hoi hoi, Ties slaapt nog steeds in zijn wieg naast ons bed. Nu is het een familiewieg en mijn nicht is 36 weken zwanger, dus de wieg moet binnenkort naar haar toe. een mooi moment om Ties naar zijn eigen kamer te doen. dat wil ik al een tijdje, maar ik zit met het probleem dat Ties nog weleens zijn speentje verliest of voeding teruggeeft snachts. nu steek ik een hand in de wieg en ik los het op, maar als hij op zijn eigen kamer gaat slapen moet ik steeds mijn bed uit. hebben anderen dat ook gehad en hoe hebben jullie dat opgelost? Ook wil hij niet meer ingebakerd slapen opeens, maar niet ingebakerd slaat hij steeds de speen uit zijn mond. wie heeft er tips voor mij? groetjes Marieke
Ik denk dat we dat allemaal wel eens moeten. Een keer snachts je bed uit om een speentje te geven. Deed het met mijn zoontje ook. En als hij aan de gang bleef dan maar geen speen dacht ik dan. Hij slaapt al vanaf dag 1 in zijn eigen kamertje. Succes..
Tjah ook wij moesten er regelmatig uit snachts(tot 2 weken terug zelfs nog!) Dus om nou het speentje geven een reden te noemen om niet naar de eigen kamer te gaan vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Maar het voeding teruggeven, snap dat je dat eng vind.
Ik moet er soms ook 3x per nacht uit om een speentje terug te geven. Ik heb een speciaal knuffeltje ( waardoor hij ook kan ademen) die ik tegen zijn mondje aanleg tegen de speen zodat hij de minder snel uitvalt; als hij bijvoorbeeld moet niezen of weet ik het wat. Vaak vind hij hem dan zelf terug zoniet dan even opstaan en weer alles op zijn plaats leggen. Sinds kort pakt hij dat knuffeltje ook stevig vast en ow wee als je even het knuffeltje wilt verleggen!
Oja, mijn zoontje ligt trouwens op zijn zij, anders slaapt hij niet. Dit gaat ook goed ( heb ook een speciaal matras en lakentjes). In het begin legde ik ook een rolletje tegen zijn buik zodat hij niet door kon rollen en een rolletje tegen zijn rug voor het terug rollen. Nu leg ik het niet meer voor zijn buikje want hij is ook al vrij sterk in zijn nekje. Inzijn rug doe ik wel een rolletje want zodra meneer op zijn rug terecht komt wordt hij wakker. maar misschien kan je kijken hoe het gaat als je kleintje op zijn zij ligt mocht je kleintje dan voeding terug geven dan loopt het uit het mondje...
Heb je ook verschillende speentjes geprobeerd? Die van Avent houdt mijn zoontje beter in zijn mond. Scheelt toch weer opstaan.. En wij zorgden dat hij het grootste deel van zijn zuigbehoefte via de voeding kreeg. Dus flesje goed strak draaien, melk niet te warm etc.. Dan hielp bij mijn zoontje wel, viel sneller en dieper in slaap..
zou je het ook nog te ver vinden gaan als het om meer dan 20x per nacht gaat? ik moet weer werken hoor, over 1,5 week (en dus slapen) voeding teruggeven is ook wel eng, maar we hebben een heel goede babyfoon waarop ik m zelfs hoor ademhalen, dus als ik die aanzet durf ik het wel. ik zal eens spenen van avent proberen! @wesdaan, welke knuffel heb je? die knuffel je speen van de prenatal?
