neem dan iets van een autootje mee om mee te spelen, hij mag daar ook met de grote oefenbal maar meestal staat ie te kijken en mag soms ook helpen met masseren :D

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik nam/neem haar altijd mee. Incl. speelgoed, drinken, eten en de IPad ghehe

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ik neem hier beide dames gewoon mee met wat boekjes. En ze mogen steeds met zo'n grote bal rollen. Nu elke keer nog goed gegaan! Wel tijden uitgezocht dat ze nog op hun best zijn 😉

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Bij de fysiotherapeut zijn vaak attributen waar ze me mogen spelen zoals matten en ballen. Je kan evt de ipad oid meenemen. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat toch?

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De fysio kwam hier eerst aan huis en toen was Julia er ook bij. Later moesten we naar de praktijk met Emma en dan gaat Julia ook mee als mijn man niet thuis is. Ze gaat dan altijd even spelen enzo, ze vermaakt zich prima.
    Is misschien ook afhankelijk van je kindje en waarom ze heen moeten maar hier gaat het goed.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Tja soms is het niet anders. Heb dat ook wel eens gedaan.
    Naar het ziekenhuis ook moest een tijdje toen ze ongeveer 2,5 jaar was. Iedere 3 dagen een half uur behandeld worden tja dan ging ze gewoon mee. Nam i.d. wel vaak wat afleiding mee. Krentenbol of iets. Maar meestal vermaakte ze zich wel met boekjes uit het zh.

Later naar de bekkenbodem-fysio maar dat was niet zo handig, want nogal lastig uitleggen wat er gebeurde toen probeerde ik wel oppas te regelen of in de avond te gaan. Ondertussen zit ze op school dus is het makkelijker ( gelukkig momenteel ook geen fysio o.i.d. meer scheelt ook )

17. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Mijn zoontje gaat altijd mee. Ik wilde hem mijn telefoon geven zodat hij even filmpje kon kijken(kon hij toen al zo 30min achter elkaar. Fysio zei toen van joh hij kan wel op de pc YouTube kijken dat doet hij dus nu altijd beetje fruit mee en filmpje op de pc en meneer hoor je niet meer

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste gaat ook mee, maar de fysio heeft een wachtkamer met speelgoed waar ik met hem wacht. De fysio werkt alleen met mijn oudste.

19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog aan het proberen oppas te krijgen. Verzetten kan in ieder geval niet.
    Ik ga in ieder geval rozijntjes meenemen, wat speelgoed of een filmpje. Een boekje maar niet, want dan wil hij steeds van alles laten zien ;)

Maar het is dus niet raar begrijp ik als ik opeens met mijn zoontje aan kom zetten? Ik zal wel wel bij zeggen dat dit wat mij betreft eenmalig is als ik op andere tijdstippen terecht kan.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

hier mocht ik bij de eerste fysiotherapeut geen kids mee nemen,

nu moet ik weer 3x per week voor de pols maar op 1middag gaan er 2 kids mee ja geen oppas en jammer dan

neem tablet mee en ze vermaken zich wel

Deel Deze Pagina