Tja, voeding terug geven doen alle kleintjes wel, toch? Volgens mij hebben ze ingebouwd dat ze dan hun koppie opzij draaien. Mijn meisje gaat altijd huilen als het echt veel is en ze is zo nat geworden dat ze er last van heeft. Moet wel zeggen dat ik de eerste nachten dat ze op haar eigen kamertje sliep ook wel steeds even de babyfoon op de gevoeligste stand zette om te luisteren hoor, nu nog steeds heel soms. Wordt Ties altijd wakker al hij zijn speen verliest dan? Wij hebben een spuugdoekje door het gaatje (Difrax speen) gehaald en die frommelen we een beetje naast haar hoofdje zodat de speen niet zo heel snel uitvalt. Maar als ze slaapt, dan merkt ze niet dat ze geen speen meer heeft en slaapt ze gewoon verder... En verder, het is soms idd vervelend, moeten we er gewoon 's nachts uit als er iets is en een verdieping hoger want ze slaapt op zolder. En als ze 's nachts nog eet moeten we eerst beneden eten maken en dan op zolder voeden: het is niet anders! Misschien een idee om af te wisselen met je vriend? Doen wij wel iig en dat scheelt ook wel... Succes, het is echt even wennen als hij niet meer naast je slaapt hoor! (vond ik wel iig)
Tuurlijk snap ik dat je moet werken, maar je went hem er nu wel aan dat als hij zn speen kwijt is mama die wel ff terug stopt. Wij moesten ook supervaak ons bed uit om die speen weer terug te doen...Daar ben je echt geen uitzondering in. Andere mama's die 20x per nacht 1minuut uit bed zijn moeten ook gewoon werken. Op een gegeven moment zijn wij er gewoon mee gestopt en zn speen aan een koord gedaan en nog wat losse spenen in zn bed gelegd. Dat heeft uiteindelijk wel effect gehad. Jij vraagt op tips om je zoontje makkelijker naar zn eigen kamer te doen. Mijn tip is dus om hem af te wennen dat mama wel bij elke kik die speen terugstopt. Dan blijf je idd aan het lopen. Je zou ook kunnen overwegen om er een tutdoekje aan te doen zodat hij zn speen makkelijker kan vinden.
Ik heb mn dochtertje sinds vorige week naar haar kamer verhuisd Was ook zo bang dat ze ging huilen of dat ik er steeds uit zou moeten voor die speen. Maar het lijkt wel of ze veel rustiger is op haar eigen kamer! Als de speen eruit valt huilt ze ff, of ze doet haar duim in haar mond tot ze in slaap valt. Als ze op onze kamer lag deed ik die speen er elke keer weer in en volgens my werd ze daar onrustig van ofzo. Nu gaat het hardstikke goed! Ben blij dat ik die stap genomen heb.
Wij zitten een beetje met hetzelfde dilemma. Milan slaapt nog steeds bij ons op de kamer en dit willen we veranderen. Nou is het bij hem dus ook dat zijn fiepje steeds uitvalt en ik m dan weer terug moet doen. Als hij slaapt en dat ding valt uit wordt hij vaak weer wakker. Ik las net dat iemand schreef dat als je er een doekje aan hangt hij zijn fiepje sneller terugvindt. Maar kan hij die dan al zelf terug in zijn mondje doen!? Of begrijp ik het nou verkeerd? Hier krijgt Milan best warme melk. Kost het meer moeite om wat koudere melk te drinken dat warm? Want dan wil ik dat ook wel proberen, misschien dat hij dan wat minder zuigbehoefte heeft. Al drinkt hij nu vaak zijn fles al niet leeg, dus misschien dan ook niet verstandig.
het terugvinden kost misschien wat tijd. Maar als je het doekje goed neerlegt blijft de speen in de buurt van de mond als deze word losgelaten...Net als dat ze kunnen happen naar fles/borst kan dit ook met een speen. Een keertje zal het lukken.
A zo, klinkt logisch inderdaad. Als ik het geduld had gehad had ik het vast ergens kunnen lezen hier Bedankt
Nee, ik heb dit knuffeltje gekregen van mijn zus en volgens mij heeft zij hem wel in een speciale bay winkel gekocht. Het is gewoon zo een knuffeltje met een koppie, en dan een lapje eraan. Alleen is het zo dat mocht het lapje voor zijn mond en neus komen en het afsluiten dan kan hij gewoon er door ademen, ( dit kan je evt. ook zelf testen door het zelf uit te proberen). Ik heb heel veel van die knuffeltjes maar ik heb er maar één die daar geschikt voor is, want je merkt echt super verschil als je he zelf uit probeert....